Μείωση των τροχαίων κατά 9%

1' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα έχει καταρτίσει η Διεύθυνση Τροχαίας βάσει των αποφάσεων της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Ηδη, κατά το 2000 καταγράφηκε πτώση του ποσοστού των οδικών ατυχημάτων κατά 9%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε χθες, κατά τη διάρκεια σχετικής ημερίδας, ο διευθυντής Τροχαίας υποστράτηγος κ. Θεόδωρος Κουφογιάννης, τα οδικά ατυχήματα είναι η αιτία για το θάνατο περίπου έξι πολιτών ημερησίως στην Ελλάδα. Σε ετήσια βάση σημειώνονται περίπου 20.000 τροχαία, στα οποία χάνουν τη ζωή τους περισσότεροι από 2.200 οδηγοί, επιβάτες και πεζοί και τραυματίζονται σχεδόν 30.000 άτομα.

Εξάλλου, ο αριθμός των νεκρών σε αυτοκινητικά δυστυχήματα παρουσίασε μείωση κατά 30% στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης από το 1980 έως το 1997, με θλιβερή εξαίρεση την Ελλάδα, όπου ο αντίστοιχος αριθμός αυξήθηκε κατά 60%. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται εν μέρει και στον τριπλασιασμό του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Το υπουργείο Δημόσιας Τάξης προτείνει μια σειρά δράσεων, ώστε να περιοριστούν οι παράγοντες που συντελούν στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Ειδικότερα, προτείνονται μεταξύ άλλων:

– Η καθιέρωση συστήματος αστυνόμευσης του βασικού οδικού δικτύου με οχήματα ανά 30-40 χιλιόμετρα και με παράλληλη συγκρότηση συνεργείων ελέγχων. Ηδη προωθείται το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

– Η εφαρμογή συστήματος άμεσης αποκατάστασης φθορών, βλαβών, κακοτεχνικών στο οδικό δίκτυο.

– Η ενημέρωση του κοινού σχετικά με τους κινδύνους της ασφάλτου και η υιοθέτηση κώδικα δεοντολογίας στις διαφημίσεις για την προώθηση της οδικής ασφάλειας.

Την ανεπάρκεια του συστήματος ελέγχου της Τροχαίας στην Ελλάδα έθιξε κατά τη διάρκεια της χθεσινής ημερίδας ο καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας κ. Μιχάλης Γκιόκας, ο οποίος πρότεινε την υιοθέτηση του μοντέλου της Καλιφόρνιας, που θεωρείται το πλέον αποτελεσματικό στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή