Ενα ζευγάρι γυναικών στον παραδοσιακό χορό της όπερας της Βιέννης

Ενα ζευγάρι γυναικών στον παραδοσιακό χορό της όπερας της Βιέννης

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΙΕΝΝΗ. Το πρώτο ζευγάρι γυναικών που θα χορέψει στον παραδοσιακό χορό της όπερας της Βιέννης επιμένει ότι θέλει να συνεχίσει τον 200ετή θεσμό και όχι να τον καταστρέψει. «Είμαστε καλές χορεύτριες και θα τηρήσουμε τον ενδυματολογικό κώδικα», δεσμεύθηκαν. Η Σόφι Γκράου και η Ιρις Κλόπφερ, Γερμανίδες φοιτήτριες, αποδέχθηκαν την πρόσκληση να συμμετάσχουν μαζί με 288 νεαρές debutantes στο πρώτο βαλς στη γνωστή βιεννέζικη εκδήλωση, στις 20 Φεβρουαρίου. Οι δύο συμμαθήτριες, που δεν είναι ζευγάρι εκτός πίστας, εξήγησαν ότι δήλωσαν συμμετοχή για να αμφισβητήσουν τις συμβάσεις. «Δεν είναι θέμα ιδεολογίας», ανέφερε η Γκράου στο περιοδικό Der Spiegel. «Θέλαμε απλώς να χορέψουμε μαζί». «Ούτε το ζήτημα είναι το φύλο», συμπλήρωσε η 22χρονη Κλόπφερ. «Εχω χορέψει με πολλούς άνδρες που δεν είναι καλοί να δίνουν το βήμα. Με εμάς άριστα λειτουργεί το χορευτικό ζευγάρι», τόνισε.

Ο πρώτος επίσημος χορός στην όπερα της αυστριακής πρωτεύουσας πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 1935, αλλά η παράδοση των χορών μεταμφιεσμένων στη διάρκεια του βιεννέζικου καρναβαλιού χρονολογείται από τις αρχές του 19ου αιώνα. Ο φετινός χορός, στον οποίο θα συμμετάσχουν 5.150 εγγεγραμμένοι καλεσμένοι και τον οποίο αναμένεται να παρακολουθήσουν ζωντανά 2,5 εκατ. τηλεθεατές θα έχει ως πηγή έμπνευσης την όπερα του Μότσαρτ, ο «Μαγεμένος αυλός». Για να καταφέρουν να γίνουν δεκτές στην εκδήλωση, η Γκράου και η Κλόπφερ αντιμετώπισαν σκληρό ανταγωνισμό για τον περιορισμένο αριθμό debutantes και χρειάστηκε να διαβεβαιώσουν την κριτική επιτροπή ότι είναι αρκετά καλές στο εξαιρετικά δύσκολο αριστερόστροφο βαλς.

Το ζευγάρι θα κληθεί να τηρήσει τον αυστηρό ενδυματολογικό κώδικα του χορού της όπερας της Βιέννης, με την Κλόπφερ να φορά ένα άσπρο φόρεμα και γάντια ώς τον αγκώνα, καθώς και τιάρα, ενώ η Γκράου θα φορέσει το κλασικό ανδρικό σμόκιν, με άσπρα γάντια και παπιγιόν. «Ο ενδυματολογικός κώδικας έχει σημασία γιατί συντηρεί την ασπρόμαυρη εικόνα επί σκηνής», επισημαίνει η Γκράου, η οποία δηλώνει ότι δεν ανήκει σε κάποιο από τα δύο φύλα (non-binary). «Στη διάρκεια του χορού τείνω προς την αρσενική μεριά. Ενα ζευγάρι, στο οποίο και οι δύο γυναίκες θα ήθελαν να φορέσουν φόρεμα, θα βρισκόταν σε δυσχερέστερη θέση», σχολίασε. Η υψηλή κοινωνία της Βιέννης δεν υποδέχθηκε το εγχείρημα με ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Ο 87χρονος μεγιστάνας Ρίχαρντ Λούγκνερ, ο οποίος κάθε χρόνο πληρώνει ένα μεγάλο ποσό για να προσελκύσει κάποια διάσημη γυναίκα στην εκδήλωση, δήλωσε στην αυστριακή εφημερίδα Kurier ότι τα ζευγάρια που χορεύουν θα πρέπει να αποτελούνται από άνδρες και γυναίκες. «Αν δύο γυναίκες αγαπιούνται, αυτό είναι αποδεκτό σήμερα, αλλά δεν έχουν καμία δουλειά στον χορό της όπερας. Θα πρέπει να αποφευχθεί η καταστροφή της φήμης της εκδήλωσης», είπε.

«Ισες ευκαιρίες»

Πάντως, η Κλόπφερ θύμισε ότι ούτως ή άλλως ο χορός έχει αποκλίνει από τις παραδοσιακές του αξίες. «Ολο το θέμα ήταν το ντεμπούτο στην κοινωνία, προκειμένου να παντρέψει κανείς τα παιδιά του. Ευτυχώς δεν έχουμε πλέον αυτήν την παράδοση», είπε στο Der Spiegel. Oι διοργανωτές της εκδήλωσης υπεραμύνθηκαν της απόφασης να επιτρέψουν στο ζευγάρι των γυναικών να συμμετάσχει. «Βρισκόμαστε στο 2020. Η παράδοση δεν απαγορεύει την ανεκτικότητα και την ποικιλία», τόνισε η Μαρία Γκροσμπάουερ, η οποία διοργανώνει φέτος τον χορό για τελευταία φορά. «Υποστηρίζουμε τις ίσες ευκαιρίες και αντιτιθέμεθα στον κοινωνικό αποκλεισμό και την ομοφοβία. Δεν θέλαμε να προκαλέσουμε κανέναν με την απόφαση που πήραμε», είπε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή