Εγκριση Κομισιόν για χρηματοδότηση του «Πάτρα – Πύργος»

Εγκριση Κομισιόν για χρηματοδότηση του «Πάτρα – Πύργος»

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε τελικά, χθες, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου. Ετσι, ανοίγει πλέον ο δρόμος για την υπογραφή των οκτώ συμβάσεων για τα τμήματα στα οποία έχει «σαλαμοποιηθεί» το έργο. Βασικός όρος για την εξασφάλιση της συναίνεσης της Επιτροπής ήταν η διαβεβαίωση από πλευράς ελληνικών αρχών ότι δεν θα ζητηθούν επιπρόσθετα κονδύλια, όποια κι αν είναι η εξέλιξη του έργου.

Την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανακοίνωσε, χθες, η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου. «Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό την οδική ασφάλεια στην Αχαΐα και στην Ηλεία. Επίσης, με την ολοκλήρωση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων γύρω από την Πάτρα, η περιοχή αποκτά νέες οικονομικές δυνατότητες, καθώς και καλύτερες μεταφορικές συνδέσεις», δήλωσε. Οπως ανακοινώθηκε, το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 239 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής και περιλαμβάνει εκτός από τον βασικό αυτοκινητόδρομο, μήκους 75 χλμ., την κατασκευή ή βελτίωση 130 χλμ. χωματόδρομων που διευκολύνουν την πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο από κατοικημένες ή αγροτικές περιοχές.

Η έγκριση από την Ε.Ε. του «φακέλου μεγάλου έργου» ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για την υπογραφή των οκτώ συμβάσεων. Στους διαγωνισμούς επικράτησαν τρεις εταιρείες (η «Τοξότης» για τις πρώτες 4 εργολαβίες, η «Ιντερκάτ» για την 5η και 7η  εργολαβία και η «GD Infrastrutture» για την 6η και 8η εργολαβία) προσφέροντας ιδιαίτερα μεγάλες εκπτώσεις (άνω του 50%). Επομένως, η υπογραφή των συμβάσεων, που πρόκειται να ανακοινωθεί μέσα στο επόμενο διάστημα, θα σημάνει την «ώρα της αλήθειας» για το έργο: κατ’ αρχάς, θα φανεί αν η «Τοξότης» (συμφερόντων Καλογρίτσα) είναι σε (οικονομική) θέση να αναλάβει τις τέσσερις συμβάσεις στις οποίες επικράτησε, ή θα κινηθεί η διαδικασία υποκατάστασής της. Σε δεύτερο επίπεδο θα φανεί αν η «σαλαμοποίησή» του θα δημιουργήσει προβλήματα ανάλογα με εκείνα του αυτοκινητόδρομου Ακτίου – Αμβρακίας ή όχι και αν το έργο μπορεί να κατασκευαστεί με τον μισό από τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό.

Να σημειωθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια το έργο ανατιμολογήθηκε δις… προς τα επάνω: η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών όρισε τον προϋπολογισμό του έργου στα 443 εκατ. ευρώ, 103 εκατ. ευρώ περισσότερα απ’ ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί. Εν συνεχεία, η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών «ανέβασε» τον προϋπολογισμό στα 475 εκατ. ευρώ, επίσης χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση. Ολα αυτά για ένα ημιτελές οδικό τμήμα, στο οποίο έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εργασίες 100 εκατ. ευρώ, χωρίς τεχνικές δυσκολίες (το μεγαλύτερο τεχνικό έργο είναι η γέφυρα του Πηνειού που είχε ολοκληρωθεί από την Ολυμπία Οδό). Οι ανατιμολογήσεις αυτές δημιουργούν ένα «μαξιλαράκι» ασφαλείας, ωστόσο η απόσταση του αρχικού με τον τελικό προϋπολογισμό παραμένει μεγάλη. Ετσι, όπως αποκάλυψε η «Κ» (22.3.2018), οι ελληνικές αρχές υποσχέθηκαν ότι οποιαδήποτε επιπρόσθετη χρηματοδότηση χρειαστεί θα καταβληθεί αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, προκειμένου να κάμψουν τις τελικές επιφυλάξεις της Ε.Ε. Υστερα από υπόδειξη της Επιτροπής εντάχθηκε στο έργο και η αναβάθμιση της περιμετρικής οδού του Πύργου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή