Πανελλαδικές: Διδαγμένο, αλλά δύσκολο το θέμα

Πανελλαδικές: Διδαγμένο, αλλά δύσκολο το θέμα

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ένα θέμα στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας, που περιλαμβάνει και την Εκθεση, το οποίο είναι μεν διδαγμένο αλλά κρίνεται σχετικά δύσκολο για τους υποψηφίους, ξεκίνησαν χθες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τη μεγαλύτερη κατηγορία υποψηφίων, αυτήν των γενικών λυκείων.

Ειδικότερα, στους υποψηφίους δόθηκε κείμενο του Δημήτρη Μαρωνίτη, που δημοσιεύτηκε στη εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» στις αρχές Μαρτίου 2009, και στο οποίο ο σπουδαίος πανεπιστημιακός δάσκαλος και φιλόλογος παρουσιάζει την εννοιολογική διάκριση Παιδείας και εκπαίδευσης. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να διατυπώσουν τις απόψεις τους σχετικά με τον μορφωτικό και παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου και να προτείνουν τρόπους με τους οποίους μαθητές και καθηγητές μπορούν να συμβάλουν στην αναβάθμιση της παιδαγωγικής λειτουργίας του. Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) ανέφερε ότι «είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη η επιλογή κειμένου που αφορά τη σχέση Παιδείας και εκπαίδευσης, του Δ. Ν. Μαρωνίτη, ενός σπουδαίου πανεπιστημιακού δασκάλου και διακεκριμένου κλασικού φιλολόγου». Ωστόσο, η ΠΕΦ παρατήρησε ότι «η διασκευή και η σύντμηση του κειμένου, προσαρμοσμένες βέβαια στις απαιτήσεις της εξέτασης, συνέπτυξαν σε κάποια σημεία τον λόγο του συγγραφέα με αποτέλεσμα να μη δίνεται πάντα πλήρης εικόνα των απόψεών του».

Πανελλαδικές: Διδαγμένο, αλλά δύσκολο το θέμα-1

Ευρύτερα πάντως, το θέμα κρίθηκε αρκετά δύσκολο. Βοηθάει βέβαια ότι η Παιδεία ως θεματική διδάσκεται στο σχολείο αλλά και στα φροντιστήρια.

Χαρακτηριστικά, η Ελίνα Γκιόκα, υπεύθυνη καθηγήτρια για το μάθημα στο φροντιστήριο «Εκπαίδευση Θεωρητικό», δήλωσε στην «Κ» ότι «τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας προς δύσκολα, παρά το γεγονός ότι η θεματική ενότητα είναι γνωστή και διδαγμένη ήδη από τη Β΄ Λυκείου. Το κείμενο του καθηγητή Δημήτρη Μαρωνίτη, αν και περιγραφικό για τις σχέσεις Παιδείας – εκπαίδευσης, έχει πολύ πυκνό λόγο και σε ορισμένα σημεία χρησιμοποιεί απαιτητικό λεξιλόγιο με σύνθετα και αφηρημένα νοήματα. Αυτό θα δυσκολέψει τους μαθητές για τη σύνταξη της περίληψης. Η Εκθεση (θέμα Γ1) προϋπέθετε τέλεια κατανόηση των σχέσεων Παιδείας και εκπαίδευσης, καθώς εστίαζε στον παιδευτικό ρόλο του σχολείου». Προτεινόμενες λύσεις των θεμάτων παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα www.kathimerini.gr σε συνεργασία με το φροντιστήριο «Μεθοδικό».

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα συνεχιστούν τη Δευτέρα, με δύο μαθήματα υψηλής βαρύτητας, τα Αρχαία για τους υποψηφίους ανθρωπιστικών σπουδών και τα Μαθηματικά για εκείνους των θετικών σπουδών και των σπουδών οικονομίας και πληροφορικής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή