Ο Καλατράβα θα πληρώσει τις ζημιές

Ο Καλατράβα θα πληρώσει τις ζημιές

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΒΑΛΕΝΘΙΑ. Μπορεί το αρχικό κόστος κατασκευής της Πόλης των Τεχνών και των Επιστημών στη Βαλένθια της Ισπανίας να τετραπλασιάστηκε και να ξεπέρασε τελικά το 1 δισ. ευρώ, το γιγάντιο συγκρότημα μουσείων και τεχνών όμως, που ολοκληρώθηκε το 2005, δεν σταματάει να απορροφά διαρκώς νέα κονδύλια. Εξαιτίας της κρίσης, όχι μόνο στην Ισπανία αλλά ειδικά στη Βαλένθια, κομμάτια του φιλόδοξου έργου μοιάζουν να καταρρέουν και ο αρχιτέκτονάς του, Σαντιάγο Καλατράβα, καλείται να καλύψει το κόστος επισκευών. Οπως αναφέρουν σε χθεσινή τους ανταπόκριση από τη Μαδρίτη οι New York Times, ο ίδιος και οι εμπλεκόμενες κατασκευαστικές εταιρείες συμφώνησαν να συνδράμουν στην ανακαίνιση της όπερας της πόλης.

Τα δομικά προβλήματα αφορούν το Παλάτι των Τεχνών «Βασίλισσα Σοφία», που έκλεισε τον περασμένο μήνα εξαιτίας του κινδύνου από ετοιμόρροπα πλακάκια. Υπενθυμίζεται πως η όπερα βρίσκεται στην καρδιά της Πόλης των Τεχνών και των Επιστημών, την οποία ο αρχιτέκτονας σχεδίασε για να αναβαθμίσει τη γενέτειρά του. Ο Καλατράβα κάλυψε την όπερα με χιλιάδες μικροσκοπικά πλακάκια, μιμούμενος την τεχνική του Αντόνι Γκαουντί στη Βαρκελώνη. Τον περασμένο μήνα όμως, οι τοπικές αρχές απείλησαν με μήνυση τον Καλατράβα αφότου κομμάτια του κτιρίου εκτοξεύτηκαν λόγω των ισχυρών ανέμων, οδηγώντας στο κλείσιμο της όπερας και στη ματαίωση των παραστάσεων της «Μανόν Λεσκό» του Πουτσίνι υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Πλάθιντο Ντομίνγκο, οι οποίες είχαν προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο.

Συνολικά οι επισκευές αναμένεται να στοιχίσουν 3 εκατομμύρια ευρώ. Τα μωσαϊκά δεν πρόκειται να αντικατασταθούν, απλώς το κτίριο θα βαφτεί λευκό, μια προσωρινή λύση προκειμένου να καταστεί δυνατό το άνοιγμα της όπερας και να πραγματοποιηθούν, έστω καθυστερημένα, οι προγραμματισμένες παραστάσεις. Ο Καλατράβα έχει επανειλημμένα απασχολήσει τα ΜΜΕ είτε λόγω υπέρβασης του αρχικού προϋπολογισμού των έργων του είτε εξαιτίας κατασκευαστικών προβλημάτων. Εχει δεχθεί μήνυση για τη διαρροή στην οροφή ενός ισπανικού οινοποιείου, αλλά και για το υπέρογκο κόστος γέφυρας στη Βενετία, που δεν έχει πρόσβαση για ανθρώπους καθηλωμένους σε αναπηρικά αμαξίδια, ενώ παράλληλα διαθέτει μια επικίνδυνα γλιστερή επιφάνεια. Πάντως θα ήταν άδικο να αναθέσει κανείς όλες τις ευθύνες για την κακοδαιμονία της Βαλένθια στον αρχιτέκτονα. Ενα περιττό αεροδρόμιο στο γειτονικό Καστελόν, από το οποίο δεν απογειώθηκε ποτέ αεροπλάνο, δείχνει ότι η περιοχή είναι εθισμένη σε αναποτελεσματικά έργα υποδομής, προϊόντα αδιαφάνειας και διαφθοράς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή