Αλλού ο ΟΟΣΑ, αλλού ο Κώστας Γαβρόγλου

Αλλού ο ΟΟΣΑ, αλλού ο Κώστας Γαβρόγλου

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου ονειρεύεται το μέλλον των ελληνικών σχολείων χωρίς αξιολόγηση. Σύμφωνα με τον ίδιο, το μόνο που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση είναι διορισμοί, προφανώς μια εξαγγελία με μικροπολιτική στόχευση. Ο κ. Γαβρόγλου έχει μιλήσει για διορισμούς από τις 5 Ιανουαρίου 2017, ωστόσο τα ζητήματα του αριθμού (στην καλύτερη περίπτωση 2.500) και του τρόπου διορισμών τα μεταθέτει για μετά τον… Οκτώβριο. Τεράστιο πρόβλημα χαρακτηρίζει ο ΟΟΣΑ την παραπαιδεία, καθώς το 99% των μαθητών στη Γ΄ Λυκείου παρακολουθεί είτε φροντιστήριο είτε ιδιαίτερα μαθήματα ή και τα δύο.

Ειδικότερα, χθες παρουσιάστηκε η έκθεση του ΟΟΣΑ από τον κ. Γαβρόγλου και τους εκπροσώπους του Οργανισμού. Τα δύο βασικά σημεία απόκλισης του ΟΟΣΑ ως προς την πολιτική του υπουργείου είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η αυτονομία των σχολικών μονάδων (όπως είχε παρουσιάσει η «Κ» στις 18/4).

Συγκεκριμένα:

• Ο ΟΟΣΑ προτείνει αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, και προφανώς και των εκπαιδευτικών. «Είναι πολύ σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι οι διαδικασίες θα πρέπει να οργανωθούν σε στενή συνεργασία με τους καθηγητές και τα συνδικάτα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μην τη θεωρούν τιμωρητική διαδικασία ή εργαλείο», ανέφερε η εκπρόσωπος του οργανισμού Γκαμπριέλα Ράμος. Αντίθετα, από την πλευρά του ο κ. Γαβρόγλου αρνείται τη σχετική προοπτική, τουλάχιστον για το προσεχές διάστημα. Αναμενόμενη θέση, όταν όλες οι επιλογές του είναι μικροπολιτικής στόχευσης και όταν τα συνδικάτα αρνούνται κατηγορηματικά την αξιολόγηση. Βέβαια, μάλλον για τα… μάτια του ΟΟΣΑ, ο κ. Γαβρόγλου απέφυγε να αποκλείσει κατηγορηματικά ένα μοντέλο αξιολόγησης «χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα».

• Ο ΟΟΣΑ προτείνει ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων, με δυνατότητα διαχείρισης προσωπικού αλλά και των οικονομικών του σχολείου από μια σχολική επιτροπή με διευρυμένες αρμοδιότητες. Ο υπουργός σημείωσε ότι για την πολιτική ηγεσία η αυτονομία ορίζεται από μια σειρά αποφάσεων που λαμβάνει ο σύλλογος διδασκόντων, ενώ απέκλεισε νέο μοντέλο χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων.

Η έκθεση παρατηρεί επίσης ότι γίνεται κακή αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού καθώς οι καθηγητές με εμπειρία στη διδασκαλία διδάσκουν λιγότερες ώρες από τους νεότερους. Παράλληλα, ο ΟΟΣΑ λέει ότι η ελληνική εκπαίδευση έχει εστιάσει περισσότερο στην εκμάθηση των διδακτικών αντικειμένων παρά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων. Εκεί αποδίδεται η κακή επίδοση των μαθητών στον διαγωνισμό PISA.

Ως προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η έκθεση σημειώνει ότι δεν υπάρχει σύνδεση των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας. Τέλος, ειδική αναφορά γίνεται στα Συμβούλια των ΑΕΙ που θεσμοθετήθηκαν το 2011 με τον νόμο 4009 και καταργήθηκαν από το νυν υπουργό. Σημειώνεται ότι ακόμη και εάν ο νόμος 4009 δεν πέτυχε την ανεξαρτησία των ΑΕΙ, αυτό δεν σημαίνει ότι οι στόχοι του ήταν λάθος, ενώ προτείνει στην κυβέρνηση να διδαχθεί από τον προηγούμενο νόμο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή