Χωρίς διάλογο με τους εμπλεκομένους η σύνταξη του νομοσχεδίου για τα ταξί

Χωρίς διάλογο με τους εμπλεκομένους η σύνταξη του νομοσχεδίου για τα ταξί

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ της νεοσύστατης συμμαχίας Λυμπερόπουλου – κυβέρνησης και των καινοτόμων μέσων εξυπηρέτησης επιβατών βρίσκεται και η πολυσυζητημένη Uber. «Πάμε να βάλουμε κανόνες που δεν θα επιτρέπουν άλλου είδους κανόνες για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές και άλλου είδους κανόνες για δραστηριότητες που είναι οι αστικές μεταφορές μέσω του Διαδικτύου ή μέσω ενός τηλεφωνικού κέντρου» είχε δηλώσει χαρακτηριστικά προ ημερών ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών. Το γεγονός, ωστόσο, ότι παγκοσμίως η αγορά μεταφορών με ταξί φαίνεται ότι έχει υποδεχθεί με ιδιαίτερη θέρμη τέτοιου τύπου πλατφόρμες, επιβεβαιώνει ότι ο πελάτης εμπιστεύεται υπηρεσίες τις οποίες μπορεί να αξιολογήσει και στις οποίες μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση.

Η Uber έχει βρεθεί στο επίκεντρο δικαστικής διαμάχης σε αρκετές πόλεις του κόσμου, εισέπραξε έντονες αντιδράσεις από επαγγελματίες αυτοκινητιστές, ωστόσο συνέχισε να λειτουργεί και να αναπτύσσεται. Βασική αιτία της διαμάχης που προέκυψε σε όλο τον κόσμο είναι το γεγονός ότι παρείχε τη δυνατότητα σε μη επαγγελματίες να εκτελέσουν μεταφορικό έργο. Ακριβώς αυτό το κενό στη νομοθεσία επιχειρεί από την πλευρά της να καλύψει και η Ευρωπαϊκή Ενωση, η οποία προωθεί ρύθμιση που θα επιτρέπει στα κράτη-μέλη τη χρήση τεχνολογικής πλατφόρμας για την εκτέλεση μεταφορικού έργου.

Στην Ελλάδα η Uber κατάφερε να παρακάμψει το νομικό κενό, παρέχοντας την αμφιλεγόμενη κατά πολλούς υπηρεσία εντός υφιστάμενου πλαισίου. Πρακτικά προχώρησε στην πρόσληψη οδηγών (όχι αυτοκινητιστών ταξί) από αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, οι οποίες συνεργάζονται με την Uber, ή διαθέτουν άδεια ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό, δυνατότητα που παρέχεται μέσα από τον τελευταίο νόμο για την απελευθέρωση των αδειών ταξί. Ετσι μπορούν οι οδηγοί – συνεργάτες της Uber να μεταφέρουν επιβάτες στον τελικό προορισμό μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

«Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν γνωρίζουμε» τόνισαν στην «Κ» στελέχη της Uber, υποστηρίζοντας ότι κάθε λίγες ημέρες γίνεται λόγος για ένα νέο νομοσχέδιο, αλλά τίποτα δεν υπάρχει ακόμη επισήμως.

Το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει καμία απόπειρα διαλόγου με κανέναν από τους εμπλεκομένους φαίνεται ότι έχει δυσαρεστήσει αρκετά τις νέες εταιρείες. Παρά το γεγονός ότι τόσο κύκλοι της Beat όσο και της Uber δηλώνουν έτοιμοι να συμμετάσχουν σε ένα διάλογο, η περιρρέουσα ατμόσφαιρα φαίνεται ότι θέλει τους ενδιαφερομένους σχετικά αισιόδοξους, καθώς εκτιμούν ότι δεν θα «περάσει» κάποιος νόμος που θα οδηγήσει σε λουκέτο τις εταιρείες.

Δύο υπηρεσίες

«Η Uber λανσαρίστηκε στην εγχώρια αγορά προσφέροντας δύο υπηρεσίες. Την UberTaxi, η οποία βοηθά τους καταναλωτές να μετακινηθούν γρήγορα, εύκολα και οικονομικά, με συνεργαζόμενους οδηγούς ταξί και την UberX, η οποία αναλαμβάνει να μεταφέρει τους πελάτες στον τελικό προορισμό, από κοινού με οδηγούς, οι οποίοι ανήκουν σε αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων», τονίζουν στελέχη της Uber, προσθέτοντας πως πάγια τακτική της εταιρείας είναι να παρέχει υπηρεσίες σε συνεργάτες της, οι οποίοι λειτουργούν με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή