Περιγραφική αξιολόγηση πιλοτικά στα σχολεία

Περιγραφική αξιολόγηση πιλοτικά στα σχολεία

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Το παιδί ενδιαφέρεται για τα μαθήματά του και συμμετέχει ενεργά, συνεργάζεται με τους δασκάλους και τους συμμαθητές του. Eπεξεργάζεται πληροφορίες, εκφράζει απόψεις, διαθέτει επικοινωνιακή δεξιότητα, έχει ικανότητα ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου». Θα μπορούσε να είναι ο ιδανικός Ελεγχος Προόδου ενός μαθητή Δημοτικού. Βεβαίως, επειδή ουδείς… τέλειος, οι γονείς θα μπορούν να ενημερωθούν διεξοδικά για την πορεία του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. «Ο Ελεγχος Προόδου θα περιέχει περιγραφικά στοιχεία για την προσπάθεια, τη συμμετοχή και γενικά τη συνολική παρουσία του παιδιού. Για πληρέστερη ενημέρωση, μπορείτε να συναντήσετε τον/τη δάσκαλο/α της τάξης. Ο,τι συζητήσετε μαζί του θα θεωρηθεί εμπιστευτικό», ορίζει το έντυπο της πιλοτικής εφαρμογής της περιγραφικής αξιολόγησης στα σχολεία, που θεωρείται δεδομένο ότι θα βελτιώσει το εκπαιδευτικό έργο. Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η περιγραφική αξιολόγηση να εφαρμοσθεί από την επόμενη σχολική χρονιά 2018-2019. Από την άλλη, βέβαιο είναι ότι με την περιγραφική αξιολόγηση θα αυξηθεί ο φόρτος εργασίας των εκπαιδευτικών.

Σήμερα οι μαθητές στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού δεν έχουν κανενός είδους βαθμολόγηση. Στην Γ΄ και τη Δ΄ Τάξη οι μαθητές στον Ελεγχο Προόδου παίρνουν Α, Β ή Γ με άριστα το Α, και μόνο στην Ε΄ και την Στ΄ Δημοτικού υπάρχει αριθμητική αξιολόγηση με άριστα το 10. Οπως εξήγησε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης, η περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών έχει αρχίσει να εφαρμόζεται πιλοτικά σε σχολεία που έχουν αυτοπροταθεί. Από την πλευρά του, το ΙΕΠ έχει ορίσει τους ποιοτικούς δείκτες στους οποίους κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να εστιάσει για να αξιολογήσει κάθε μαθητή. Συγκεκριμένα, υπάρχει η αξιολόγηση των γενικών χαρακτηριστικών της δραστηριότητας του παιδιού στο σχολείο και δείκτες ανά μάθημα.

Η αλλαγή στον τρόπο αξιολόγησης κρίνεται απαραίτητη, αφού ο ισχύων έχει παιδαγωγικά ξεπεραστεί. Μάλιστα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η επιστημονική επιτροπή, που συγκροτήθηκε από τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου για τη μελέτη των μέτριων αποτελεσμάτων που φέρνουν οι Ελληνες μαθητές στον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ, κατέδειξε μεταξύ άλλων ότι οι μαθητές δεν βελτιώνονται μέσω των παρατηρήσεων των εκπαιδευτικών διότι η αξιολόγηση – βαθμολόγηση γίνεται μηχανιστικά και διεκπεραιωτικά.

Ενημερωτική ημερίδα

Για την περιγραφική αξιολόγηση, την προσεχή Παρασκευή, θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική ημερίδα στο υπ. Παιδείας. Η ημερίδα είναι ελεύθερη για τους εκπαιδευτικούς, θα αναμεταδίδεται ζωντανά από την ιστοσελίδα του υπουργείου και θα μαγνητοσκοπηθεί ώστε να αναρτηθεί στο Διαδίκτυο. Επίσης, έχουν ξεκινήσει οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, οι οποίοι έχουν αναλάβει τον ρόλο των συντονιστών στα δημόσια δημοτικά σχολεία. Οι συντονιστές θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές και θα ενημερώσουν τους συναδέλφους τους στο σχολείο, στο πλαίσιο ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή