Δεν έλαβε υπόψη τις αντιδράσεις των χειριστών η Boeing

Δεν έλαβε υπόψη τις αντιδράσεις των χειριστών η Boeing

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H αεροπορική βιομηχανία Boeing δεν έλαβε υπόψη τον τρόπο αντίδρασης των χειριστών αεροσκαφών σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, κατά την αξιολόγηση της ασφάλειας του αεροσκάφους Boeing 737 Max. Ενδεχομένως να χρειαστεί να μεταβάλει τις ειδοποιήσεις του θαλάμου διακυβέρνησης, τις διαδικασίες που ακολουθούν οι χειριστές, όπως, εξάλλου, και την εκπαίδευσή τους. Σε αυτά τα συμπεράσματα κατέληξε η έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB).

Ο φορέας, που ερευνά τα αίτια των αεροπορικών δυστυχημάτων, έδωσε στη δημοσιότητα την Πέμπτη  συστάσεις προς την αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), μετά τα πολύνεκρα δυστυχήματα με Β737 Max της Lion Air στην Ινδονησία, καθώς και ενός αεροσκάφους του ιδίου τύπου, της Ethiopian Airlines, που συντελέστηκαν με μόλις πέντε μήνες διαφορά, με θύματα 346 ανθρώπους. Τα διαδοχικά δυστυχήματα οδήγησαν στην καθήλωση των αεροσκαφών του συγκεκριμένου τύπου στο έδαφος και γέννησαν πληθώρα ερωτημάτων σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης της ασφάλειας του πτητικού μέσου από τη FAA.

Οπως τόνισε ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών, Ρόμπερτ Σάμβαλτ, «τα πληρώματα στα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα δεν αντέδρασαν κατά τους τρόπους που ανέμεναν η Boeing και η FAA». Η Βοeing επισημαίνει  ότι η διοχέτευση λανθασμένων στοιχείων σχετικά με τη «γωνία προσβολής» στο σύστημα MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), που οδηγεί τα αεροσκάφη σε μικρότερο ύψος, είναι ο «κοινός κρίκος» στην αλληλουχία των γεγονότων που κατέληξαν στη συντριβή των δύο αεροπλάνων.

«Eπιθυμούμε η FAA να μελετήσει ενδελεχώς όλες αυτές τις συνθήκες που μπορούν να θέσουν σε λειτουργία το σύστημα MCAS και να διασφαλίσει ότι έχουν αξιολογηθεί πλήρως οι χειριστές», δήλωσε η Ντάνα Σουλτς, επικεφαλής του τμήματος πτητικής ασφάλειας της  Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών, ενώ πρόσθεσε ότι οι ασκήσεις πιλότων δοκιμών σε προσομοιωτή «δεν έλαβαν υπόψη όλες τις ενδεχόμενες προειδοποιήσεις μέσα στο πιλοτήριο, που πιθανώς να αντιμετώπισαν οι χειριστές όταν εμφανίστηκε η συγκεκριμένη βλάβη στις πτήσεις της Lion Air και της Ethiopian Airlines».

«Η Boeing θα πρέπει να πληροφορεί τους πιλότους με μεγαλύτερη σαφήνεια και καθαρότητα για το ποιες είναι οι διαδικασίες άμεσης προτεραιότητας όταν εμφανίζονται πολλαπλές προειδοποιήσεις και ενδείξεις στο πιλοτήριο», κατέληξε το πόρισμα της επιτροπής. Παραμένει άγνωστο έως σήμερα το πότε η Boeing θα πραγματοποιήσει τις νέες αξιολογήσεις ασφάλειας του Β737 Max, κάτι που συνιστά αναγκαίο βήμα προκειμένου ο στόλος να καταλάβει και πάλι τους αιθέρες. Η FAA, πάντως, τόνισε ότι θα χρειαστεί ένα διάστημα ενός μηνός μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, για να ξαναπετάξουν τα αεροσκάφη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή