Πέθανε ο χειριστής του μοιραίου σκάφους

Πέθανε ο χειριστής του μοιραίου σκάφους

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο θάνατος του Θρασύβουλου Λυκουρέζου, κατηγορούμενου για πρόκληση του πολύνεκρου ναυαγίου στην Αίγινα το καλοκαίρι του 2016, παύει και την ποινική διαδικασία που βρισκόταν σε εξέλιξη.

Ο Λυκουρέζος ήταν το κεντρικό πρόσωπο του δυστυχήματος στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πέρδικας και νήσου Μονής, όταν στις 16 Αυγούστου 2016 το ταχύπλοο «Ντουέντε» που οδηγούσε ο ίδιος συγκρούστηκε με το τουριστικό σκάφος «Αντωνία». Τέσσερις επιβάτες του τουριστικού σκάφους σκοτώθηκαν, μεταξύ των οποίων και ένα κορίτσι 5 ετών με τον πατέρα του, καθώς και ο καπετάνιος. Κάποιοι εκ των διασωθέντων νοσηλεύθηκαν με βαριά τραύματα σε νοσοκομεία, όπως μία 29χρονη με μερικό ακρωτηριασμό αριστερής κνήμης που χειρουργήθηκε στο ΚΑΤ. Ο Λυκουρέζος προφυλακίστηκε για 11 μήνες και έπειτα αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος για λόγους υγείας. Νοσηλεύτηκε σε νοσοκομεία και πέθανε την περασμένη Πέμπτη. Η διαδικασία της ανάκρισης δεν είχε ολοκληρωθεί. Οι εκθέσεις των εμπειρογνωμόνων είχαν βγει και περιέγραφαν με λεπτομέρεια τις συνθήκες του δυστυχήματος, ενώ ο Λυκουρέζος επρόκειτο να κληθεί και για δεύτερη απολογία.

Ο θάνατός του σημαίνει ότι το ποινικό σκέλος της υπόθεσης θα τεθεί στο αρχείο. Ωστόσο, δικηγόροι των θυμάτων αναμένεται να προχωρήσουν σε αγωγές κατά των ασφαλιστικών εταιρειών του σκάφους, διεκδικώντας αποζημιώσεις στα αστικά δικαστήρια.

Κάτοικοι της Αίγινας, που είχαν μιλήσει στην «Κ» μετά το δυστύχημα, είχαν περιγράψει τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε ο 77χρονος τότε Λυκουρέζος. Οπως είχαν πει, τον συμβούλευαν να μην οδηγεί το ταχύπλοο. Ο ίδιος είχε υποστηρίξει ότι είχε νοσηλευτεί σε νοσοκομείο και έλαβε εξιτήριο μόλις έξι ημέρες πριν από το δυστύχημα στην Αίγινα.

Σύμφωνα με στοιχεία της δικογραφίας που σχηματίστηκε για την υπόθεση, εκτός από αποτυπώματα στα χειριστήρια των μηχανών ταυτοποιήθηκαν και δείγματα DNA του Θρασύβουλου Λυκουρέζου στο σκάφος.

Το δυστύχημα, πάντως, είχε αναδείξει και ζητήματα μη έγκαιρης ενεργοποίησης του Λιμενικού. Από τα στοιχεία της δικογραφίας προέκυπτε ότι παρά τις μικρές αποστάσεις, οι δυνάμεις του Λιμενικού δεν είχαν φτάσει πρώτες στο σημείο της σύγκρουσης. Το πρώτο τηλεφώνημα στο Λιμενικό έγινε στις 12.48 από αυτόπτη μάρτυρα, αλλά η πρώτη παρουσία λιμενικών καταγράφηκε στις 13.15 στην ξηρά, όταν περιπολικό έφτασε στο λιμάνι της Πέρδικας. Σχεδόν δύο ώρες μετά το δυστύχημα, το πλωτό του Λιμενικού 601 συνάντησε στη θάλασσα το ταχύπλοο ρυμουλκούμενο από ιδιώτες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή