Νεκρά δελφίνια σε παραλίες του Μαυρίκιου

Νεκρά δελφίνια σε παραλίες του Μαυρίκιου

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΜΑΥΡΙΚΙΟΣ. Τουλάχιστον 18 δελφίνια ξεβράστηκαν νεκρά το βράδυ της Τετάρτης σε ακτές της νήσου του Μαυρίκιου στον Ινδικό ωκεανό, σύμφωνα με ανακοίνωση των τοπικών αρχών, οι οποίες έσπευσαν να αποκλείσουν κάθε σχέση του περιστατικού με την πρόσφατη ρύπανση από ναυάγιο εμπορικού πλοίου στην περιοχή, στα τέλη Ιουλίου.

Τα δελφίνια αυτά των τροπικών, γνωστά με την ονομασία «Δελφίνια της Ηλέκτρας», εντοπίσθηκαν στη δημοφιλή τουριστική παραλία του νησιού, Γκραν Σαμπλ, στο νοτιοανατολικό τμήμα του Μαυρίκιου. Κάποια από τα θηλαστικά ψυχορραγούσαν, ενώ κάποια άλλα έφεραν εμφανή τραύματα. Ο υπουργός Αλιείας του Μαυρίκιου, Σουντέρ Μαντού, ανακοίνωσε ότι οι αρχές περισυνέλεξαν 18 πτώματα δελφινιών, τα οποία υποβλήθηκαν σε νεκροτομή. «Δεν υπήρχε κανένα ίχνος υδρογονάνθρακα πάνω τους ή στο αναπνευστικό τους σύστημα», ανέφερε ο υπουργός. Πριν γνωστοποιηθούν τα αποτελέσματα της νεκροψίας των θηλαστικών, ο Οουεν Γκρίφιθ, ωκεανολόγος της μη κυβερνητικής περιβαλλοντικής οργάνωσης Mauritius Marine Conservation Society, εκτίμησε ότι ο θάνατος των δελφινιών ίσως οφείλεται σε ατυχή σύμπτωση, αναφερόμενος σε ανάλογο περιστατικό από το 2005. «Μπορεί να ακολούθησαν κοπάδι μικρών ψαριών στη λιμνοθάλασσα, να έχασαν τον προσανατολισμό τους και να μην κατάφεραν να ξαναβγούν στα βαθιά μέσα από τον στενό υποθαλάσσιο πορθμό. Προσπάθησαν να βγουν από τον ύφαλο σκαρφαλώνοντας πάνω από τα κοράλλια και αυτό προκάλεσε τις πληγές τους. Πέθαναν από εξάντληση προσπαθώντας να βρουν την έξοδο», λέει ο κ. Γκρίφιθ.

Νεκρά δελφίνια σε παραλίες του Μαυρίκιου-1

Φωτ. REUTERS

Πολλοί κάτοικοι του μικρού νησιωτικού κράτους, που εξαρτάται από τον τουρισμό και τις άδειες αλιείας που χορηγεί σε ξένους αλιευτικούς στόλους, είχαν εκφράσει φόβους ότι ο θάνατος των δελφινιών οφείλεται στην πετρελαιοκηλίδα του ναυαγίου του πλοίου χύδην φορτίου «MV Wakashio», ιαπωνικής ιδιοκτησίας. Το πλοίο είχε προσκρούσει στις 25 Ιουλίου σε ύφαλο του ακρωτηρίου Πουέντ ντ’ Ενί του Μαυρίκιου. Τρεις εβδομάδες αργότερα, το ναυάγιο κόπηκε στα δύο, ενώ ειδικά συνεργεία προχώρησαν στη μερική απάντληση των καυσίμων που περιείχε το πλοίο στο μηχανοστάσιο και στις δεξαμενές του.

Από το ναυάγιο, και συγκεκριμένα από τα ύφαλά του, διέρρευσαν τουλάχιστον 1.000 τόνοι μαζούτ. Τα καύσιμα αυτά μόλυναν δεκάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής τού μοναδικής ομορφιάς ηφαιστειογενούς νησιού, απειλώντας προστατευμένες περιοχές, όπως τα δάση της απειλούμενης υδρόβιας μανγκρόβιας, αλλά και τα σπάνια μαλακά κοράλλια στους υφάλους του Μαυρίκιου. Η ποικιλία της θαλάσσιας και επίγειας πανίδας και χλωρίδας είναι ένας από τους κυριότερους πόλους έλξης τουριστών στο νησί του Ινδικού ωκεανού. Σε χθεσινή ανακοίνωση της, η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace κάλεσε σε «επείγουσα έρευνα» για το περιστατικό. Οι αρχές του Μαυρίκιου, επικουρούμενες από ξένους ειδικούς, συνεχίζουν τις προσπάθειες εκτίμησης των επιπτώσεων της διαρροής καυσίμων από το πλοίο «Wakashio», ενώ, σύμφωνα με τις πρώτες αισιόδοξες προβλέψεις, η διαρροή δεν επηρέασε τον πυθμένα και τον κοραλλιογενή ύφαλο. Η πλώρη του πλοίου παραμένει βυθισμένη, ενώ τα καύσιμα από τις δεξαμενές έχουν ήδη μολύνει σπάνια δάση μανγκρόβιας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή