Μόλις 260 οι απεργοί στο μετρό

Μόλις 260 οι απεργοί στο μετρό

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μόλις το 14% των εργαζομένων συμμετείχε στην απεργία της Δευτέρας, καθώς από τους 1.845 εργαζομένους παρουσιάστηκαν 1.585 άτομα. Οι 260 απεργοί του μετρό επιβεβαιώνουν μέσω ανακοίνωσης των ΣΤΑΣΥ το χθεσινό ρεπορτάζ της «Κ», το οποίο έκανε λόγο για περιορισμένη συμμετοχή στην απεργία, που προκάλεσε για ακόμη μία φορά χάος στους δρόμους της Αθήνας. Η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ σημείωσε ότι από τα 721 μέλη του ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών) –σωματείο που προκήρυξε την απεργία της Δευτέρας– προσήλθαν στην εργασία τους συνολικά 466 άτομα, «γεγονός που καταδεικνύει ότι η απεργία και τα προσχηματικά αιτήματά της είχαν μικρή απήχηση». Αναφορικά με τα αιτήματα των απεργών, οι ΣΤΑΣΥ τονίζουν ότι «ο ισχυρισμός μερίδας των συνδικαλιστών ότι οι εργαζόμενοι υποαπασχολούνται λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων είναι αναληθής και στην καλύτερη περίπτωση θεωρείται ατυχής». Στο μεταξύ, σε κοινή τους ανακοίνωση τα σωματεία εργαζομένων στο μετρό και των μηχανοδηγών κάνει λόγο για στρέβλωση της έννοιας της απεργίας από το σωματείο ΣΕΛΜΑ, ανοίγοντας πρακτικά ένα νέο μέτωπο μεταξύ των συνδικαλιστών του μετρό. «Καλούμε τους συνδικαλιστές να πάψουν επιτέλους να στρεβλώνουν την έννοια της απεργίας, διότι το μόνο που τελικά επιτυγχάνουν είναι να εκθέτουν τους εαυτούς τους και τους εργαζομένους – μέλη τους που στο κάτω κάτω δεν φταίνε σε τίποτα να καθίστανται δακτυλοδεικτούμενοι από την κοινωνία».

Μία ημέρα μετά την 24ωρη απεργία, η οποία προκηρύχθηκε υπό αμφισβητούμενη συναίνεση, η διοίκηση του ΟΑΣΑ προχώρησε στο κλείσιμο των πυλών (συμπεριλαμβανομένων εκείνων για ΑμεΑ και ανέργους) σε 13 σταθμούς του μετρό. Η μεγάλη καθυστέρηση στην ενεργοποίηση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου οφείλεται, σύμφωνα με τις έως τώρα τοποθετήσεις, στο ότι το επιβατικό κοινό έπρεπε να… εκπαιδευθεί. Τα κενά στα προϊόντα κομίστρου που διέθετε ο ΟΑΣΑ, τα προβλήματα στη λειτουργία των επικυρωτικών μηχανημάτων, οι ελλείψεις στο προσωπικό και ο περιορισμένος αριθμός των εκδοτικών μηχανημάτων αποτέλεσαν στην πραγματικότητα τη βασική αιτία καθυστέρησης.

Χθες, έκλεισαν οι σταθμοί από την «Εθνική Αμυνα» έως το «Σύνταγμα», στη γραμμή 3 και από τα «Σεπόλια» έως και τη «Δάφνη» στη γραμμή 2. Κατά την πρώτη ημέρα καθολικής εφαρμογής του συστήματος σε αρκετούς σταθμούς σημειώθηκε συνωστισμός. Δεν έλειψαν και τα περιστατικά επιβατών που πέρασαν τις πύλες ακολουθώντας προπορευόμενους επιβάτες, οι οποίοι επικύρωναν το δικό τους εισιτήριο. Πρακτικά ορισμένοι εκμεταλλεύθηκαν τα λίγα δευτερόλεπτα που παραμένουν ανοιχτές οι πύλες ώστε να διέλθουν χωρίς να επικυρώσουν εισιτήριο.

Οι πύλες στους σταθμούς «Μοναστηράκι», «Ομόνοια» και «Πανεπιστήμιο» θα παραμείνουν προς το παρόν ανοικτές, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εν λόγω σταθμοί δεν εμφανίζουν την απαιτούμενη ετοιμότητα ώστε να λειτουργήσουν υπό συνθήκες κλειστού συστήματος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή