Χωρίς ενιαία στρατηγική η Ευρώπη για το άνοιγμα των σχολείων

Χωρίς ενιαία στρατηγική η Ευρώπη για το άνοιγμα των σχολείων

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα από τα πλέον ακανθώδη ζητήματα για την επιστροφή στην –έστω προσαρμοσμένη στον κορωνοϊό– «κανονικότητα» είναι η επαναλειτουργία των παιδικών σταθμών και σχολείων. Το γεγονός ότι οι γονείς καλούνται σταδιακά να επιστρέψουν στις θέσεις εργασίας τους, χωρίς όμως να έχει αποσαφηνιστεί πλήρως το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας των διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης, δημιουργεί ενδοοικογενειακές εντάσεις και προβληματίζει τις εθνικές κυβερνήσεις και τις τοπικές αρχές σε όλο τον κόσμο. Η στρατηγική που ακολουθείται δεν είναι ενιαία, απηχώντας και τις διαφορετικές εκτιμήσεις της κατάστασης, αλλά και την απουσία επαρκών ερευνών για τον ρόλο των παιδιών ως φορέων του κορωνοϊού. Ετσι στη Δανία πρώτα άνοιξαν οι παιδικοί σταθμοί και οι μικρότερες τάξεις, στη Γερμανία εκλήθησαν να δώσουν εξετάσεις οι τελειόφοιτοι, χωρίς να έχει αποφασιστεί πότε θα ξανανοίξουν οι επονομαζόμενοι Kitas (παιδικοί σταθμοί).

Το βασικό ερώτημα είναι κατά πόσον τα μικρότερα παιδιά είναι σε θέση να τηρήσουν αποστάσεις και προϋποθέσεις καθαριότητας, καθώς και να μην πιάνουν το πρόσωπό τους, αλλά και αν είναι εξίσου μεταδοτικά με τα λίγο μεγαλύτερα. Οι μέχρι τώρα έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το ιικό φορτίο των μικρών παιδιών δεν είναι τόσο μεγάλο όσο των ενηλίκων, κάτι που ακόμη ωστόσο δεν είναι βέβαιο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο διάσημος λοιμωξιολόγος της χώρας, Κρίστιαν Ντρόστεν, ζητάει επισταμένως νέα στοιχεία για το ιικό φορτίο των ανηλίκων διαφόρων ηλικιών, προτού ληφθούν αποφάσεις.

Χθεσινή προειδοποίηση του βρετανικού ΕΣΥ κάνει λόγο για αύξηση του αριθμού των παιδιών που εισάγονται στις ΜΕΘ της χώρας με σοβαρή λοίμωξη που ενδέχεται να σχετίζεται με τον κορωνοϊό και προκαλεί στομαχικό πόνο, προβλήματα στην καρδιά, διάρροια και εμετό. Αρκετά από αυτά, ωστόσο, ήταν αρνητικά στον κορωνοϊό.

Νέοι κανόνες

Σε όλες τις τάξεις που λειτουργούν σήμερα έχουν θεσπιστεί νέοι κανόνες υγιεινής, απόσταση των θρανίων και όριο συμμετοχής – στην Κοπεγχάγη υπάρχουν μόνο δέκα μαθητές σε κάθε τάξη με έναν εκπαιδευτικό. Ειδικά μαθήματα, όπως καλλιτεχνικά, εξακολουθούν να γίνονται μέσω τηλεδιάσκεψης. Στο προαύλιο επιτρέπονται μόνο πέντε παιδιά ταυτόχρονα. Μάλιστα, προκειμένου να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις, οι μαθητές παίζουν ένα νέο παιχνίδι που λέγεται «Μην ακουμπήσεις τον ίσκιο μου», ενδεικτικό της εφευρετικότητάς τους. Πολλοί γονείς, πάντως, αρνήθηκαν παρ’ όλα αυτά να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και η ομάδα που δημιουργήθηκε στο Facebook, με τίτλο «Δεν θα μετατρέψω το παιδί μου σε ινδικό χοιρίδιο», έχει δεκάδες χιλιάδες μέλη.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες

Στις ΗΠΑ, τα σχέδια επιμέρους πολιτειών για επανέναρξη της σχολικής χρονιάς προβλέπουν μάσκες και συχνό πλύσιμο χεριών, μέγιστο αριθμό μαθητών σε κάθε τάξη (για τη Νέα Υόρκη ο αριθμός θα μπορούσε να είναι 12) και εκ περιτροπής μαθήματα (Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή τη μία εβδομάδα, Τρίτη – Πέμπτη την επομένη) για να καλυφθεί το πρόγραμμα για όλους. Το πιθανότερο είναι πως θα χρειαστεί επίσης παράταση της σχολικής χρονιάς ή έναρξη νωρίτερα της επομένης. Παράλληλα, θα συνεχιστεί η ανάπτυξη προγραμμάτων τηλεκπαίδευσης, ενόψει και νέων κυμάτων της πανδημίας ή του κινδύνου ανάφλεξης, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε λοκντάουν, λίγες εβδομάδες μετά την επαναλειτουργία των σχολείων. Βέβαιη θεωρείται η απαγόρευση ομαδικών παιχνιδιών, συναθροίσεων και βραδιών γονέων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή