Στον κυβερνοχώρο αναζητούν ενημέρωση, όχι ψυχαγωγία

Στον κυβερνοχώρο αναζητούν ενημέρωση, όχι ψυχαγωγία

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΣΑΦΡΑΝΣΙΣΚΟ. Οι Αμερικανοί χρήστες του Ιντερνετ το χρησιμοποιούν σήμερα περισσότερο για την πληροφόρησή τους, παρά για ψυχαγωγικούς λόγους, ενώ η αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου σημαίνει και ανάλογη μείωση του χρόνου που αφιερώνει ο μέσος Αμερικανός στην παρακολούθηση τηλεόρασης.

Αν και οι Αμερικανοί περνούν περισσότερο χρόνο συνδεδεμένοι στο Ιντερνετ, ψωνίζουν λιγότερο στον κυβερνοχώρο, ενώ η ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων συνεχίζει να τους απασχολεί πολύ, σύμφωνα με τη δεύτερη ετήσια μελέτη του Πανεπιστημίου της Κιλιφόρνια στο Λος Αντζελες (UCLΑ).

Απόδειξη

Η έρευνα δεν ανακάλυψε δημογραφικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των νέων χρηστών του Ιντερνετ στις ΗΠΑ, αποδεικνύοντας ότι το Διαδίκτυο έχει μεταβληθεί σε μέσο μαζικής εμβέλειας, το οποίο ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις την τηλεόραση.

«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το τέλος του ψηφιακού χάσματος. Αν και συνεχίζει να υφίσταται, καθώς υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ εκείνων που είναι δικτυωμένοι και εκείνων που δεν είναι, περιορίζεται κάθε χρόνο», αναφέρει ο Τζεφ Κόουλ, πρόεδρος του Κέντρου Επικοινωνιακών μελετών του UCLΑ.

Το 91% των νοικοκυριών του δείγματος δήλωσαν πως το Ιντερνετ είναι σημαντική πηγή πληροφόρησης, σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το περυσινό ποσοστό του 77%. Στο μεταξύ, οι χρήστες Ιντερνετ παρακολουθούν κατά μέσο όρο 4,5 ώρες λιγότερης τηλεόρασης την εβδομάδα. O αριθμός εκείνων που ψωνίζουν μέσω Ιντερνετ μειώθηκε από 50,7% το 2000, σε 48,9% το 2001.

«Το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσιάζει κάμψη, εξαιτίας του δυσμενούς παγκόσμιου οικονομικού κλίματος, που συνοδεύεται από πτωχεύσεις επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, την εξαφάνιση των προσφορών προς τον καταναλωτή και την άνοδο των τιμών», εκτιμά ο καθηγητής Κόουλ.

Ανησυχία

Η έρευνα έδειξε, όμως, ότι η πρόσβαση χρηστών στο Ιντερνετ συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς το 72,3% των Αμερικανών είναι πλέον δικτυωμένοι. 9,8 ώρες την εβδομάδα περνούν κατά μέσο όρο οι Αμερικανοί στο Ιντερνετ, μικρή αύξηση από πέρυσι, όταν ο μέσος χρόνος έφθανε τις 9,2 ώρες εβδομαδιαίως.

Οι ερωτηθέντες δήλωσαν σε ποσοστό 94,5% ότι ανησυχούν για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, ιδιαίτερα όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω του Διαδικτύου, ενώ πάνω από το 50% των χρηστών και το 75% των μη χρηστών του Ιντερνετ στις ΗΠΑ πιστεύει ότι τα ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία τους δεν είναι ασφαλή στο Ιντερνετ. H κλοπή στοιχείων πιστωτικών καρτών ανησυχεί το 98,6% των χρηστών.

Ο καθηγητής Κόουλ, όμως, θεωρεί ότι η μελέτη του UCLA έχει βαθύτερες προεκτάσεις. «Θα μας δοθεί η ευκαιρία να μελετήσουμε τις έμεσες επιπτώσεις του Ιντερνετ στη ζωή και την κοινωνία. Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο αρχικά διευκόλυνε την οικογένεια να επισκέπτεται τα απομονωμένα μέλη της, προτού συμβάλλει αποφασιστικά στην επικράτηση των προαστίων, ως τόπου κατοικίας των Αμερικανών. Το Ιντερνετ θα έχει, όμως, άμεσες επιπτώσεις στη συμπεριφορά των πολιτών, ενώ θα προκαλέσει και σειρά άλλων αλλαγών, τις οποίες ούτε να φανταστούμε δεν θα μπορούσαμε σήμερα», λέει ο δρ Κόουλ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή