«Γκάζι» για την ανέγερση του ΚΤΕΛ Ελαιώνα

«Γκάζι» για την ανέγερση του ΚΤΕΛ Ελαιώνα

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επισπεύδονται οι διαδικασίες ανέγερσης του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα ύστερα από πολυετή καθυστέρηση. Πρόκειται για έργο το οποίο έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και εξακολουθεί να μένει στα χαρτιά. Η κατάσταση στους υφιστάμενους σταθμούς ΚΤΕΛ είναι τριτοκοσμική και παρά το γεγονός ότι ακόμη και το μετρό σχεδιάστηκε με τρόπο ώστε να διαθέτει σταθμό στον Ελαιώνα για να εξυπηρετεί τις μετακινήσεις με ΚΤΕΛ, 14 χρόνια αργότερα οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα.

Πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο Υποδομών χαρακτήρισε το κτίριο που θα στεγάζει τον κεντρικό σταθμό «ειδικό κτίριο δημοσίου συμφέροντος». Ο χαρακτηρισμός αυτός κρίθηκε απαραίτητος προκειμένου να επιταχυνθούν διαδικασίες, μεταξύ των οποίων και οι απαλλοτριώσεις. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι στιγμής δεν έχει ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη του ΕΜΠ, στο οποίο μάλιστα επιρρίπτουν ευθύνες στελέχη του υπουργείου Υποδομών.

Ο «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων» (ΚΣΥΛ), ο οποίος θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, θα κατασκευασθεί πάνω από το αμαξοστάσιο του μετρό στον Ελαιώνα. Εχει ήδη υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του Δήμου Αιγάλεω και των ΚΤΕΛ για τη δημιουργία του ΚΣΥΛ. Οσον αφορά το κόστος του έργου, αυτό αναμένεται να ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχουν εκτιμήσεις που τοποθετούν τον προϋπολογισμό του ακόμα και στα 300 εκατ. ευρώ.

Ο σταθμός του Ελαιώνα πρόκειται να αντικαταστήσει τους σημερινούς τερματικούς σταθμούς των ΚΤΕΛ, ενώ στα σχέδια είναι και η μεταφορά της αφετηρίας των λεωφορείων της Δυτικής Αττικής, του ΚΤΕΛ Αττικής από το Θησείο και των διεθνών λεωφορειακών γραμμών που βρίσκονται διάσπαρτες στο Μεταξουργείο.

Ο κεντρικός σταθμός στον Ελαιώνα αποτελεί ένα από τα έργα που θα δώσουν ανάσα στην Αττική, καθώς θα αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η Λ. Kηφισού αλλά και η Λ. Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την Πλατεία Kαραϊσκάκη. Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, με 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές.

Το εκτιμώμενο κόστος ανέγερσης του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων περιλαμβάνει τις δαπάνες μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης αυτού. Το έργο, που κατά την Ε.Ε. θα αποτελέσει Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και ως εκ τούτου σε βραχύ χρονικό διάστημα θα αναζητηθεί η είσοδος ιδιώτη μέσω διαγωνισμού, περιλαμβάνει τον νέο κεντρικό σταθμό που θα αναπτυχθεί σε μια έκταση 66,4 στρεμμάτων, η οποία ανήκει στην Αττικό Μετρό Α.Ε. Ακόμη βάσει σχεδιασμού προβλέπεται να υπάρξει η δυνατότητα κατασκευής και άλλων εγκαταστάσεων, όπως εμπορικά καταστήματα, χώροι εστίασης και καφέ, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, καθώς ακόμα και μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή