ΚΟΣΜΟΣ

Κανόνες καλής συμπεριφοράς για τα πατίνια

Κανόνες καλής συμπεριφοράς για τα πατίνια

ΠΑΡΙΣΙ. «Χάρτα καλής συμπεριφοράς» υπέγραψαν χθες οι ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών με τον δήμο του Παρισιού, ο οποίος επέβαλε κανόνες χρήσης των τροχοφόρων που τείνουν να κατακλύσουν τη γαλλική και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Η Πόλη του Φωτός αριθμεί ήδη 14.000 πατίνια, με περισσότερες από δώδεκα εταιρείες να έχουν εμφανισθεί το τελευταίο έτος. Παρά τη δημοτικότητα των ηλεκτρικών πατινιών, που μπορούν να μεταφέρουν τον χρήστη με ταχύτητα 25 χλμ. την ώρα, οι κίνδυνοι που τα συνοδεύουν και η ενόχληση που συχνά προκαλούν έχουν οπλίσει με επιχειρήματα τους επικριτές τους.

Πολιτικό ζήτημα

Ενα χρόνο πριν από τις δημοτικές εκλογές, η άναρχη παρουσία των πατινιών ανήγαγε το θέμα της διαχείρισής τους σε πολιτικό ζήτημα, υποχρεώνοντας τη δημοτική αρχή να λάβει άμεσα μέτρα. Μεταξύ των πρωτοβουλιών της δημάρχου Αν Ινταλγκό συμπεριλαμβάνεται η επιβολή δημοτικού τέλους στις εταιρείες, η υποχρέωση κάθε επιχείρησης να δηλώσει πόσα πατίνια διαθέτει και η επιβολή «τσουχτερών» προστίμων στους χρήστες που παραβιάζουν τους νέους κανόνες. Η χάρτα, που συντάχθηκε από κοινού με τις επιχειρήσεις ενοικίασης, θα καταπολεμήσει το φαινόμενο της ασυδοσίας και θα ικανοποιήσει τους πολίτες, που εκφράζουν την οργή τους για την επικίνδυνη οδήγηση πολλών χρηστών.

Βασική προτεραιότητα του δήμου είναι η ασφάλεια των πεζών και η ρητή απαγόρευση κίνησης και στάθμευσης των πατινιών στα πεζοδρόμια. «Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη. Τα πατίνια είναι πεταμένα στα πεζοδρόμια, ενοχλούν τους πεζούς και εξοργίζουν τους πολίτες», λέει ο αντιδήμαρχος Μεταφορών του Παρισιού Κριστόφ Ναϊντοφσκί.

Οι εταιρείες υποχρεούνται εφεξής να επιλέγουν σημεία στάθμευσης των οχημάτων, τα οποία δεν ενοχλούν την κίνηση των πεζών, υπενθυμίζοντας στους πελάτες ότι δεν μπορούν να πετούν τα χρησιμοποιημένα πατίνια όπου βρουν. Κάθε πατίνι που θα εντοπίζεται σε χώρο που ενοχλεί την κίνηση των πεζών θα αφαιρείται από τις δημοτικές αρχές και η εταιρεία θα υφίσταται πρόστιμα ύψους 35 ευρώ. Τσουχτερό πρόστιμο περιμένει και όσους χρήστες εντοπισθούν να κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια. Η αστυνομία έχει εντολή να εντοπίζει τους ασυνείδητους αυτούς εποχούμενους και να τους επιβάλλει πρόστιμο ύψους 135 ευρώ.

Καμία πρόβλεψη του ΚΟΚ στην Ελλάδα

Η παρουσία των πατινιών ολοένα και διαδίδεται, και ο ΚΟΚ δεν περιλαμβάνει καμία απολύτως πρόβλεψη για τη χρήση τους, καθώς συντάχθηκε πριν από την εμφάνισή τους επί ελληνικού εδάφους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε διαδικασία διαμόρφωσης του σχετικού νομικού πλαισίου. Κυρίαρχο στοιχείο το οποίο αναμένεται να λαμβάνεται υπόψη είναι η ταχύτητα κίνησής τους. Το πιθανότερο σενάριο θέλει την εφαρμογή του μοντέλου κλιμάκωσης της ταχύτητας. Συγκεκριμένα, όσα πατίνια κινούνται με ταχύτητα έως 6 χλμ./ώρα θα υπάγονται στην κατηγορία των πεζών. Εκείνα που θα αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα θα υπάγονται στην κατηγορία των μηχανοκίνητων ποδηλάτων, ενώ τα ταχύτερα από αυτά (άνω των 25 χλμ./ώρα) θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο μπορεί ακόμη και να οδηγήσει σε απαγόρευση κυκλοφορίας σε ορισμένα σημεία της πόλης.