Πιο διασκεδαστικά τα αστεία χάρη στα «γέλια-κονσέρβα»

Πιο διασκεδαστικά τα αστεία χάρη στα «γέλια-κονσέρβα»

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σίγουρα για πολλούς τηλεθεατές το «γέλιο-κονσέρβα», που ακούγεται σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές στις κωμικές τηλεοπτικές αλλά και ραδιοφωνικές εκπομπές όταν κάποιος χαρακτήρας εκστομίσει κάτι αστείο, είναι απλά εκνευριστικό.

Ωστόσο, όπως αποδείχθηκε από βρετανική επιστημονική έρευνα, το ηχογραφημένο γέλιο («γέλιο-κονσέρβα») έχει τη χρησιμότητά του, καθώς καθιστά τις αστείες ατάκες ακόμα πιο διασκεδαστικές.

Βέβαια, το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερο αν στο «γέλιο-κονσέρβα» προστεθεί και πραγματικό, ειλικρινές γέλιο. Τα συμπεράσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Current Biology και υπέδειξαν ότι το γέλιο είναι μεταδοτικό και τα ηχογραφημένα γέλια πιθανώς να δίνουν την άδεια, αλλά και να προτρέπουν το κοινό να ξεσπάσει σε γέλια με την καρδιά του.

Οι ερευνητές του University College του Λονδίνου, προκειμένου να εξάγουν ασφαλές συμπέρασμα, δοκίμασαν σε 72 εθελοντές 42 αστεία, τα οποία αξιολόγησαν από απλώς αστεία έως ξεκαρδιστικά.

Για τις ανάγκες της έρευνας οι επιστήμονες ζήτησαν από έναν επαγγελματία κωμικό να καταγράψει τις αστείες ατάκες δημιουργώντας δύο εκδοχές, μία που συνοδευόταν από πραγματικό αυθόρμητο γέλιο και μία άλλη που συνοδευόταν από ηχογραφημένο «γέλιο-κονσέρβα».

Οι εθελοντές, στη συνέχεια, κλήθηκαν να αξιολογήσουν μόνο τη μία εκδοχή του κάθε αστείου, παρότι κατά τη διάρκεια της μελέτης άκουσαν το αστείο και στις δύο εκδοχές του.

Οπως διαπιστώθηκε, η ακολουθία από γέλιο, είτε αυθόρμητο είτε ηχογραφημένο, καθιστούσε τις ατάκες πιο αστείες, ακόμα και αυτές που δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες. Οταν το γέλιο ήταν αυθόρμητο, οι ατάκες αξιολογούνταν ως ακόμα πιο αστείες. Η επικεφαλής ερευνήτρια Σόφι Σκοτ επισήμανε ότι «ιστορικά, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές μαγνητοσκοπούνται ή ηχογραφούνται παρουσία κοινού. Αυτό επιτρέπει στους θεατές και ακροατές να νιώθουν ότι αποτελούν μέρος της παράστασης. Ωστόσο, καθώς η αντίδραση του κοινού είναι φυσική, σε πολλές περιπτώσεις κάποια κωμικά προγράμματα δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν πολλά γέλια. Για αυτόν τον λόγο, ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί παραγωγοί αναγκάστηκαν να προσθέσουν “γέλια-κονσέρβα” υποδεικνύοντας στο κοινό ότι πρέπει να αντιδράσει.

Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης δείχνουν πως το χιούμορ μιας κωμωδίας ενισχύεται όταν τα αστεία συνοδεύονται από ηχογραφημένα γέλια, ενώ τα αυθόρμητα γέλια ενθουσιάζουν και παρασύρουν το κοινό ακόμα περισσότερο». «Εξαιτίας αυτής της φυσικής αντίδρασης, τα ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά προγράμματα γυρίζονται συστηματικά μπροστά σε κοινό», εξηγεί η δρ Σκοτ και συμπληρώνει πως ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής αυτής της τακτικής είναι η δημοφιλής τηλεοπτική σειρά «Τα φιλαράκια».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή