Κακοδιαχείριση στις αστικές συγκοινωνίες

Κακοδιαχείριση στις αστικές συγκοινωνίες

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περιορίζεται η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, παρά το γεγονός ότι το κόστος του εισιτηρίου έχει ανεβεί από το 1,20 ευρώ στο 1,40 ευρώ, υποστήριξαν χθες στελέχη της Νέας Δημοκρατίας. Ταυτόχρονα, παρατηρείται το παράδοξο της μείωσης των γενικών εξόδων των συγκοινωνιακών εταιρειών το διάστημα 2015-2016, αλλά σημαντική αύξηση των εξόδων προς τρίτους. Συγκεκριμένα, τη στιγμή που μειώνεται κατά 7% το κόστος του ρεύματος, κατά 33% της ύδρευσης, κατά 18% του φυσικού αερίου, κατά 23% το κόστος συντήρησης και επισκευών και κατά 2% το κόστος μισθοδοσίας, ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι οι παροχές τρίτων είναι ενισχυμένες κατά 61%, ενώ οι αμοιβές και τα έξοδα τρίτων έχουν εκτοξευθεί το παραπάνω διάστημα κατά 91%. «Την ίδια στιγμή που περιορίζεται το κοινωνικό έργο των συγκοινωνιών στην Αθήνα, η κυβέρνηση έχει βρει λεφτά για να βάλει μέσα σε έναν χρόνο 400 υπαλλήλους στην εταιρεία συντήρησης του ΟΣΕ», είπε ο κ. Χατζηδάκης.

«Χαριστικές πράξεις»

Ο κ. Χατζηδάκης, ανατρέχοντας στα οικονομικά στοιχεία των συγκοινωνιακών εταιρειών, άφησε να εννοηθεί ότι οι παροχές προς τρίτους αφορούν διάφορες μελέτες και «χαριστικές πράξεις σε κομματικούς πελάτες». Βάλλοντας κατά της κυβερνητικής πολιτικής στις συγκοινωνίες, τόσο ο κ. Χατζηδάκης όσο και ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, υπεύθυνος Μεταφορών της Ν.Δ., υποστήριξαν ότι σήμερα εκτελούνται 9.500 δρομολόγια με λεωφορεία από 12.500 που εκτελούνταν το διάστημα 2012-2014. Παράλληλα, ανέφεραν ότι τα έσοδα έχουν πέσει στα 192 εκατ. ευρώ από 242,5 εκατ. ευρώ το διάστημα 2012-2014.

Δεν παρέλειψαν να αναδείξουν το ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής το οποίο, όπως υποστήριξαν, κυμαίνεται μεταξύ 40 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ευρώ, ενώ τόνισαν ότι ο ΟΑΣΑ αυτή τη στιγμή διαθέτει μόλις 13 ελεγκτές για 272 γραμμές.

«Αποτέλεσμα είναι ο πολίτης, ειδικά της περιφέρειας, να καλείται να βάλει βαθύτερα το χέρι στην τσέπη προκειμένου να καλύψει τα ελλείμματα του ΟΑΣΑ που είναι συνέπεια της κυβερνητικής κακοδιαχείρισης», δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης. Η μοναδική λύση, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, για την καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης, είναι η επανενεργοποίηση του σώματος εθελοντών ελεγκτών που υπήρχαν και στο παρελθόν. Πρόκειται για οδηγούς οι οποίοι εκτός ωραρίου εργασίας εκτελούσαν ελέγχους λαμβάνοντας επίδομα ανάλογα με τον αριθμό των προστίμων που καταλόγιζαν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή