Νέα προθεσμία για ηλεκτρονικό εισιτήριο

Νέα προθεσμία για ηλεκτρονικό εισιτήριο

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα ημερομηνία πλήρους εφαρμογής του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου ανακοίνωσε, χθες, ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης. Από τις 20 Δεκεμβρίου που είχε αρχικώς προγραμματιστεί το κλείσιμο του συνόλου των πυλών εισόδου – εξόδου, μέχρι σήμερα έχουν κλείσει οι μπάρες σε μόλις έξι από τους 60 σταθμούς. Την Τρίτη ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι στο τέλος του Φεβρουαρίου θα έχουν κλείσει οι μπάρες σε όλους τους σταθμούς του μετρό. Η έως τώρα εμπειρία βέβαια έχει καταδείξει μια σχετική δυσκολία του υπουργείου Υποδομών στην τήρηση προθεσμιών.

Κύκλοι των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) από την πλευρά τους εκτιμούν ότι την ημέρα που θα κλείσουν οι μπάρες στους κεντρικούς σταθμούς θα σημειωθεί πανικός. Και αυτό, διότι το υποτιθέμενο μεταβατικό στάδιο –τμηματικό κλείσιμο ορισμένων σταθμών– δεν έχει επιτελέσει αυτό τον ρόλο. Τα κενά στο σύστημα ήταν μεγάλα, με αποτέλεσμα να διατίθενται στο κοινό αποσπασματικά οι δυνατότητες του συστήματος. Για παράδειγμα, η αδυναμία ειδικών κατηγοριών επιβατών (δικαιούχων μειωμένων εισιτηρίων) να βρουν εισιτήρια μισής αξίας στα εκδοτικά μηχανήματα έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση. Σε περίπτωση που φοιτητής, πολύτεκνος, υπερήλικας κ.λπ. ήθελε να επιβιβαστεί στο μετρό ή στον ηλεκτρικό θα έπρεπε να το κάνει σε ώρα της ημέρας και σε σταθμό με εκδοτήριο εν λειτουργία. Τα εκδοτικά μηχανήματα δεν προμηθεύουν τους επιβάτες με μισής αξίας εισιτήρια. Η αρχική δικαιολογία από πλευράς ΟΑΣΑ ήταν ο φόβος μην αρχίσει η μαζική έκδοση μειωμένων εισιτηρίων από μη δικαιούχους. Αποτέλεσμα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι ή να μετακινούνται λαθραία λόγω αδυναμίας εύρεσης εισιτηρίου ή να αγοράζουν ολόκληρο.

Επισήμως, ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο Υποδομών δήλωναν ότι ο προγραμματισμός δεν προβλέπει την έκδοση μειωμένων εισιτηρίων από τα μηχανήματα, ενώ προέτρεπαν τους επιβάτες να προμηθεύονται μαζικά μειωμένα εισιτήρια από τα εκδοτήρια. Ωστόσο, χθες, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι έως τις 15 Φεβρουαρίου θα ολοκληρωθεί η διαδικασία για εκείνους που πληρώνουν μισό εισιτήριο, χωρίς να διευκρινίζει με ποιο τρόπο.

Οι συνεχείς μεταθέσεις της πλήρους εφαρμογής του συστήματος έχουν προκαλέσει ένα χάος στις αστικές συγκοινωνίες με τη λαθρεπιβίβαση να οργιάζει. Σε προηγούμενες δηλώσεις του, μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι ο κλειστός σταθμός της «Δουκ. Πλακεντίας» εμφανίζει περισσότερες επικυρώσεις εισιτηρίων απ’ ό,τι οι δύο κεντρικότεροι σταθμοί της πόλης που είναι το «Σύνταγμα» και η «Ομόνοια», επιβεβαιώνοντας ότι το σύστημα δεν λειτουργεί όπου οι μπάρες είναι ανοιχτές. Χθες, ωστόσο, αναιρώντας τον εαυτό του υποστήριξε ότι δεν έχουν μειωθεί τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών κατά την παρατεταμένη δοκιμαστική περίοδο λειτουργίας. Μάλιστα, επικαλέστηκε την πώληση 400.000 καρτών απεριορίστων διαδρομών (έναντι 250.000 χάρτινων τους προηγούμενους μήνες). Παρέλειψε βέβαια να σημειώσει ότι δεν είναι στο σύνολό τους ενεργοποιημένες, ενώ δεν αναφέρθηκε στις επικυρώσεις μεμονωμένων εισιτηρίων που αποτελούν και την κύρια ένδειξη αποτελεσματικότητας του συστήματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή