Επίθεση σε οδηγό Uber από οδηγούς ταξί

Επίθεση σε οδηγό Uber από οδηγούς ταξί

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το υπουργείο Υποδομών καθυστερεί να καταθέσει το νομοσχέδιο για τα ταξί στη Βουλή. Οι αυτοκινητιστές είναι έξαλλοι. Και ποιος την πληρώνει; Ενας οδηγός της Uber. Ενταση και επεισόδια σημειώθηκαν κατά τη χθεσινή συγκέντρωση των αυτοκινητιστών ταξί στο πλαίσιο της στάσης εργασίας που πραγματοποιούσαν από τις 8 π.μ. έως τις 5 μ.μ., ενώ χρειάστηκε η επέμβαση της αστυνομίας για να γλιτώσει ένας οδηγός της Uber από το εξαγριωμένο πλήθος των αυτοκινητιστών ταξί. Γύρω από την οδό Μάρνη στο κέντρο της Αθήνας, όπου βρίσκονται τα γραφεία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί, συγκεντρώθηκαν οι απεργοί προκειμένου να ξεκινήσουν την πορεία τους προς το Σύνταγμα. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους όμως στην έδρα τους, συγκεντρώθηκαν γύρω από οδηγό της Uber, φώναζαν συνθήματα εναντίον του, ενώ χτυπούσαν με κλωτσιές το αυτοκίνητό του. Υστερα από την επέμβαση της αστυνομίας ο οδηγός «όμηρος» αφέθηκε ελεύθερος από το εξαγριωμένο πλήθος.

Στο μεταξύ, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος των αυτοκινητιστών, απειλεί με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων δηλώνοντας προς πάσα κατεύθυνση ότι πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα το νομοσχέδιο. Εξερχόμενος από συνάντηση με συνεργάτη του Ευκλείδη Τσακαλώτου, ο πρόεδρος των αυτοκινητιστών δήλωσε ότι εάν δεν εφαρμοστεί το νομοσχέδιο που βάζει περιορισμούς στις πλατφόρμες τύπου Uber, «οι οδηγοί θα πάρουν τον νόμο στα χέρια τους και θα κάνουν την Αθήνα Κούγκι».

Λίγους μήνες νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε ικανοποιήσει πλήρως τα αιτήματα του κλάδου, κερδίζοντας με αυτόν τον τρόπο την εύνοια του αρχισυνδικαλιστή, Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο οποίος μάλιστα ενίσχυσε σημαντικά τη δύναμή του στις εκλογές για την ανάδειξη νέου προεδρείου του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής). Ομως το νομοσχέδιο, το οποίο παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο, μέχρι στιγμής δεν έχει βρει ακόμη τον δρόμο προς τη Βουλή, γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει υποψίες και ανησυχία στον κλάδο. Ο Θ. Λυμπερόπουλος μάλιστα σημείωνε κατά την ανακοίνωση του νομοσχεδίου ότι αυτό συντάχθηκε κατόπιν υποδείξεων του ιδίου. Σε υψηλούς τόνους συντηρείται και η κόντρα μεταξύ ΣΑΤΑ και της άλλης πλατφόρμας, της Beat.

Στα μέσα Δεκεμβρίου, η Beat απέστειλε εξώδικο προς τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί) απαιτώντας να σταματήσει τη διασπορά ψευδών, ανυπόστατων και υβριστικών ισχυρισμών για την εταιρεία. Η Beat με το εξώδικό της ζητούσε από τον κ. Λυμπερόπουλο να ανασκευάσει και να ανακαλέσει τις προσβολές και τις ύβρεις που εξαπέλυσε, δηλώνοντας στους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς και αναρτώντας στην ιστοσελίδα των ΣΑΤΑ και ΠΟΕΙΑΤΑ (πανελλήνια ομοσπονδία ιδιοκτητών ταξί) κείμενο με τίτλο «Συγγνώμη στην Beat», στο οποίο εκτός άλλων θα τονίζει ότι «δεν θα αναφερθώ ξανά αρνητικά στην εταιρεία Beat».

Τι προβλέπεται

Το νομοσχέδιο, κατά την παρουσίαση του οποίου ο Χρ. Σπίρτζης είχε προχωρήσει σε ευθεία επίθεση κατά της εταιρείας BEAT, δημιουργεί προσκόμματα στη λειτουργία των εταιρειών διαμεσολάβησης μεταφορικών εταιρειών με έναν κυκεώνα γραφειοκρατικών διαδικασιών. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι οι εταιρείες διαμεσολάβησης θα πρέπει ανά δίμηνο να προχωρούν σε κατάθεση των νέων συμβάσεων που θα συνάπτουν με τους οδηγούς. Παράλληλα δίνει ακόμη μία παράταση στους ιδιοκτήτες ταξί για την ανανέωση του στόλου τους, αναστέλλοντας την υποχρέωση αντικατάστασης οχήματος έως το 2020.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή