Γαβρόγλου: «Να αποκτήσουν ιστορική συνείδηση»

Γαβρόγλου: «Να αποκτήσουν ιστορική συνείδηση»

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γενικό φιλτράρισμα των σχολικών εγχειριδίων της Ιστορίας προαναγγέλλει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, φέρνοντας ως παράδειγμα τη μεθερμηνεία του ΟΧΙ, του έπους του ’40 και του εμφυλίου πολέμου που ακολούθησε. Την ίδια στιγμή, η ομάδα των έξι ιστορικών που συνέταξε τα νέα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας ολοκληρώνει την τελική τους μορφή με διορθώσεις φιλολογικού χαρακτήρα, ώστε να δημοσιοποιηθούν στις αρχές της προσεχούς εβδομάδος από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Ειδικότερα, χθες ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε (ρ/σ news 247) ότι «το ΟΧΙ είναι μια λέξη με τρία γράμματα που είπε, τέλος πάντων, ο Μεταξάς και είναι κάτι που το είπε ο ελληνικός λαός με μια ιστορία η οποία έχει καταπλήξει όλη την Ευρώπη. Δεν κατέπληξε την Ευρώπη το ΟΧΙ του Μεταξά. Κατέπληξε την Ευρώπη η στάση του ελληνικού λαού. Αυτά είναι διαφορετικές προσεγγίσεις. Η μια επικεντρώνεται στο τι είπε ο Μεταξάς και η άλλη στο τι έκανε η ίδια η κοινωνία». Ο κ. Γαβρόγλου πρόσθεσε επίσης πως οι μαθητές θα διδάσκονται την ερμηνεία του Εμφυλίου, τονίζοντας ότι «η ερμηνεία βασίζεται σε ιστορικά αρχεία. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι πώς προκύπτει η ερμηνεία. Διότι υπάρχουν και ερμηνείες οι οποίες είναι απολύτως ιδεολογικοποιημένες. Εδώ υπάρχουν αρνητές του Ολοκαυτώματος, για ιδεολογικούς λόγους». Σύμφωνα με συνεργάτη του κ. Γαβρόγλου, ο υπουργός τονίζει ότι «η έρευνα πρέπει να γίνεται με βάση τα ιστορικά ντοκουμέντα, τα οποία ωστόσο μπορούν να ερμηνευθούν κατά το δοκούν. Ο υπουργός τοποθετείται εναντίον της ιδεολογικής χρήσης των ντοκουμέντων».

Σύμφωνα με τον υπουργό, η μεγάλη πρόκληση των νέων προγραμμάτων σπουδών είναι πως τα παιδιά θα αποκτήσουν ιστορική συνείδηση. «Αυτό που θέλουμε να κάνουμε στα παιδιά, από πολύ μικρή ηλικία, είναι να καταλάβουν τι σημαίνει παρελθόν. Ενα από τα πράγματα είναι να ζητήσουμε στα παιδιά του Δημοτικού να γράφουν την ιστορία της οικογένειάς τους. Να μιλήσουν με τον παππού, με τη μαμά. Να καταλάβουν ότι έχουν και άλλους παππούδες και άλλες γιαγιάδες, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν την αίσθηση του παρελθόντος. Επίσης οι μαθητές θα βγουν στη γειτονιά τους να δουν πώς άλλαξε αυτή η γειτονιά. Να μιλήσουν με ένα κόσμο που ήταν εκεί και να τον ρωτήσουν πώς ήταν πριν από δεκαπέντε χρόνια».

ΕΛΜΕ Λέσβου

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας σχολίασε επικριτικά την απόφαση της ΕΛΜΕ Λέσβου για τη χρήση του όρου «λαθρομετανάστης». «Μέλη της τοπικής ένωσης των εκπαιδευτικών, διαπνεόμενα από αντιλήψεις και ιδέες που δεν συνάδουν ούτε με τον ρόλο τους ούτε με το λειτούργημά τους, πρότειναν και τελικά πρόκριναν με την ψήφο τους τη χρήση του όρου “λαθρομετανάστης” από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων του νησιού. Το υπουργείο εκφράζει τη βεβαιότητα ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν θα ακολουθήσει την απαράδεκτη αυτή απόφαση. Υπενθυμίζει δε στους εμπνευστές της, μέλη της παράταξης ΔΑΚΕ της Ν.Δ., το έγγραφο της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου κ. Ξένης Δημητρίου με το οποίο ζητείται η εξάλειψη της χρήσης του όρου “λαθρομετανάστης”, προκειμένου να αποτραπεί η χρήση μειωτικών για την προσωπικότητα των ανθρώπων χαρακτηρισμών και να αποφευχθούν φαινόμενα ξενοφοβίας και ρατσισμού», ανέφερε το υπουργείο, ζητώντας την επίσημη τοποθέτηση της ΟΛΜΕ και της Ν.Δ. για το θέμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή