Αποσύρεται η υπηρεσία UberX από την Αθήνα

Αποσύρεται η υπηρεσία UberX από την Αθήνα

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναστέλλει από την Τρίτη του Πάσχα η Uber τη δραστηριότητα της UberX στην Αθήνα, επικαλούμενη τα προβλήματα που της προκαλεί το νέο νομοθετικό πλαίσιο. Σημειώνεται ότι η UberX είναι η υπηρεσία που εξυπηρετεί μετακινήσεις με Ι.Χ. αυτοκίνητα και όχι ταξί. Οπως επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, η εν λόγω υπηρεσία έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 450.000 μετακινούμενους. «Από τότε που ήρθαμε στην Ελλάδα το 2015, το UberX έχει γίνει μια από τις πλέον δημοφιλείς επιλογές στην Αθήνα για ασφαλή μετακίνηση στην πόλη. Περισσότεροι από 450.000 κάτοικοι και τουρίστες από ολόκληρο τον κόσμο έχουν πραγματοποιήσει τις μετακινήσεις τους μέσα από την εφαρμογή μας».  

Αναφερόμενη η Uber στον νέο νόμο που ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες, τονίζει ότι «ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο ψηφίστηκε πρόσφατα με διατάξεις που επηρεάζουν τις υπηρεσίες ridesharing (διαμοιρασμού μεταφοράς). Θα πρέπει να αξιολογήσουμε εάν και πώς μπορούμε να λειτουργήσουμε σύμφωνα με αυτό το νέο πλαίσιο και θα αναστείλουμε το UberX στην Αθήνα από την επόμενη Τρίτη, μέχρι να βρούμε μια κατάλληλη λύση. Ελπίζουμε να συνεργαστούμε με όλους τους σχετικούς φορείς στη χώρα, ώστε να μπορέσουμε να βρούμε έναν τρόπο να δώσουμε τη δυνατότητα στους Ελληνες να απολαύσουν τα οφέλη σύγχρονων τεχνολογιών όπως της Uber».

Τροποποιήσεις

Στο μεταξύ, η Beat δεν φαίνεται προς το παρόν να τροποποιεί τις υπηρεσίες της, οι οποίες ωστόσο είναι διαφορετικές από εκείνες της UberX (ιδιώτες οδηγοί). Η υπηρεσία που παρέχει η Beat στην Αθήνα είναι αντίστοιχη της UberTaxi, την οποία η Uber θα διατηρήσει προς το παρόν.

«Δεν αποχωρεί κάποιος από τη χώρα όταν δεν έχει έδρα στη χώρα», ήταν το σχόλιο του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, στον οποίο το σύνολο της αγοράς επιρρίπτει ευθύνες για την αποθάρρυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της καινοτομίας στη χώρα.

Με πρόσχημα την ανάγκη θεσμοθέτησης ενός πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών διαμεσολάβησης, το υπουργείο Υποδομών υποχρεώνει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να προχωρήσουν σε έκδοση άδειας σε περίπτωση που η υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης αποτελεί την κύρια δραστηριότητα της εταιρείας. Κύρια οικονομική δραστηριότητα συνίσταται σε περίπτωση που επηρεάζεται η τιμή της υπηρεσίας μεταφοράς (είτε με προσφορές και εκπτώσεις είτε με επιβολή «καπέλου» όπως η χρέωση κλήσης ραδιοταξί). Για να εκδώσει κανείς την άδεια, πρέπει το φυσικό ή νομικό πρόσωπο να προχωρήσει σε σχετική αίτηση. Παράλληλα, θα πρέπει να υποβληθούν αντίγραφα των σχετικών αδειών κυκλοφορίας καθώς και ένα παράβολο του Δημοσίου αξίας 1.000 ευρώ. Η σχετική άδεια εκδίδεται εντός 30 ημερών.

Υστερα από διθυραμβικούς χαρακτηρισμούς υπέρ του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος των αυτοκινητιστών ταξί, δήλωσε ότι «όποιος δεν τηρεί τους νόμους να αποχωρεί και να μας γράφει». Στην ανακοίνωσή του αναφέρει: «Ας καταλάβουν όλοι ότι στη χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία θα υπάρχουν πάντα άνθρωποι που θα την υπερασπίζονται και θα την τιμούν. Ο νόμος 4530/2018 είναι προάσπιση των οικονομικών συμφερόντων της χώρας μας και των Ελλήνων πολιτών. Και πιστώνεται στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, τον κ. Σπίρτζη και τον κ. Μαυραγάνη. Δικαιοσύνη στην οικονομία και δικαίωση της εργασίας επεδίωξε –και το πέτυχε– μόνο η κυβέρνηση. Ουδείς από τα υπόλοιπα κόμματα. Κι αυτό δεν το ξεχνάμε…».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή