ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Start-Up Lab: Νέο πρόγραμμα για επίδοξους επιχειρηματίες

15s5epix

«Τα πανεπιστήμια δεν ετοιμάζουν τους φοιτητές για τον αληθινό κόσμο. Γίνονται κάποιες προσπάθειες από μεμονωμένους καθηγητές, αλλά είναι σημαντικό να μαθαίνουν τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν από στελέχη της αγοράς». Ετσι εξηγεί ο Ηλίας Σούσης, επικεφαλής της εσωτερικής αγοράς και του YouΤube για την Google στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στη Βουλγαρία και στη Μάλτα, τη συμμετοχή του ως εισηγητή στο Start-Up Lab, το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για επίδοξους νέους επιχειρηματίες που διοργανώνεται από τον καθηγητή Ιορδάνη Λαδόπουλο και την ομάδα του.

Το πρόγραμμα θα λάβει χώρα μεταξύ 9-27 Ιουλίου, στο εκπαιδευτικό κέντρο που βρίσκεται στα κεντρικά γραφεία του ομίλου Σκλαβενίτη, στη Λεωφόρο Κηφισού. Οπως αναφέρει στην «Κ» ο κ. Λαδόπουλος, σκοπός του Start-Up Lab είναι «να υποστηρίξει νέες και νέους, με υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις και προσωπικές δεξιότητες, να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν καινοτόμες, εξωστρεφείς και βιώσιμες επιχειρήσεις με προοπτικές ταχείας ανάπτυξης». Κεντρική επιδίωξη, τονίζει ο κ. Λαδόπουλος, εμπνευστής του «Πανοράματος Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας», είναι «να φέρουμε σε επαφή τους νέους με την επιχειρηματική πρακτική και κουλτούρα και να τους εμφυσήσουμε τις αρχές και τις αξίες της επιχειρηματικής ηθικής και της κοινωνικής υπευθυνότητας». Φιλοδοξία του προγράμματος είναι επίσης, συμπληρώνει, «να συμβάλει στη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και στην αποδοχή της επιχειρηματικότητας από ευρύτερα κοινωνικά στρώματα».

Οι αιτήσεις για συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι ανοιχτές ώς τις 20 Ιουνίου. Οπως εξηγεί ο συντονιστής του Start-Up Lab, Δημήτρης Κιούσης, απευθύνεται σε φοιτητές και αποφοίτους ηλικίας 18-30 ετών και «θέλουμε να είναι πρακτικό, να δίνει χειροπιαστές γνώσεις. Θέλουμε να παροτρύνουμε τα παιδιά να εφαρμόσουν τις θεωρίες που θα ακούσουν».

Το σχέδιο, όπως εξηγεί ο κ. Κιούσης, που έχει εμπειρία στον κλάδο της συμβουλευτικής, είναι οι 50 συμμετέχοντες που θα επιλεγούν να χωριστούν σε ολιγομελείς ομάδες που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν μία επιχειρηματική ιδέα ώς το τέλος του προγράμματος και να την παρουσιάσουν. Το Start-Up Lab απαιτεί καθημερινή παρουσία από τις 10 το πρωί ώς τις 5 το απόγευμα. «Είναι μία σοβαρή δέσμευση», σημειώνει ο συντονιστής του. Σχετικά με την επιλογή, αναφέρει ότι πριμοδοτούνται οι υποψήφιοι που διαθέτουν πανεπιστημιακό πτυχίο, αλλά και όσοι έχουν καλή γνώση ξένων γλωσσών ή δεξιότητες στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Μεταξύ των εισηγητών θα είναι και ο Βασίλης Παπαδάκης, καθηγητής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – στο ίδιο τμήμα που δίδασκε και ο κ. Λαδόπουλος, του οποίου ήταν φοιτητής, όπως και οι κ. Σούσης και Κιούσης. Και οι τρεις μιλούν εγκωμιαστικά για τον κ. Λαδόπουλο ως καθηγητή («από τους λίγους που έκαναν σωστά τη δουλειά τους», λέει ο κ. Σούσης) και με θαυμασμό για το έργο του μετά τη συνταξιοδότησή του.

Στρατηγική καινοτομία

Το αντικείμενο που θα διδάξει ο κ. Παπαδάκης, όπως λέει στην «Κ», είναι η στρατηγική καινοτομία. «Νέοι παίκτες σε μία αγορά πρέπει να διαφοροποιούνται όσον αφορά τους πελάτες στους οποίους απευθύνονται, το προϊόν που παρέχουν και τα κανάλια μέσα από τα οποία το διανέμουν», εξηγεί. «Ο σκοπός είναι να μη γίνουν αντιληπτοί από τους ισχυρούς εδραιωμένους παίκτες πριν καταφέρουν να σταθούν στα πόδια τους – διαφορετικά θα συντριβούν».

Ο κ. Σούσης, από την πλευρά, θα μιλήσει για το παράδειγμα της Google – πώς από startup εξελίχθηκε σε κολοσσό και πώς επιχειρεί να παραμείνει ευέλικτη και ανοιχτή στην καινοτομία, παρά το μέγεθός της. Θα μιλήσει επίσης στους συμμετέχοντες για το διαδικτυακό μάρκετινγκ και τον τρόπο προσέγγισης του σύγχρονου καταναλωτή.

Βασικός υποστηρικτής του προγράμματος είναι το Ιδρυμα Konrad Adenauer.