Σχέση ελλειμματικής προσοχής και επικίνδυνης οδήγησης

Σχέση ελλειμματικής προσοχής και επικίνδυνης οδήγησης

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι νέοι οδηγοί που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας) είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν επικίνδυνες συμπεριφορές, να παραβιάσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και να εμπλακούν σε τροχαία ατυχήματα, όπως αποκαλύπτει μια νέα αμερικανική έρευνα.

Η πρώτη μεγάλη διαχρονική μελέτη σχετικά με το ζήτημα αυτό, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό παιδιατρικής Pediatrics από το Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας, αναδεικνύει τις επικίνδυνες συμπεριφορές των ατόμων με ΔΕΠΥ (υπέρβαση ορίων ταχύτητας, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών, μη χρήση ζωνών ασφαλείας), αναλύοντας τα είδη των συγκρούσεων στις οποίες εμπλέκονται συχνότερα.

Η δρ Αλισον Ε. Κάρι, επικεφαλής μελέτης, διευθύντρια Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής στο Κέντρο Ερευνας και Πρόληψης Τραυματισμών στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας και επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, υπογράμμισε ότι η λύση δεν είναι ούτε η υποχρεωτική χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής ούτε το να καθυστερούν τα άτομα με ΔΕΠΥ να πάρουν δίπλωμα. Πρέπει, ωστόσο, να διερευνηθούν οι λόγοι που ωθούν αυτούς τους οδηγούς να εμπλέκονται σε τροχαία και να γίνει προσπάθεια να αλλάξουν οι επικίνδυνες συμπεριφορές τους κατά την οδήγηση.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από 14.936 νέους που νοσηλεύτηκαν στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας στο Νιου Τζέρσεϊ και είχαν πάρει δίπλωμα μεταξύ 2004-2014. Επίσης, συνέλεξαν στοιχεία από την αστυνομία για τις παραβάσεις και τα τροχαία που έγιναν κατά την ίδια χρονική περίοδο. Εντόπισαν 1.769 νέους που είχαν διαγνωσθεί με ΔΕΠΥ και συνέκριναν αυτή την ομάδα με άτομα που δεν είχαν αντίστοιχη διάγνωση.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι, παρά το γεγονός ότι κατά τον πρώτο μήνα μετά την απόκτηση διπλώματος τα τροχαία ήταν γενικά αυξημένα, το ποσοστό ήταν 62% υψηλότερο για τα άτομα με ΔΕΠΥ, συγκριτικά με εκείνα χωρίς ΔΕΠΥ.

Επίσης, ο κίνδυνος τροχαίου ήταν 37% μεγαλύτερος για τα άτομα με ΔΕΠΥ ανεξαρτήτως ηλικίας μέσα στα τέσσερα πρώτα χρόνια μετά τη χορήγηση άδειας οδήγησης. Παράλληλα, το ποσοστό εμπλοκής σε τροχαία σχετικά με το αλκοόλ ήταν 109% υψηλότερο στα άτομα με ΔΕΠΥ.

Οι τροχαίες παραβιάσεις από άτομα με ΔΕΠΥ και ειδικότερα οι παραβιάσεις κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ήταν επίσης αυξημένες κατά 37% και 27% αντίστοιχα το πρώτο έτος οδήγησης, συγκριτικά με 25% και 18% των ατόμων χωρίς διάγνωση ΔΕΠΥ. Τέλος, η πιθανότητα παραβιάσεων σχετικών με την πρόσληψη ουσιών, τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών και τη μη τήρηση των ορίων ταχύτητας ήταν τρεισήμισι φορές μεγαλύτερη στους νέους οδηγούς με ΔΕΠΥ τον πρώτο χρόνο από την απόκτηση διπλώματος και μιάμιση φορά τα πρώτα τέσσερα χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή