Το δωρεάν φαγητό ως κίνητρο σε πολλές επιχειρήσεις

Το δωρεάν φαγητό ως κίνητρο σε πολλές επιχειρήσεις

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ολοι οι εργαζόμενοι στην έδρα του παγωτατζίδικου Ben & Jerry’s στο Μπέρλινγκτον του Βερμόντ δικαιούνται 1,5 κιλό δωρεάν παγωτό για κάθε ημέρα εργασίας. Στο Αμερικανικό Ινστιτούτο Επιχειρηματικότητας, ένα συντηρητικό συμβούλιο της Ουάσιγκτον, οι εργαζόμενοι μπορούν καθημερινά να απολαύσουν έναν εντυπωσιακό μπουφέ που περιλαμβάνει κρέατα, κεφτέδες καβουριού και σπιτικά γλυκίσματα. Επίσης, στα γραφεία της αρχιτεκτονικής φίρμας Perkins Eastman, που διαθέτει αντιπροσώπους σε τρεις ηπείρους, τα μέλη του προσωπικού μπορούν να απολαύσουν δωρεάν μεζέδες, αρκεί βέβαια να έχουν πορτοκαλί χρώμα όπως το λογότυπο της εταιρείας.

Τα δωρεάν τρόφιμα είναι πανταχού παρόντα στους αμερικανικούς εργασιακούς χώρους από τη δεκαετία του 1990 όταν ο Μπλούμπεργκ και τεχνολογικές νεοσύστατες εταιρείες όπως η Google άρχισαν να προσφέρουν εδέσματα ελπίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο θα κάνουν τους υπαλλήλους τους πιο ευτυχισμένους, πιο υγιείς και πιο παραγωγικούς. Σήμερα η πρακτική αυτή είναι σχεδόν υποχρεωτική, καθώς οι εταιρείες καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια να παρέχουν είτε δωρεάν φαγητό, είτε τρόφιμα με μεγάλες εκπτώσεις. Η προσφορά μεγάλωσε σε μέγεθος, στόχο και εξειδίκευση.

Προνόμια με στρατηγική

Η εφαρμογή γνωριμιών Hinge χρησιμοποιεί τα εδέσματα με στρατηγικό τρόπο. Οι υπάλληλοί της στα γραφεία της Νέας Υόρκης λαμβάνουν 200 δολάρια μηνιαίως τα οποία πρέπει να δαπανήσουν σε ραντεβού, που περιλαμβάνουν και φαγητό. Ο ιδρυτής της επιχείρησης, Τζάστιν ΜακΛέοντ, λέει ότι η αγαπημένη χρήση αυτού του προνομίου ήταν ένα ραντεβού από έναν υπάλληλό του γύρω από τις γάτες. «Ξεκίνησαν σε ένα καφενείο με γάτες», θυμάται. «Στη συνέχεια πήγαν σε ένα παντοπωλείο και προσπάθησαν να βρουν τρόφιμα με θέμα τις γάτες και προσπάθησαν να ετοιμάσουν τρόφιμα στο σχήμα της γάτας παρακολουθώντας τη “Λυσσασμένη Γάτα”». Η Hinge, επίσης, προσφέρει θρεπτικά εδέσματα όπως γιαούρτι και ξηρούς καρπούς επειδή ο ΜακΛέοντ θεωρεί την εταιρεία του την «υγιεινή διατροφή» των διαδικτυακών γνωριμιών παρέχοντας περισσότερες πληροφορίες για την πιθανή γνωριμία από ό,τι οι αντίστοιχες εφαρμογές όπου οι χρήστες μπορούν να χαζέψουν γρήγορα τις φωτογραφίες. «Με την προσέγγιση του φαστ φουντ, ολόκληρη η εμπειρία μοιάζει καλή τη δεδομένη στιγμή, αλλά όχι και τόσο καλή στο τέλος», επισημαίνει ο ΜακΛέοντ.

Σε κάποιους εργασιακούς χώρους τα δωρεάν γεύματα έχουν μία ανταγωνιστική πτυχή. Το Zappos, το διαδικτυακό κατάστημα υποδημάτων, διοργανώνει περιοδικούς διαγωνισμούς φαγητού στον εκθεσιακό του χώρο στο Λας Βέγκας. Περισσότεροι από 300 εργαζόμενοι λαμβάνουν μέρος με χαρά. Και η Fidelity, μία εταιρεία οικονομικών συμβούλων χρησιμοποιεί το φαγητό ως κίνητρο. Ωστόσο, τα τρόφιμα δεν είναι δωρεάν αλλά τιμολογούνται με μεγάλες εκπτώσεις, οι οποίες καθορίζονται από το πόσο υγιεινό είναι το τρόφιμο. Εκπρόσωπος της εταιρείας επισημαίνει ότι η στρατηγική είναι επιτυχής. Περίπου τα δύο τρίτα των τροφίμων που αγοράζονται κάθε μήνα θεωρούνται από την εταιρεία υγιεινά, αύξηση 140% από τότε που άρχισε το πρόγραμμα το 2012.

Κάποιες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τροφίμων προσφέρουν στους υπαλλήλους τους τα δικά τους προϊόντα, ενώ κάποιες άλλες προσφέρουν τρόφιμα τα οποία δεν είναι απαραιτήτως υγιεινά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή