Σωτήρια η τιμωρία κακών οδηγών

Σωτήρια η τιμωρία κακών οδηγών

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H καρδιά του καλοκαιριού είναι ένας εφιάλτης για την ιταλική τροχαία αστυνομία, καθώς εκατομμύρια οικογένειες φορτώνουν στα αυτοκίνητά τους αποσκευές και παιδιά και εισβάλλουν στους αυτοκινητοδρόμους. Από την άλλη πλευρά, όμως, η μαζική έκδοση κλήσεων για τροχαίες παραβάσεις, αυξάνουν τα έσοδα του κράτους.

Αλλά το φετινό καλοκαίρι ξεκίνησε διαφορετικά. Από την 1η Ιουλίου που η ιταλική κυβέρνηση θέσπισε ένα νέο «πόιντ σύστεμ» για τους κατόχους διπλωμάτων οδήγησης, φαίνεται ότι οι Ιταλοί έγιναν πιο προσεκτικοί και συνετοί οδηγοί. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου χρόνου, οι στατιστικές από το υπουργείο Εσωτερικών δείχνουν ότι στις πρώτες ημέρες 28 ημέρες του Ιουλίου καταγράφηκε μια μείωση τόσο στα αυτοκινητιστικά ατυχήματα (11.145 έναντι 14.163) όσο και στους θανάτους από αυτά (303 έναντι 378).

Αλλά πράγματι το νέο σύστημα, το οποίο αφαιρεί το δίπλωμα οδήγησης από κάθε οδηγό που συγκεντρώνει 20 κλήσεις, θα πείσει τους Ιταλούς να πάψουν να βλέπουν κάθε δρόμο των πόλεών τους ως μια πίστα Φόρμουλα 1;

O Φραντσέσκο Νταμπένι, στέλεχος μιας εκ των μεγαλύτερων σχολών οδήγησης του Μιλάνου, επισημαίνει: «Οι Ιταλοί δεν πρέπει να ανησυχούν για την ασφάλεια των δρόμων. Πρέπει να φοβούνται την τιμωρία τους σε αυτούς».

Σωρεία κλήσεων

Τον περασμένο μήνα, για παράδειγμα, η τροχαία εξέδωσε 21.662 κλήσεις για υπέρβαση ορίου ταχύτητας, έναντι 17.800 το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου χρόνου. Και στο τελευταίο Σαββατοκύριακο καταγράφηκαν 1.524 τροχαία δυστυχήματα, έναντι 1.737 του 2002.

Το νέο σύστημα αποτελεί συνέχεια αναλόγου που θεσπίστηκε στη Γαλλία, σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η επικίνδυνη οδήγηση, γεγονός που απέφερε σημαντική μείωση σε δυστυχήματα και θύματα όπως επίσης αισθητή αλλαγή στον επιθετικό τρόπο οδήγησης στους γαλλικούς αυτοκινητοδρόμους.

Το ερώτημα για το πώς θα αντιδράσουν οι Ιταλοί οδηγοί, απασχόλησε πολύ τους αρμοδίους. Και τούτο γιατί στο παρελθόν προτίμησαν να πληρώνουν τα πρόστιμα και να αδιαφορούν για διάφορα μέτρα, θεωρώντας τα ως το τίμημα που έπρεπε να πληρώσουν για να είναι ελεύθεροι να οδηγούν παρά τον νόμο.

Αλλά από την 1η Ιουλίου βρέθηκαν μπροστά σε ένα σύστημα το οποίο σταθμίζοντας με πόντους διάφορα παραπτώματα, από ελάχιστο 1 πόντο για το φλας που δεν άναψαν μέχρι μέγιστο 10 πόντων για την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, θέτει όριο 20 πόντων για την ανάκληση του διπλώματος οδήγησης και την επανεξέταση του οδηγού για να μπορέσει να ξαναοδηγήσει. Για παράδειγμα, ένας 20χρονος οδηγός από την Μπρέσια κατάφερε μεμιάς να εισπράξει 54 πόντους για μια σειρά παραβάσεων που διπλασιάστηκαν, επειδή είχε δίπλωμα λιγότερο από πέντε χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή