Πανελλαδικές: Πολύ δύσκολα θέματα σε Ιστορία, Φυσική

Πανελλαδικές: Πολύ δύσκολα θέματα σε Ιστορία, Φυσική

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι δηλώσεις των υποψηφίων και των καθηγητών λίγο μετά την ολοκλήρωση της χθεσινής εξέτασης είναι σαφείς: τα θέματα σε Ιστορία και Φυσική ήταν για πολύ καλά διαβασμένους. Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ανέβασε πολύ υψηλά των πήχυ των απαιτήσεων στα δύο μαθήματα βαρύτητας για εισαγωγή σε σχολές ανθρωπιστικών, θετικών και τεχνολογικών επιστημών. Τα θέματα αυτά σε συνδυασμό με τα επίσης –αλλά όχι τόσο– δύσκολα θέματα σε Μαθηματικά και Αρχαία αναμένεται να επηρεάσουν πτωτικά τις βάσεις των αντίστοιχων σχολών.

Για την Ιστορία Προσανατολισμού, η Αθηνά Ζούπου, από το φροντιστήριο «Εκπαίδευση Θεωρητικό», ανέφερε στην «Κ» ότι «τα θέματα ήταν πολύ απαιτητικά, για πάρα πολύ καλά διαβασμένους μαθητές με αναπτυγμένη την κριτική και αφαιρετική ικανότητα. Ακόμα και τα θέματα της πρώτης ομάδας που έχουν χαμηλότερο βαθμό δυσκολίας από αυτά της δεύτερης ομάδας, έτσι όπως διατυπώθηκαν με υποερωτήματα, θα δυσκολέψουν τους μαθητές που καταφεύγουν στη στείρα απομνημόνευση. Αναλογικές ήταν και οι δυσκολίες στα θέματα της δεύτερης ομάδας (θέματα με πηγές). Κυρίως το πρώτο θέμα με τα τρία ερωτήματά του δυσκόλεψε στην κατανομή των πληροφοριών που δίνει το σχολικό βιβλίο στο κεφάλαιο «Το δίκτυο των σιδηροδρόμων». Τα ζητούμενα στο δεύτερο θέμα ήταν πιο ξεκάθαρα. Επίσης στο θέμα αυτό οι μαθητές καθοδηγούνταν στα κείμενα των πηγών από τα οποία έπρεπε να αντλήσουν τις πληροφορίες για το κάθε ερώτημα. Πάντως και το θέμα αυτό είναι συνδυαστικό».

Για τη Φυσική, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών έδωσε το στίγμα, αναφέροντας ότι «τα θέματα ήταν σαφή, κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας με αιχμή το Δ4 που απευθυνόταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους και ήταν εξαιρετικά σύνθετο. Γενικότερα τα θέματα ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά».

Η ομάδα εκπαιδευτικών από τα φροντιστήρια «έλιξ-Θεσσαλονίκη» αξιολόγησε τα θέματα ως «διαβαθμισμένης δυσκολίας και απαιτητικότερα σε σύγκριση με τα θέματα των δύο τελευταίων ετών. Είναι πολύ σωστά διατυπωμένα και εξετάζουν ένα ευρύ φάσμα της ύλης. Το θέμα Δ είναι αρκετά συνδυαστικό πρόβλημα του 4ου κεφαλαίου, όπου το εμφανιζόμενο σχήμα μπορεί να τρομάξει τον υποψήφιο. Είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και ένας προσεκτικός μαθητής μπορεί να το αντιμετωπίσει. Ειδικά το Δ4 ήταν μεγάλο και δύσκολο θέμα με αρκετές πράξεις. Θα διαφοροποιήσει τους βαθμούς των μαθητών με πάνω από 80 μόρια με άριστα το 100. Συνολικά, τίποτα δεν ήταν πολύ εύκολο. Ολα τα θέματα απαιτούσαν προσπάθεια και σκέψη».

Μόνο τα θέματα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον για τους υποψηφίους της ομάδας προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής ήταν, σύμφωνα με τα φροντιστήρια «έλιξ-Θεσσαλονίκη», «αναμενόμενα, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και στο ίδιο μοτίβο με τα προηγούμενα έτη. Το διαγώνισμα απαιτούσε καλή γνώση όλης της ύλης, επομένως η επιτυχία θα εξαρτηθεί από το πλήρες διάβασμα αλλά και από την κριτική ικανότητα να χειριστούν τις πληροφορίες του μαθήματος».

Αντιγραφή με ακουστικό

Εγινε γνωστό ότι μηδενίστηκε 17χρονη μαθήτρια σε εξεταστικό κέντρο της Κω. Η μαθήτρια εξεταζόταν στην Ιστορία και είχε κρύψει πάνω της κινητό τηλέφωνο, ενώ στο αυτί της είχε τοποθετήσει ασύρματο ακουστικό, μέσω του οποίου βρισκόταν σε ανοικτή γραμμή με συγγενικό της πρόσωπο που της υπαγόρευε τις απαντήσεις. Το περιστατικό αποκαλύφθηκε όταν η συνεργός δεν πρόσεξε και μιλούσε δυνατά, με αποτέλεσμα οι επιτηρητές να ακούσουν τη συνομιλία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή