«Οι καλύτερες μέρες πέρασαν ή δεν έχουν ακόμα έρθει;»

«Οι καλύτερες μέρες πέρασαν ή δεν έχουν ακόμα έρθει;»

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Νιώθετε ότι οι καλύτερες μέρες της ζωής σας πέρασαν ή δεν έχουν ακόμα έρθει;». Το εν λόγω υπαρξιακό ερώτημα έθεσε ο Larry Keeley, πρόεδρος του Doblin Group και υψηλόβαθμο στέλεχος της Deloitte, στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής, όπου πραγματοποιήθηκε χθες το Singularity Summit. Ο Αμερικανός ειδήμων δεσμεύθηκε να αποκαλύψει τα βήματα που θα ακολουθούσε ο ίδιος, ώστε να αναπτυχθεί η καινοτομία και κατ’ επέκταση να αρχίσει η οικονομική ανάκαμψη στην Ελλάδα σε τέτοιο βαθμό, που να πειστούμε ότι τα «καλύτερα έρχονται».

Η ιστορική πυρκαγιά στο Σικάγο, πόλη καταγωγής του ομιλητή, αποτελεί ένα εμβληματικό παράδειγμα, για το πώς μια πόλη μπορεί να αναγεννηθεί κυριολεκτικά από τη στάχτη της. «Αλλωστε, παρακολουθούμε καθημερινά θαύματα, όπως η εντυπωσιακή πορεία της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και η ανταπόκριση της κοινωνίας της Λέσβου στο προσφυγικό», τόνισε ο Keeley.

Ωστόσο, η ανάπτυξη της χώρας πρέπει να δομηθεί πάνω σε δοκιμασμένα μοντέλα επιτυχίας, που έχουν ως κοινό παρονομαστή την εκ θεμελίων αλλαγή και υιοθέτηση μιας νέας οπτικής. «Ας αντικαταστήσουμε κάθε μύθο με μια μέθοδο» παρότρυνε τους παρευρισκομένους ο Keeley, συγγραφέας του βιβλίου «Ten types of innovation». «Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι καινοτομία σημαίνει τεχνολογία», διευκρινίζει ο ίδιος, «αναλύοντας πλήθος σύγχρονων, επιτυχημένων εταιρειών ανακαλύπτουμε ότι μόλις το 5% αντιστοιχεί στο τεχνολογικό κομμάτι, το υπόλοιπο προέρχεται από το τμήμα που σχεδιάζει το business plan, το οποίο χαράσσει ένα βιώσιμο πλάνο, από τους κοινωνικούς επιστήμονες που συνεκτιμούν τον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά και τις ανάγκες της αγοράς». Το θαύμα της Airbnb δεν θα είχε συντελεστεί αν δεν καλλιεργείτο η εμπιστοσύνη στους ιδιοκτήτες ακινήτων, που άνοιξαν τα σπίτια τους σε ξένους.

Πίσω από την Airbnb και την Uber, γιγαντιαία αλυσίδα ξενοδοχείων και εταιρεία οχημάτων χωρίς όμως πραγματικά σπίτια ούτε αυτοκίνητα, κινητήριος δύναμη είναι το «network effect» όπως τόνισε ο Ramez Naam, που κατέχει την έδρα των ενεργειακών και περιβαλλοντικών συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Singularity. «Ο κόσμος αλλάζει πιο γρήγορα από ποτέ και αυτό οι εκάστοτε επιχειρηματίας δεν πρέπει να το ξεχνάμε» συμπλήρωσε, υπενθυμίζοντας τις ραγδαίες αλλαγές στη βιομηχανία της μουσικής, που οδήγησε σε πτώση 80% των εσόδων των δισκογραφικών. Γρήγορος, με ανοικτές κεραίες και πρόθυμος να αποτύχει, οφείλει να είναι ο φέρελπις επιχειρηματίας. «Να αποτυγχάνει γρήγορα και φτηνά, συχνά αλλά με τρόπο που δεν σε σκοτώνει», κατέληξε ο Naam με ένα γνωμικό του Seth Godin, συγγραφέα και μπλόγκερ.

Ο Keeley, από την άλλη, απευθύνθηκε σε όσους χαράσσουν την εθνική πολιτική στον τομέα της καινοτομίας. «Αν αλλάζεις πιο αργά από τη ζωή των ανθρώπων που υπηρετείς, άλλαξε παρόχους ώστε να ανεβάσεις ταχύτητα» πρότεινε, «κάλεσε ανθρώπους από παντού σε αυτή τη χώρα με τον παγκόσμιο συμβολισμό, ώστε να σχεδιάσετε μαζί τις αλλαγές του 21ου αιώνα». Και φυσικά, «δημιούργησε νέα οικοσυστήματα, όπως αυτό της ναυτιλίας». Πιο συγκεκριμένα, «επιλέξτε τους προς ανάπτυξη τομείς, καθορίστε το φορολογικό σύστημα και, βέβαια, καλό είναι να θέσετε νωρίς προτεραιότητες», αναφέρει τις θεμέλιους λίθους της ελληνικής μεταμόρφωσης, «ζητήστε τη συμβολή εθελοντών, πανεπιστημίων και φοιτητών, τους οποίους ανταμείψτε άπαξ και η εταιρεία επιτύχει». Εν συνεχεία, «μοιραστείτε έτσι τα κέρδη, ώστε να μεγιστοποιηθούν και προωθήστε την ιδέα του εθελοντισμού στους νέους».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή