Ελληνικές startups στο MWC Americas

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ο Αύγουστος πρέπει να είναι ένας μήνας δουλειάς, όχι διακοπών». Το μήνυμα, διά στόματος του Γιώργου Μαρκατάτου, μέλους Δ.Σ. του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), δεν είναι και το πιο αντικειμενικά δημοφιλές. Ωστόσο, οι παριστάμενοι στον χώρο του Orange Grove στη Βασιλέως Κωνσταντίνου δείχνουν να το αποδέχονται αδιαμαρτύρητα. Η συνάντηση αφορά την ελληνική συμμετοχή στο πρώτο Mobile World Congress (MWC) Americas, που θα λάβει χώρα στο Σαν Φρανσίσκο, την πρωτεύουσα της ψηφιακής επανάστασης, από τις 12-14 Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, το ελληνικό περίπτερο στο MWC Americas θα εντάσσεται στην πλατφόρμα 4YFN (Four Years From Now), ένα ειδικό τμήμα της έκθεσης που εστιάζει στην επαφή νεοφυών επιχειρήσεων με επενδυτές και μεγάλες εταιρείες προς αναζήτηση νέων συνεργασιών. Είναι το μέρος «για τις νέες επιχειρήσεις που φέρνουν στην αγορά νέες ιδέες» λέει στο ακροατήριο ο Γιάννης Κώτσης-Γιανναράκης, γενικός διευθυντής του ΣΕΚΕΕ, που συνδιοργανώνει την αποστολή μαζί με την Enterprise Greece και με τη συνδρομή, μεταξύ άλλων, της Περιφέρειας Αττικής.Το MWC Americas είναι η αμερικανική έκδοση της μεγάλης έκθεσης που γίνεται κάθε χρόνο στη Βαρκελώνη – της μεγαλύτερης παγκοσμίως στον χώρο της κινητής τεχνολογίας, με πάνω από 100.000 επισκέπτες και 2.300 εκθέτες. Οι προσδοκίες για το πρώτο MWC Americas είναι χαμηλότερες: αναμένονται περίπου 30.000 επισκέπτες και περίπου 1.000 εκθέτες (από το 2014 λαμβάνει χώρα στη Σαγκάη το MWC Asia).

«Πρόκειται για διερευνητική αποστολή», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Κώτσης-Γιανναράκης, αναφέροντας ότι θα συμμετάσχουν τουλάχιστον οκτώ ελληνικές εταιρείες. Ο πρόεδρος του ΣΕΚΕΕ, Κωνσταντίνος Χανιώτης, σημειώνει ότι οι περισσότερες εταιρείες που συμμετέχουν στις αποστολές του ΣΕΚΕΕ είναι «μικρές, από 2-3 έως 15-20 άτομα το πολύ. Οι πιο μεγάλοι πηγαίνουν μόνοι τους, δεν χρειάζονται εμάς».

Μεταξύ των στόχων των διοργανωτών για την αποστολή στο Σαν Φρανσίσκο είναι και οι επαφές με το δίκτυο των Ελλήνων ερευνητών και επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στη Δυτική Ακτή. Οι σχέσεις μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει «περιστασιακές», αναφέρει ο κ. Κώτσης-Γιανναράκης. «Σκοπός μας είναι να γίνουν πιο συστηματικές».

Η εκδήλωση στο Orange Grove έγινε προς ενημέρωση των εταιρειών που θα συμμετάσχουν (και τυχόν άλλων ενδιαφερόμενων), αλλά και για να ενημερωθούν οι εκπρόσωποι του ΣΕΚΕΕ για τις προσδοκίες των συμμετεχόντων και να υπάρξει μια ανταλλαγή εμπειριών από παλαιότερες αποστολές. Ο εκπρόσωπος μιας από τις εταιρείες που θα πάει στο Σαν Φρανσίσκο είπε ότι ο στόχος είναι να προωθήσουν ένα νέο προϊόν που θα ωθήσει χρήστες τεχνολογίας 2G να πάνε στο 4G – «γι’ αυτό μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι αγορές της Λατινικής Αμερικής». Αλλοι εκκολαπτόμενοι επιχειρηματίες πήραν τον λόγο και μίλησαν για τα προϊόντα τους και πώς ελπίζουν να τα αναπτύξουν. Οταν ολοκλήρωναν τις σύντομες παρεμβάσεις τους, ακούγονταν ενθαρρυντικές ευχές: «Καλές δουλειές!», «Καλό κουράγιο!».

Πολλοί μίλησαν για την ανάγκη προεργασίας, την επικοινωνία από πριν με σημαίνοντες επισκέπτες της έκθεσης και κυρίως τη σημασία του «follow-up» (όπως το έθεσε το έτερο μέλος Δ.Σ. του Συνδέσμου ο Δημήτρης Τσίγκος) μετά την επιστροφή στην Ελλάδα. Αλλά ίσως τη σημαντικότερη συμβουλή για το Σαν Φρανσίσκο την έδωσε ο Λάμπρος Μουσελίμης, στέλεχος μιας ανερχόμενης startup: «Στην Αμερική είναι top-down», είπε. «Δεν θέλουν την ιστορία της ζωής σας. Θέλουν να μάθουν σε μία πρόταση τι είναι αυτό που κάνετε καλύτερα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή