Β’-Γ’ Λυκείου: ξεκαθαρίζει το τοπίο στις εξετάσεις

Β’-Γ’ Λυκείου: ξεκαθαρίζει το τοπίο στις εξετάσεις

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με θέματα τα οποία χαρακτηρίζονται σαφώς πιο «απαιτητικά» και σύνθετα από αυτά που ετέθησαν στα αντίστοιχα μαθήματα πέρυσι, συνεχίσθηκαν χθες οι πανελλήνιες εξετάσεις των Β’ και Γ’ λυκείου. Ειδικότερα, οι καθηγητές κ. Ελένη Σιαχάμη, Φανή Χριστοπούλου, Τάσος Γιανουλάκης και Γιώργος Τρίγκας του εκπαιδευτικού ομίλου «ΟΡΙΟΝ», σχολιάζοντας τα θέματα, ανέφεραν τα εξής:

Τα θέματα της Βιολογίας θετικής κατεύθυνσης της Γ’ λυκείου ήταν μέτριας δυσκολίας. Βέβαια, ως προς το «αναμενόμενο» των θεμάτων εκτιμάται ότι υπήρξαν ορισμένες «εκπλήξεις», οι οποίες θα δώσουν την ευκαιρία στους καλά διαβασμένους να ξεχωρίσουν από τους μέτριους. Σε σχέση με πέρυσι, τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα. Τέλος, πρέπει να αναφερθεί ότι ενώ η ύλη φέτος ήταν περισσότερη από πέρυσι, τα θέματα κάλυπταν όλα τα κεφάλαια. Στο 4ο θέμα θα έπρεπε να υπάρξει μία αποσαφήνιση ως προς τα είδη των γονιδίων που ζητούνταν.

Στην Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης της Γ’ λυκείου, τα θέματα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν εύκολα και αναμενόμενα. Ερωτήσεις σαφείς και κατανοητές επιτρέπουν στους μαθητές που είχαν διαβάσει να γράψουν καλά, ιδίως στα θέματα της Ομάδας Α. Στα θέματα της Ομάδας Β που αφορούν πηγές, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κριτική και συνθετική ικανότητα του μαθητή, ο οποίος θα απαντήσει με βάση τις πηγές αλλά και τις ιστορικές του γνώσεις. Θέματα εύκολα, χωρίς παγίδες, σ’ ένα μάθημα με υψηλό συντελεστή πραγματικά βοηθούν τον υποψήφιο να αριστεύσει και να διεκδικήσει μία από τις σχολές της προτίμησής του. Για το μάθημα της Πληροφορικής της τεχνολογικής κατεύθυνσης της Γ’ λυκείου, τα θέματα ήταν σχετικά εύκολα και αναμενόμενα, με κάποια «λεπτά σημεία» που θα μπορούσαν να μπερδέψουν τους «υποψιασμένους» μαθητές. Τα θέματα ήταν αντιπροσωπευτικά καλύπτοντας όλη την εξεταστέα ύλη, η οποία τη φετινή χρονιά ήταν αυξημένη σε σχέση με την περσινή χρονιά. Η δυσκολία όμως των φετινών θεμάτων είναι ανάλογη των περσινών.

Για την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία γενικής παιδείας της Β’ λυκείου τα θέματα ήταν εύκολα και αναμενόμενα. Η πλειονότητα των μαθητών πρέπει να απάντησε με ευκολία στο σύνολο των ερωτήσεων. Συγκεκριμένα, το απόσπασμα από το πρωτότυπο ανήκει στον πρόλογο, δηλαδή ένα κομμάτι το οποίο οι μαθητές έχουν μελετήσει και αναλύσει αρκετές φορές από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Το απόσπασμα από το μεταφρασμένο κείμενο προέρχεται από το δεύτερο στάσιμο που ήταν ένα από τα αναμενόμενα θέματα για τις φετινές εξετάσεις, αφού για πρώτη φορά παρέμεινε στην ύλη των αρχαίων ελληνικών. Τέλος, οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν δυσκολότερες από τις προηγούμενες χρονιές και πιθανότατα να δυσκόλεψε τους μαθητές.

Οι εξετάσεις συνεχίζονται αύριο με τις Αρχές Φιλοσοφίας (θεωρητική κατεύθυνση), τη Χημεία (θετική κατεύθυνση) και την Τεχνολογία Επικοινωνιών (τεχνολογική κατεύθυνση) για τους μαθητές της Β’ λυκείου και τη Νεοελληνική Γλώσσα γενικής παιδείας για τους μαθητές της Γ’ λυκείου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή