ΚΟΣΜΟΣ

Η μεγαλύτερη εταιρεία ομορφιάς χτίζει το «πράσινο» μέλλον

lorealllll150

Η μεγαλύτερη εταιρία ομορφιάς παγκοσμίως θέλει να αλλάξει τον κόσμο. Ή τουλάχιστον να θέσει τις σωστές βάσεις για ένα καλύτερο αύριο. Σε μια πρόσφατη παγκόσμια διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, η L'Oréal ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο 10ετές πρόγραμμα με κεντρικό άξονα τις «πράσινες» πρακτικές. Το σχέδιο «L'Oréal for the Future» αποκαλύπτει τις προθέσεις της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια και καλεί προμηθευτές και καταναλωτικό κοινό να την ακολουθήσουν προς μια πιο βιώσιμη κατεύθυνση.

«Σήμερα είναι μια εξαιρετική ημέρα για την L'Oréal. Είναι ένα νέο στάδιο της επανάστασης, που είναι μια εξερεύνηση, μια καταπληκτική περιπέτεια. Οι προσπάθειες γύρω από τη βιωσιμότητα οδηγούν σήμερα το επιχειρείν», ανέφερε ο Ζαν-Πολ Αγκόν, διευθύνων σύμβουλος της πολυεθνικής, στην πρόσφατη ψηφιακή συνάντηση και παρουσίαση.

Η δέσμευση του ομίλου για το επόμενο διάστημα είναι η λειτουργία «εντός των ορίων του πλανήτη», όπως αυτό ορίστηκε το 2009 από μια ομάδα επιστημόνων, με επικεφαλής το Κέντρο Ανθεκτικότητας της Στοκχόλμης και το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Αυστραλίας. Στο μεταξύ, δεν είναι η πρώτη φορά που η έννοιες της βιωσιμότητας και της ηθικής βρίσκονται στο «στόχαστρο» της εταιρείας, καθώς ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2013 μόλις ολοκληρώθηκε. Όμως, σήμερα η γαλλική εταιρεία ανοίγει τα χαρτιά της μ’ έναν διαφορετικό τρόπο.

Σύμφωνα με την L'Oréal, το νέο πρόγραμμα βασίζεται σε ένα πρόγραμμα εσωτερικού μετασχηματισμού, με μετρήσιμους στόχους, για να περιοριστεί ο αντίκτυπος των παραγωγικών και καταναλωτικών δραστηριοτήτων στο κλίμα, το νερό, τη βιοποικιλότητα και τους φυσικούς πόρους.  Στον μετασχηματισμό «εμπλέκονται» παράλληλα και οι προμηθευτές αλλά και οι καταναλωτές του ομίλου. Οι μεν πρώτοι δεσμεύονται να αναπτύξουν κι εκείνοι με τη σειρά τους τις βιώσιμες πρακτικές τους, ενώ οι τελευταίοι θα μπορούν να χρησιμοποιούν περιβαλλοντική και κοινωνική σήμανση για καλύτερη ενημέρωση, μεταξύ άλλων.

Στην προσπάθεια της να ενθαρρύνει τους καταναλωτές προς περισσότερες βιώσιμες επιλογές, ο όμιλος ανέπτυξε ένα μηχανισμό «Σήμανσης του Περιβαλλοντικού και Κοινωνικού Αντίκτυπου» των προϊόντων της, με κλίμακα από το Α έως το Ε. Ο μηχανισμός, ο οποίος είναι πιστοποιημένος από ανεξάρτητους επιστημονικούς εμπειρογνώμονες, προοδευτικά θα ενσωματωθεί σε όλα τα προϊόντα και όλες τις κατηγορίες. Η μέθοδος έχει εγκριθεί από ανεξάρτητους επιστημονικούς εμπειρογνώμονες και τα δεδομένα έχουν επαληθευτεί από τον ανεξάρτητο ελεγκτή Bureau Veritas Certification, ενώ οι ετικέτες και οι βαθμολογίες θα είναι προσβάσιμες και στις ιστοσελίδες των προϊόντων. Η Garnier είναι η πρώτη μάρκα του ομίλου που καλείται να εφαρμόσει τη νέα μεθοδολογία, ξεκινώντας φέτος κιόλας, μέσω προϊόντων περιποίησης μαλλιών.

Παράλληλα, το πρόγραμμα «L'Oréal  for the Future» προβλέπει τη διάθεση 50 εκατομμυρίων ευρώ για τη χρηματοδότηση έργων αποκατάστασης κατεστραμμένων φυσικών θαλάσσιων και δασικών οικοσυστημάτων. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω του ταμείου «L’Oréal Fund for Nature Regeneration», το οποίο θα διαχειρίζεται η Mirova, θυγατρική της Natixis Investment Managers. Επίσης, 50 εκατομμύρια ευρώ θα δοθούν για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας, ενώ 50 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν για την υποστήριξη ευάλωτων γυναικών. Η τελευταία οικονομική ενίσχυση θα δοθεί μέσω τοπικών φιλανθρωπικών οργανώσεων που βοηθούν γυναίκες να ενταχθούν κοινωνικά και επαγγελματικά, οργανώσεις που παρέχουν βοήθεια σε γυναίκες πρόσφυγες αλλά και σε γυναίκες που είναι θύματα βίας. Συγχρόνως, το νέο 10ετές πρόγραμμα φιλοδοξεί να προσφέρει εργασία σε 100 χιλιάδες ανέργους.

Φιλόδοξα είναι τα σχέδια της εταιρείας και σε σχέση με τις μονάδες παραγωγής της. Ανάμεσα στις προθέσεις της L’Oréal μέχρι το 2025 είναι το 100 τοις εκατό των μονάδων να έχουν ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, αλλά και 100 τοις εκατό του βιομηχανικού νερού να είναι ανακυκλώσιμο και να χρησιμοποιείται ξανά. Μέχρι το 2030, ο στόχος είναι το 100 τοις εκατό των πλαστικών που θα χρησιμοποιείται στις συσκευασίες να προέρχεται από ανακυκλώσιμες ή βιολογικές πηγές. 

Μια πολυεθνική τα προϊόντα της οποίας αγγίζουν 1,5 δις καταναλωτές ανά τον κόσμο, η L'Oréal δραστηριοποιείται στον χώρο της ομορφιάς από το 1909, χρονιά που ιδρύθηκε από τον Γάλλο χημικό Εζέν Σελλέρ. Στο ρόστερ της σήμερα βρίσκει κανείς 34 μάρκες που καλύπτουν ένα τεράστιο φάσμα προϊόντων, από «μαζικές» επιλογές όπως η DOP, μέχρι τις ήδη πετυχημένες «πράσινες» επιλογές της Garnier αλλά και τις καινοτόμες προτάσεις της Shu Uemura. 

Τα παραγωγικά αντανακλαστικά του κολοσσού που απασχολεί 82.600 άτομα παγκοσμίως και το 2019 είχε πωλήσεις ύψους 29,87 δις ευρώ, έγιναν ιδιαίτερα αντιληπτά την περίοδο της πανδημίας, όταν το 70 τοις εκατό των μονάδων του στράφηκαν στην παραγωγή προϊόντων για την αντιμετώπισή της Covid-19.

Όμως, πέρα από τη διαχείριση μιας αναπάντεχης διεθνούς κρίσης, η L'Oréal συνεχίζει την πορεία της με δεδομένο ότι η επιχειρηματική επιτυχία συνδέεται πλέον άμεσα με την ανάπτυξη και την επίτευξη βιώσιμων στόχων. Και αυτό είναι κάτι που έχει ήδη μεταμορφώσει την εταιρία. Στο νέο πρόγραμμα περιλαμβάνονται επίσης επενδύσεις σε «πράσινες» επιστήμες αλλά και συνεργασίες με «πράσινες» εταιρείες, όπως εκείνη με τη Gjosa, για την ανάπτυξη ενός σαμπουάν που απαιτεί πέντε φορές λιγότερο νερό.

«Την τελευταία δεκαετία έχουμε μεταμορφώσει ριζικά την εταιρεία μας, θέτοντας τη βιωσιμότητα στον πυρήνα του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Με τις νέες μας δεσμεύσεις, μπαίνουμε σε μια νέα φάση επιτάχυνσης αυτού του μετασχηματισμού: προχωρώντας πέρα από τις άμεσες περιβαλλοντικές μας επιπτώσεις, βοηθώντας τους καταναλωτές να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, αλλά και συμβάλλοντας θετικά στην κοινωνία και το περιβάλλον. Ως μια ηγέτιδα εταιρεία στη βιομηχανία της ομορφιάς, θεωρούμε ότι είναι ο ρόλος μας να συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, χωρίς αποκλεισμούς», υπογραμμίζει η Αλεξάντρα Παλτ, chief corporate responsibility officer του ομίλου. 

Η πρώτη μεγάλων διαστάσεων «βουτιά» του γαλλικού κολοσσού στη βιωσιμότητα συγκεντρώθηκε στην ανάπτυξη προϊόντων ομορφιάς μέσα από το πρόγραμμα Sharing Beauty With All και τη χρήση του SPOT (Sustainable Product Optimization Tool), ενός εργαλείου που αναπτύχθηκε για την αξιολόγηση και τη βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης των προϊόντων του ομίλου. Παράλληλα, στο τέλος του 2019, η L'Oréal είχε 35 εγκαταστάσεις με 100 τοις εκατό ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σήμερα, η μεγάλη πορεία προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον ανανεώνεται για τα επόμενα 10 χρόνια με το σχέδιο «L'Oréal for the Future».

«Η βιώσιμη επανάσταση της L’Oréal μπαίνει σε μια νέα εποχή», τονίζει ο Ζαν Πολ Αγκόν. «Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης είναι άνευ προηγουμένου και είναι κρίσιμο να επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας για τη διατήρηση ενός ασφαλούς λειτουργικού χώρου για την ανθρωπότητα. Εμείς θα το κάνουμε αυτό στις δικές μας επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και στη συμβολή μας στην κοινωνία γενικότερα. Γνωρίζουμε ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι μπροστά μας και η L'Oréal θα παραμείνει πιστή στην φιλοδοξία της: να λειτουργεί εντός των ορίων του πλανήτη».