Θερινά σχολεία δημιουργικότητας

Θερινά σχολεία δημιουργικότητας

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γνωρίζετε τη διαδρομή που ακολουθεί μια φωτογραφία, όταν την ανεβάζετε στο Facebook ή το Instagram ή το πού αποθηκεύεται αυτό που πληκτρολογούμε στο Twitter; Ποιος μαζεύει όλη αυτή την πληροφορία που ανεβάζουμε στο Ιντερνετ και με ποιον τρόπο ταξιδεύει, μέχρι να φτάσει στους υπολογιστές ή στα κινητά μας; Γνωρίζετε ότι η βιοϊατρική τεχνολογία είναι ραγδαία αναπτυσσόμενος κλάδος με ανεξάντλητες πρακτικές εφαρμογές στον επαγγελματικό τομέα και κατ’ επέκταση στον πραγματικό κόσμο; Μπορεί μία τάξη να μοιάζει με στούντιο ηχογράφησης; Ή με εργαστήρι σχεδίου και καλλιτεχνικής δημιουργίας; Ερωτήματα που απαντήθηκαν φέτος στις τάξεις των θερινών σχολείων ανά την Ελλάδα.

Ειδικότερα, τα θερινά σχολεία τα τελευταία χρόνια έχουν αποκτήσει τέτοια δυναμική που τα έχει μετατρέψει σε θεσμό. Υπολογίζεται ότι το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου οργανώθηκαν πάνω από 50 θερινά σχολεία με τις συμμετοχές να ξεπερνούν τις 2.500, και σπουδαστές από την Ελλάδα και τον κόσμο. Μάλιστα, εκπαιδευτικοί ανέφεραν στην «Κ» ότι φέτος η συμμετοχή αυξήθηκε σε σχέση με το 2016 και το 2017, ενώ χειρότερη χρονιά ήταν το 2015, λόγω των πολιτικο-οικονομικών εξελίξεων (χαρακτηριστικά, η επιβολή των capital controls). Τα θερινά σχολεία πραγματοποιούν ΑΕΙ, ερευνητικά κέντρα, επιστημονικές ενώσεις και σχολεία. Ενδεικτικά, στο ΑΠΘ οργανώθηκε το 3ο Πανευρωπαϊκό Θερινό Σχολείο με θέμα «Ολοκληρωμένα Κυκλώματα Φωτονικής για Οπτικές Διασυνδέσεις Υπολογιστών». Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν διαλέξεις στον ραγδαία αναπτυσσόμενο χώρο των τεχνολογιών οπτικών ινών και οπτικών ολοκληρωμένων κυκλωμάτων για εφαρμογές σε σύγχρονα υπολογιστικά συστήματα, σε κέντρα δεδομένων και σε υπερ-υπολογιστές.

Στον κόσμο της βιοϊατρικής περιπλανήθηκαν όσοι μαθητές μετείχαν στο δεύτερο CGS Biomedical Engineering Summer Course (συνεργασία της Ιατρικής Σχολή Αθηνών, του ΕΜΠ και των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα). Πρόκειται για καλοκαιρινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου που τους ενδιαφέρει να διευρύνουν τις γνώσεις τους στις βασικές έννοιες της βιοϊατρικής τεχνολογίας και το οποίο αποτελεί συνέχεια του περσινού, επιτυχημένου προγράμματος που οργανώθηκε για πρώτη φορά από ελληνικό σχολείο.

Ενα άλλο ταξίδι, στην… τάξη του αύριο, έκαναν οι 30 μαθητές που μετείχαν στο καλοκαιρινό πρόγραμμα του ερευνητικού κέντρου ΑΘΗΝΑ, της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών, της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, του Ωδείου Αθηνών και της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Για πέντε μέρες, μαθητές με αγάπη στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Μουσική, μελέτησαν τους νόμους της ακουστικής, της κυματικής, απέδωσαν με μαθηματικούς τύπους τις σχέσεις μεταξύ των παραμέτρων του ήχου και των μουσικών οργάνων που τους παράγουν και σχεδίασαν τα δικά τους μουσικά όργανα. «Στην τάξη οι μαθητές μπορούσαν να ανακαλύπτουν πώς παράγονται οι ήχοι, πώς διαφοροποιούνται μεταξύ τους, να μαθαίνουν τα χαρακτηριστικά τους και να σχεδιάζουν τα μουσικά όργανα που τους παράγουν. Μπορούσαν να μελετούν τα χαρακτηριστικά των μουσικών τους οργάνων, να τα δοκιμάζουν σε ένα εικονικό στούντιο, να τα βελτιώνουν και να τα τελειοποιούν», λέει ο εκπαιδευτικός Σοφοκλής Σωτηρίου. Στο θερινό σχολείο μετείχαν και 250 εκπαιδευτικοί από Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία, οι οποίοι καταρτίστηκαν στη χρήση αυτών των τεχνολογιών.

«Αγαπώ τη μουσική και ασχολούμαι πολλά χρόνια με αυτή, αλλά ποτέ δεν είχα συνειδητοποιήσει πως η γνώση των φυσικών νόμων μπορεί να με βοηθήσει να παίξω καλύτερη μουσική ή ακόμα και να επέμβω στο μουσικό όργανο που χρησιμοποιώ για να αποδώσει καλύτερα», προσθέτει ο Νίκος, μαθητής που μόλις ολοκλήρωσε την Α΄ Λυκείου και μετείχε στο πρόγραμμα. Ο Πέτρος, μαθητής της Β΄ Λυκείου από την πλευρά του λέει: «Είναι απίστευτο για εμένα το πόση Φυσική και πόσα Μαθηματικά κρύβει αυτό το φλάουτο, που κατασκεύασα ο ίδιος. Είμαι εντυπωσιασμένος!».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή