«Τρέχει» ο λογαριασμός για τα αναβληθέντα πλευρικά διόδια

«Τρέχει» ο λογαριασμός για τα αναβληθέντα πλευρικά διόδια

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί τα πλευρικά διόδια να μην έχουν κατασκευαστεί, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ο λογαριασμός δεν «τρέχει». Ακόμα 11,1 εκατ. ευρώ κατέβαλε στην κοινοπραξία Νέα Οδός το υπουργείο Υποδομών, ως αποζημίωση για τη μη λειτουργία των πλευρικών διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Το ποσό –περίπου 15 εκατ. ευρώ ετησίως– θα συνεχίσει να καταβάλλεται μέχρι να δρομολογηθεί κάποια λύση.

Δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί πόσο έχει κοστίσει μέχρι στιγμής στο Δημόσιο η μη λειτουργία των δύο πλευρικών σταθμών, καθώς οι αποζημιώσεις παρελθόντων ετών ενσωματώθηκαν στα «πακέτα» αποζημιώσεων που συνόδευσαν την επανεκκίνηση των έργων το 2013 και το 2016. Πάντως, την τελευταία διετία το Δημόσιο καταβάλλει περίπου 15 εκατ. ευρώ ετησίως – το τελευταίο «πακέτο» 11,1 εκατ. ευρώ αφορά το τελευταίο εννεάμηνο του 2017 (Απρίλιος – Δεκέμβριος). Με την πρακτική αυτή η Νέα Οδός καλύπτει την οικονομική ζημία που υφίσταται, ενώ το υπουργείο Υποδομών μεταθέτει τις αποφάσεις… στον επόμενο, χωρίς να υποστεί τις αντιδράσεις και το συνεπακόλουθο πολιτικό κόστος της ίδρυσης νέων σταθμών διοδίων μέσα στην Αττική (μετατοπίζοντας βέβαια το κόστος της απόφασης στους φορολογουμένους).

Η υπόθεση πάντως θα παραμείνει σε εκκρεμότητα για τουλάχιστον ένα έτος ακόμα. Το υπουργείο Υποδομών, σε συμφωνία που υπέγραψε με τη Νέα Οδό, ζήτησε αλλαγές στον σχεδιασμό που είχε εγκριθεί και αδειοδοτηθεί για τους τέσσερις διαδοχικούς κόμβους (Καλυφτάκη, Κηφισιάς, Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου). Η Νέα Οδός ανέλαβε να εκπονήσει τα σχέδια και έχει λάβει παράταση έως τα μέσα του 2019. Αυτό σημαίνει ότι, αν τελικά ο σχεδιασμός εγκριθεί (στο μέσον της προεκλογικής χρονιάς), τα διόδια θα ακολουθήσουν το όποιο χρονοδιάγραμμα κατασκευής, επομένως θα λειτουργήσουν το νωρίτερο στα μέσα του 2020.

Υπενθυμίζεται ότι η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους της εθνικής οδού μέσα στην Αττική, από τη Λυκόβρυση και έπειτα, προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα στη Νέα Οδό. Τελικώς τοποθετήθηκαν μόνο τα πλευρικά διόδια στα βόρεια του νομού, τα διόδια στους κόμβους Λυκόβρυσης και Καλυφτάκη καταργήθηκαν με τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων το 2013, ενώ τα υπόλοιπα δύο (Βαρυμπόμπη και Αγιος Στέφανος) παρέμειναν σε εκκρεμότητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή