Κόπωση και φόβος απέναντι στις νέες –παρεμβατικές– τεχνολογίες

Κόπωση και φόβος απέναντι στις νέες –παρεμβατικές– τεχνολογίες

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απειλή για την πρόοδο της οριστικής και μόνιμης ζεύξης της ψηφιακής τεχνολογίας με τις υπηρεσίες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης στα σπίτια μας αποτελεί η κόπωση που προκαλούν οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες και οι φόβοι γύρω από την ικανότητα των εταιρειών να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, με τις ανησυχίες αυτές να απειλούν να επηρεάσουν τη ζήτηση των υπηρεσιών «έξυπνου σπιτιού». Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την παγκόσμια έκθεση της ΕΥ, Decoding the digital home, η οποία αξιολογεί τις τάσεις των καταναλωτών σε ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται στο σπίτι και σχετίζονται με την τεχνολογία, τα μέσα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, και τις τηλεπικοινωνίες, σε τέσσερις αγορές: στη Γαλλία, στην Ολλανδία, στη Βρετανία και στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, ενώ το 54% των καταναλωτών θεωρεί ότι το Διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής του ζωής, σχεδόν οι μισοί (45%) αναζητούν ενεργά χρόνο μακριά από το κινητό τους τηλέφωνο και άλλες συσκευές συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο – ποσοστό που αγγίζει το 53% στην ηλικιακή ομάδα 25-34, αποδεικνύοντας ότι άνθρωποι κάθε ηλικίας έχουν ανάγκη από έστω και σύντομο διάλειμμα από τις οθόνες τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ ο ρυθμός υιοθέτησης των προϊόντων και υπηρεσιών έξυπνου σπιτιού (smart home) είναι θετικός, η δραστική αύξηση της εξάρτησης από το Διαδίκτυο απειλεί την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες δηλώνουν ότι διστάζουν ιδιαίτερα να κοινοποιήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα, ενώ το 41% στις ΗΠΑ και στη Βρετανία πιστεύει πως τα δεδομένα τους δεν θα είναι ποτέ απολύτως ασφαλή.

Η ίδια έρευνα αποκαλύπτει ένα αυξανόμενο αίσθημα σύγχυσης των καταναλωτών σχετικά με το ολοένα και πιο σύνθετο περιβάλλον των ευρυζωνικών πακέτων ψηφιακών υπηρεσιών. Ενας στους τρεις από τους ερωτηθέντες αναφέρει ότι δυσκολεύεται να επιλέξει υπηρεσίες ή πακέτα υπηρεσιών, τα οποία να ικανοποιούν τις ανάγκες του. Στο σύνολο των αγορών που εξετάζει η έρευνα, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48%) δηλώνουν ότι οι προσφορές τους δυσκολεύουν να καταλάβουν ποιο πακέτο Διαδικτύου είναι το πιο συμφέρον για τις προσωπικές τους ανάγκες.

Παράλληλα, ποσοστό που πλησιάζει το 25% των καταναλωτών στις ΗΠΑ και τη Βρετανία δυσκολεύεται να βρει το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει σε ένα κορεσμένο περιβάλλον διαδικτυακών υπηρεσιών. Στην ηλικιακή ομάδα 18-24, το ποσοστό αυτό φτάνει στο 34% στις ΗΠΑ και στο 39% στη Βρετανία, γεγονός που φανερώνει ότι το νεότερο καταναλωτικό κοινό δεν συναντά απαραίτητα λιγότερες δυσκολίες κατά την πλοήγησή του στον ψηφιακό κόσμο από ό,τι οι πρεσβύτεροι.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι υπηρεσίες streaming συνεχίζουν να επαναπροσδιορίζουν το πώς τα νοικοκυριά καταναλώνουν ψηφιακό περιεχόμενο. Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων, προσανατολίζεται στη χρήση πολλαπλών υπηρεσιών streaming, ενώ το 57% δηλώνει ότι τα μέλη του νοικοκυριού τους παρακολουθούν σύντομα video clips διαδικτυακά. Αυτή η αλλαγή στη συμπεριφορά παρατηρείται εντονότερα στις ΗΠΑ, όπου μόνο το 38% των καταναλωτών προτιμά τα παραδοσιακά τηλεοπτικά κανάλια, σε σύγκριση με το 51% στη Βρετανία και το 67% στην Ολλανδία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή