unnamed-1

Δεξιοτεχνική χρήση τεχνικών μέσων χωρίς στόχο

ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Ποτέ πριν το θέατρο δεν ήταν τόσο απελευθερωμένο από τον λόγο και, την ίδια στιγμή, περισσότερο εξαρτημένο απ’ αυτόν. Ακόμη και στις πιο εικονοκλαστικές εκδοχές του, παραμένει εννοιολογικό. Με άλλα λόγια, ιδέες, κατ’ αρχάς και κατ’ ανάγκην λεκτικά διατυπωμένες, που έχουν κατατεθεί σε παλιά ή καινούργια κείμενα, αποτελούν την αφετηρία που οδηγεί σε δυνητικά ανεξάντλητες συνδέσεις και καλλιτεχνικές μορφές.

gkat_15_1007_page_1_image_0008

Το μήνυμα έμεινε ανεπίδοτο

ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΟΥΝΑΚΗ

Η ατμόσφαιρα ήταν απόκοσμη, ομιχλώδης, υγρή, υποσχόταν ένα ταξίδι, τουλάχιστον, ενδοσκόπησης. Ο μεγάλος χώρος Α2 στην Πειραιώς 260 είχε μετατραπεί σε πάρκινγκ αυτοκινήτων-φαντασμάτων, έτσι όπως ήταν σκεπασμένα με άσπρα καλύμματα. 

gkat_15_0907_page_1_image_0007

«Οιδίπους Τύραννος»: Η «Κ» στις πρόβες της παράστασης

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Στον χώρο, σκόρπια παντού, πήλινα μωρά. Η εικόνα τους παραπέμπει ευθέως στον «Οιδίποδα Τύραννο», το «πρώτο στην παγκόσμια δραματουργία θρίλερ με σασπένς», όπως λέει στην «Κ» ο Δημήτρης Λιγνάδης που ερμηνεύει τον ρόλο.

iordanidhs

Ενα εικοσιτετράωρο με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Τάσο Ιορδανίδη

ΤΑΣΟΥΛΑ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Το ξυπνητήρι χτυπάει. Ο,τι και να συμβαίνει, όποια ώρα και αν έχω κοιμηθεί, είναι ιερή υποχρέωση: πρωινό ξύπνημα με τα παιδιά μας, τη δυόμισι ετών κόρη μας και τον εξάχρονο γιο μας. Πηγαίνω στην κουζίνα. Τους ετοιμάζω το γάλα. Θέλω μέχρι να γεράσουν να το θυμούνται αυτό. Τους βάζω μουσική, τη λατρεύουν.

saigon3

Διδακτική «Σαϊγκόν» για τους ανθρώπους χωρίς πατρίδα

ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Το μελόδραμα μοιάζει εν πολλοίς αποκλεισμένο από τις θεατρικές σκηνές ως είδος παρωχημένο, συνδεδεμένο με τη διάθεση του μεγάλου κοινού να ταυτιστεί, να συγκινηθεί και, τελικά, να νιώσει το ψυχοθεραπευτικό «έλεος» του αριστοτελικού ορισμού (για την τραγωδία). 

03epid10

Να πάω ή να μην πάω;

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Ολο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια, οι κριτικοί των παραστατικών τεχνών, και κυρίως όσοι γράφουν για το θέατρο, μοιάζει να εκχωρούν το βασικό τους έργο-αποστολή στο Facebook. 

2018oedipus062709

Αυτόν τον Οιδίποδα τον ξέχασα ήδη...

ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Eίναι βασιλιάς. Από τη δεκαετία του ’80 ο Τεξανός Ρόμπερτ Γουίλσον (γενν. 1941) βασιλεύει στην Ευρώπη, όπου τα κριτήρια για τις καλές τέχνες είναι εξελιγμένα και δεν αφορούν μόνο το περιορισμένο κοινό των φιλότεχνων της Νέας Υόρκης, της Βοστώνης και λίγων ακόμη πόλεων. 

Περισσότερα