Η κούρσα με ταξί κοστίζει «χρυσάφι» αν είσαι τουρίστας

Η κούρσα με ταξί κοστίζει «χρυσάφι» αν είσαι τουρίστας

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρασκευή 4 Αυγούστου, στο λιμάνι του Πειραιά, ώρα 10.30 το πρωί. Αποβίβαση από πλοίο, συνοδεία 56χρονου φίλου –μη ελληνόφωνου– από το εξωτερικό. Ψάχνουμε για ταξί. Σκέφτομαι να κάνω ένα πείραμα. Να μη μιλήσω, να αφήσω τον τουρίστα να κάνει τις συνεννοήσεις με τον οδηγό. Σταμάτησε το ταξί, άνοιξε την πόρτα, μπήκαμε μέσα και οι δύο. «Χαλόου», λέει σε σπαστά αγγλικά ο ταξιτζής και με ένα χαμόγελο, το οποίο εκτεινόταν από τη μία άκρη του προσώπου του έως την άλλη. Απαντά στον χαιρετισμό ο τουρίστας και του λέει στη διεθνή γλώσσα ότι προορισμός του είναι ο Χολαργός. «Γιες σερ», είναι η τελευταία κουβέντα του ευτυχισμένου αυτοκινητιστή, ο οποίος όπως διαπιστώσαμε στην πορεία, λίγες ημέρες πριν από τον Δεκαπενταύγουστο αποφάσισε να «κάνει Πάσχα» με μία μόνο κούρσα.

Το δρομολόγιο ξεκίνησε και ο οδηγός ταξί αντί να κινηθεί προς την παραλιακή λεωφόρο, που θα τον οδηγούσε στο κέντρο της Αθήνας κατευθύνθηκε προς το Κερατσίνι. Ρωτάω στα αγγλικά (για να μην καταλάβει ο «πονηρός» ταξιτζής ότι είμαι κι εγώ κάτοικος αυτής της πόλης) αν πάμε σωστά, γιατί δεν μου θυμίζει κάτι αυτός ο δρόμος. Απτόητος. Απαντά ότι γίνονται έργα από την άλλη και θα πάμε από εδώ για ταχύτερα. Αφού τον άφησα να περιφέρεται περίπου 20 λεπτά στην άλλη άκρη του λεκανοπεδίου, του ζήτησα πολύ ευγενικά στα ελληνικά, ανακαλώντας όση υπομονή μού είχε μείνει, να μας πάει στον προορισμό μας. Πάγωσε στιγμιαία. Αλλά επιστρατεύοντας όλο του το θράσος μού επιτέθηκε φραστικά λέγοντάς μου ότι τον κορόιδεψα προσποιούμενη την τουρίστρια. Η συνέχεια καλύτερα να μην αποτυπωθεί σε αυτές εδώ τις σελίδες.

Οσο κι αν έχουν βελτιωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό οι υπηρεσίες των ταξί, κυρίως λόγω της ενίσχυσης του ανταγωνισμού που προσφέρουν πλέον οι εταιρείες κλήσης ταξί μέσα από εφαρμογές έξυπνων κινητών, τα περιστατικά «πονηρών» οδηγών ταξί δεν έχουν εξαλειφθεί.

Τα στοιχεία των ελέγχων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), μάλιστα, τις πρώτες ημέρες του Αυγούστου καταδεικνύουν ότι η τουριστική περίοδος αποτελεί πεδίο δραστηριοποίησης επιτήδειων. Σε ελέγχους που πραγματοποίησε η ΑΑΔΕ σε ταξί και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων στην περιοχή του Πειραιά, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, διαπιστώθηκε ότι η παραβατικότητα αγγίζει το 60%. Ειδικότερα ελέγχθηκαν 10 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι έξι δεν είχαν προχωρήσει σε έκδοση αποδείξεων. Παράλληλα, σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε σε χώρο στάθμευσης κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης διαπιστώθηκε η μη έκδοση 51 αποδείξεων και η επιχείρηση «σφραγίστηκε» για 48 ώρες.

«Οσες φορές χρησιμοποιώ ταξί από τον δρόμο πρέπει να ζητήσω απόδειξη για να μου τη δώσει ο οδηγός», εξηγεί στην «Κ» η 42χρονη Μαρία, η οποία χρησιμοποιεί ταξί για τις καθημερινές της μετακινήσεις από και προς την εργασία της. «Εχουν υπάρξει φορές που ακόμη και αν ζητήσω απόδειξη ο οδηγός δυσανασχετεί ή αναζητά δικαιολογίες προκειμένου να αποφύγει την έκδοσή της», περιγράφει η ίδια, τονίζοντας ότι η εμπειρία της από οδηγούς ταξί που συνεργάζονται με τις διάφορες διαθέσιμες εφαρμογές είναι συνήθως πολύ καλύτερες. «Υποθέτω ότι έχει να κάνει με το γεγονός ότι ελέγχονται και από τους ίδιους τους πελάτες, οι οποίοι ενημερώνουν τις εταιρείες για τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά των οδηγών τους», εκτιμά η Μαρία, η οποία εξηγεί ότι δεν έχει χρειαστεί ποτέ να ζητήσει απόδειξη σε αυτά τα ταξί γιατί οι οδηγοί τις εκδίδουν αυτομάτως.

Οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές, από την πλευρά τους, διαμαρτύρονται για τη μείωση του μεταφορικού έργου, η οποία είναι συνέπεια του περιορισμού των μετακινήσεων των πολιτών λόγω αυξημένης ανεργίας, αλλά και της περιστολής των δαπανών για ψυχαγωγία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή