Κ. Λάγκερφελντ: Τα πολλά πρόσωπα του «Κάιζερ»

Κ. Λάγκερφελντ: Τα πολλά πρόσωπα του «Κάιζερ»

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στους δύο αιώνες τους οποίους σημάδεψε με την παρουσία του, ο Καρλ Λάγκερφελντ φόρεσε πολλά «καπέλα». Πολυσχιδής, αεικίνητος, με ατελείωτη περιέργεια και άσβεστη δίψα για παραμονή στην πρώτη γραμμή, υπήρξε το απόλυτο πρόσωπο μιας παγκόσμιας βιομηχανίας που γίνεται όλο και πιο απρόσωπη. Είτε πάνω είτε κάτω από την πασαρέλα, αποτέλεσε κεντρικό μέρος της διαρκούς συζήτησης γύρω από τη μόδα, επινοώντας νέες πλευρές του εαυτού του. Χαρακτηριστικό του πολύπλευρου ταλέντου του ήταν οι συχνά απρόβλεπτες συνεργασίες και ένας δημιουργικός πυρετός που διοχετευόταν σε διαφορετικά κανάλια.

Καλλιτεχνικός διευθυντής της Chanel από το 1983, ο Καρλ Λάγκερφελντ έδωσε στον ιστορικό αλλά «σκονισμένο» οίκο νέα ώθηση, χρησιμοποιώντας «κώδικες» όπως το λογότυπο διπλό C, για να δημιουργήσει μια φρέσκια, παγκόσμια «όρεξη» για το brand που εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει την έννοια της υψηλής πολυτέλειας.

Ο Λάγκερφελντ συνεργάστηκε με τον οίκο Fendi για πάνω από μισόν αιώνα, δίνοντας στις κλασικές γούνες του ιταλικού οίκου μια πιο φρέσκια ματιά, σχεδιάζοντας, μεταξύ πολλών άλλων, γούνινα μπουφάν, αλλά και κομμάτια από γούνα και πλαστικό. Το 2007, ο Λάγκερφελντ «ενορχήστρωσε» τη μεγαλειώδη επίδειξη του οίκου στο Σινικό Τείχος.

Γυαλιά ηλίου, δερμάτινα γάντια, μαύρη γραβάτα, αλλά και αλογοουρά. Η αναγνωρίσιμη φιγούρα του Γερμανού δημιουργού φιγουράρει στα αντικείμενα της συλλογής «Karl Ikonik», η οποία αποτελεί τμήμα του brand Karl Lagerfeld, της πιο νεανικής εκδοχής της στυλιστικής άποψης του Λάγκερφελντ. Με συλλεκτική αξία από χθες.

Το 2004, ο Καρλ Λάγκερφελντ καταρρίπτει ένα μεγάλο «ταμπού» της βιομηχανίας της μόδας και υπογράφει μια συλλογή για τον σουηδικό γίγαντα της γρήγορης ένδυσης H&M. Τεράστιες ουρές συγκεντρώνονται έξω από τα καταστήματα που διαθέτουν τη συλλογή, η οποία εξαντλείται μέσα σε ελάχιστη ώρα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ο Καρλ Λάγκερφελντ, με τη βοήθεια του δρος Ζαν-Κλοντ Ουντρέ, χάνει πάνω από 40 κιλά σε διάστημα ενός χρόνου. Ο λόγος; Θέλει να υιοθετήσει τη «λεπτή» σιλουέτα των ανδρικών ρούχων που σχεδιάζει ο ταλαντούχος Hedi Slimane. Την εμπειρία του την έκανε βιβλίο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή