ΚΟΣΜΟΣ

Το iPhone με δόσεις κυριαρχεί στην Ινδία

to-iphone-me-doseis-kyriarchei-stin-india-2000811

 Υστερα από σκέψεις μηνών, ο Αμπχίλας Σαθιέντρα, ένας 25χρονος σύμβουλος ισότητας από την Ινδία, αγόρασε το πρώτο του iPhone. Πλήρωσε 150 δολάρια για το μοντέλο 4s και χρησιμοποίησε την πιστωτική του κάρτα για τις επόμενες έξι άτοκες δόσεις των 62 δολαρίων. «Εχω χρησιμοποιήσει κινητά με λογισμικό Android στο παρελθόν, αλλά το iPhone αποτελεί σύμβολο κοινωνικού στάτους», είπε ο νεαρός. Οι Ινδοί χρησιμοποιούν τις μηνιαίες αυτές δόσεις για να αγοράσουν διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες, από ακριβές μάρκες παντελονιών μέχρι συνεδρίες κοσμητικής οδοντιατρικής. Το γεγονός ότι η Apple αποφάσισε να χρησιμοποιήσει την ίδια μέθοδο τους προσελκύει. «Οι άτοκες δόσεις κάνουν το iPhone προσιτό σε Ινδούς σαν και μένα», προσθέτει ο Σαθιέντρα, που λαμβάνει μισθό 400 δολαρίων μηνιαίως.

Η Ινδία αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά συσκευών κινητής τηλεφωνίας με 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. «Η Apple κατανοεί την αγορά αυτή ως ένα σημείο εκκίνησης. Οι πωλήσεις μπορεί να αυξηθούν κατακόρυφα σε ένα ή δύο χρόνια», σχολιάζει ο Ανσούλ Γκούπτα, αναλυτής για την κινητή τηλεφωνία στην ερευνητική εταιρεία Gartner. Η Ινδία είναι μια χώρα «ευαίσθητη» σε θέματα τιμών και η εισχώρηση των smartphone στην αγορά της ανέρχεται μόλις στο 20% της γενικής χρήσης. Η πτώση των τιμών, η βελτίωση των συνδέσεων στο Διαδίκτυο και η ανάπτυξη των εφαρμογών τα καθιστά πιο δελεαστικά. Οι παραγγελίες έχουν διπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο.
Μπροστά σε αυτή τη δυναμική η Apple αδυνατεί πλέον να διατηρεί υψηλές τις τιμές και να εξυπηρετεί μια «ελίτ» αγοραστών εξαιτίας του μεγάλου ανταγωνισμού. Λόγω των τιμών, η Apple έρχεται δέκατη σε πωλήσεις, πολύ πίσω από τη Samsung που διατηρεί την πρώτη θέση και διαθέτει τις περισσότερες συσκευές της για λιγότερα από 400 δολάρια. Ακολουθεί η ινδική Micromax, με το ακριβότερο κινητό της να κοστίζει 350 δολάρια. Το οικονομικότερο iPhone κοστίζει περίπου 525 δολάρια στην Ινδία. Εξαιτίας αυτού του ανταγωνισμού, η Apple αποφάσισε να διευκολύνει τους Ινδούς καταναλωτές στην πληρωμή. Τα iPhone γίνονται φθηνότερα χωρίς να είναι φθηνά και προσελκύουν τους νεαρούς Ινδούς που θέλουν να τραβούν την προσοχή.