Κόντρα υπ. Παιδείας – πρύτανη ΠΑΜΑΚ

Κόντρα υπ. Παιδείας – πρύτανη ΠΑΜΑΚ

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κατάσταση με τους τοξικομανείς στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών είναι τραγική, ωστόσο ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου αποφάσισε να επιτεθεί στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αχιλλέα Ζαπράνη για τον «όρκο» των πρωτοετών. Ειδικότερα, όπως παρουσίασε χθες η «Εφημερίδα των Συντακτών», οι πρωτοετείς φοιτητές στην τελετή υποδοχής τους ανέγνωσαν κείμενο που ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «εμείς οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς ξεκινάμε τις σπουδές, διαβεβαιώνουμε ότι θα συνδράμουμε στη γνώση, θα διατηρήσουμε τις αξίες του Πανεπιστημίου και θα υιοθετήσουμε τη νοοτροπία της αριστείας, μέσα από τη μελέτη και την έρευνα». Οπως ανέφερε στην «Κ» ο κ. Ζαπράνης, το κείμενο μοιράζεται από τον σύλλογο των φοιτητών και οι πρωτοετείς εάν θέλουν το υιοθετούν, και πρόσθεσε ότι η φοιτητική παράταξη της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς έχει αντιδράσει.

Ωστόσο, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε στον κ. Ζαπράνη με αφορμή τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα. «Προτείνουμε ο κ. πρύτανης να διαβάσει ενώπιον των φοιτητών το εξής κείμενο: Δεν θα χρησιμοποιώ εμπρηστικές εκφράσεις στις συνεντεύξεις μου, μιας και η ελληνική γλώσσα διαθέτει λεξικό πλούτο ώστε να μπορώ να εκφράζομαι με ευπρέπεια. Δεν θα στέλνω επιστολές στους συναδέλφους μου πρυτάνεις που με γελοιοποιούν, μιας και η αυτογελοιοποίησή μου αντανακλάται και στο πανεπιστήμιό μου. Δεν θα διδάσκω σε εννέα μεταπτυχιακά, μιας και δεν είναι σωστό να διπλασιάζω τον μισθό μου σε βάρος νέων επιστημόνων. Δεν θα απειλώ ότι θα κλείσω τα μεταπτυχιακά προγράμματα, μιας και η ίδρυση και η λειτουργία τους δεν εξαρτώνται από εμένα προσωπικά αλλά είναι αποτέλεσμα συλλογικών διαδικασιών. Δεν θα καλώ κάθε λίγο την αστυνομία στο πανεπιστήμιο, μιας και η Δημοκρατία παρέχει πολλούς τρόπους να επιλύει διαφορές. Και τέλος, δεν θα ζητήσω από τους φοιτητές και φοιτήτριες να διαβάζουν κείμενα που τους στέλνω, μιας και η αρλουμπολογία πρέπει να έχει όρια. Ως προς την πρόταση του αντιπρύτανη κ. Σαρτζετάκη, να επιβληθούν τέλη εγγραφής στους φοιτητές του ΠΑΜΑΚ, η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι μόνο μία: Αυτά, κύριε αντιπρύτανη, όταν ανοίξετε δικό σας “μαγαζί”». Το περιεχόμενο και το ύφος του υπουργού ξένισαν –«θυμίζουν λόγο συνδικαλιστή και όχι υπουργού» ανέφερε στην «Κ» πρύτανης–, ενώ ο κ. Ζαπράνης δήλωσε πως «αφήνω τον σχολιασμό της ανακοίνωσης στην κρίση των αναγνωστών της».

Βεβαίως, ο κ. Ζαπράνης φέρεται να θεωρείται ότι με τις παρεμβάσεις του κάνει αντιπολίτευση στις θέσεις του υπουργείου, και αυτό εξηγεί την οργή Γαβρόγλου. Ο υπουργός, άλλωστε, επιτέθηκε στη Βουλή και στην ηγεσία του Πολυτεχνείου Χανίων που ζητεί την αξιοποίηση του κτιρίου της Μεραρχίας το οποίο είναι κατειλημμένο από εξωπανεπιστημιακούς. Χθες, η ηγεσία του Πολυτεχνείου τού απάντησε: «Ο κ. Γαβρόγλου επιχείρησε να δημιουργήσει πλαστές εντυπώσεις ότι δήθεν βρίσκεται σε εξέλιξη δικαστική έρευνα για το ζήτημα της αξιοποίησης των κτιρίων του Πολυτεχνείου, ενώ μέχρι σήμερα το Ιδρυμα δεν έχει γίνει αποδέκτης καμίας απολύτως σχετικής ενημέρωσης από τις αρμόδιες αρχές της Δικαιοσύνης! Το Πολυτεχνείο Κρήτης ολοκλήρωσε την ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία εκμίσθωσης και διάσωσης των ιστορικών κτιρίων με τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια και δημοσιότητα, εφαρμόζοντας κατά γράμμα τους νόμους της συντεταγμένης πολιτείας. Η Σύγκλητος, όπως προκύπτει ξεκάθαρα από τα επίσημα πρακτικά (προφανώς βρίσκονται στη διάθεση του υπουργού σε περίπτωση που θα τον ενδιέφερε να τα μελετήσει, παρότι αυτά δεν μας έχουν ζητηθεί μέχρι αυτή τη στιγμή), όχι απλώς καθίστατο ενήμερη σε κάθε φάση της διαδικασίας αξιοποίησης, αλλά επιπλέον –χωρίς πάντοτε να είναι νομικά απαραίτητο– τις επικύρωνε διά της ψήφου των μελών της».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή