ΚΟΣΜΟΣ

Αποχρωσεις

O Λένιν… ζει

Ογδόντα χρόνια μετά τον θάνατό του, ο Λένιν χαίρει… άκρας υγείας, καθώς όπως διατείνονται οι συντηρητές της σορού του, μπορεί να «ζήσει» μια χαρά για εκατό επιπλέον χρόνια. Εντούτοις, η επαναλειτουργία του μαυσωλείου του στην Κόκκινη Πλατεία, που είχε κλείσει τον Νοέμβριο, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης της σορού, επανέφερε στο προσκήνιο τη συζήτηση, αν πρέπει ή όχι να ταφεί η σορός του ηγέτη των μπολσεβίκων. O πρώην πρόεδρος Μπόρις Γέλτσιν ήταν ο πρώτος, ο οποίος είχε θέσει ζήτημα ταφής του Λένιν και καταστροφής του μαυσωλείου του, αλλά η πλειοψηφία των Ρώσων εξακολουθεί να τρέφει σεβασμό για το πρόσωπό του, πράγμα που δεν επέτρεψε την πραγματοποίηση των προτάσεών του. Πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι το 65% των Ρώσων εκτιμά ως θετική τη συνεισφορά του στη ρωσική ιστορία και γι’ αυτό ίσως ο νυν πρόεδρος της χώρας, Βλαντιμίρ Πούτιν, αποφάσισε την επαναλειτουργία του μαυσωλείου σε 24ωρη βάση. Οι επικριτές του ισχυρίζονται ότι η μούμια του Λένιν συντελεί στην οδυνηρή ανάμνηση ενός βίαιου και καταπιεστικού καθεστώτος. Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι ιστορικοί διατείνονται ότι ο ίδιος ο Λένιν δεν ήθελε ποτέ να καταλήξει σε μαυσωλείο, καθώς θεωρούσε αντιμαρξιστικό κάτι τέτοιο. O Στάλιν όμως ανησυχούσε πως ενδεχομένως ο θάνατός του να προκαλέσει πρόωρο τέλος στην επανάσταση και επέμεινε στη δημιουργία του μαυσωλείου, το οποίο αποτέλεσε ιστορικό μνημείο και τουριστικό αξιοθέατο επί δεκαετίες.

Ζητείται γαμπρός

Νέα γυναίκα, μόνη ψάχνει. Και ψάχνει με πρόγραμμα, στρατηγική και αποφασιστικότητα. Ψάχνει το έτερον ήμισυ, που κάπου στη διαδρομή της επαγγελματικής καριέρας και επιτυχίας της αγνόησε, αλλά επιθυμεί διακαώς. Κι είναι διατεθειμένη να αποκτήσει, έστω κι αν χρειαστεί να καταφύγει σε τακτικές «μάρκετινγκ». Αυτή τουλάχιστον είναι η φιλοσοφία της Αμερικανίδας Ρέιτσελ Γκρίνγουαλντ, αποφοίτου του Harvard Business School και συγγραφέως του βιβλίου-οδηγού γνωριμιών «The Programm». Το πρόγραμμα δηλαδή και ειδικότερα τη στρατηγική που οφείλει να ακολουθήσει μια 30άρα καριερίστα για να βρει σύντροφο, με τη λογική του «man-agement» κατά τη φρασεολογία της συγγραφέως του. Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελείται από 15 στάδια, από τα οποία τρία είναι καθοριστικά: το «περιτύλιγμα» -οι γυναίκες οφείλουν να δαπανούν τουλάχιστον 20% του εισοδήματός τους για την εμφάνισή τους-, η «διεύρυνση» -χρήση κάθε δυνατού μέσου, ώστε να υπάρχουν καινούργιες γνωριμίες- και η «προώθηση» – ήτοι εκμετάλλευση κάθε είδους γνωριμίας (φίλοι, γνωστοί, συγγενείς, συνεργάτες, γιατροί…) για την απόκτηση νέων γνωριμιών. Κι όσες τα καταφέρουν, ας ετοιμάσουν το δικό τους βιβλίο. Πουλάει…

Φορολογία κηδειών

Βουδιστικός ναός στην Ιαπωνία μήνυσε τις τοπικές φορολογικές αρχές, στην κεντρική επαρχία Αΐτσι, επειδή επιμένουν να φορολογούν την ταφή κατοικίδιων ζώων, ενώ αφήνουν αφορολόγητη την ταφή ανθρώπων. Κατά την επιχειρηματολογία των εναγόντων, άνθρωποι και ζώα είναι ίσοι ενώπιον της βουδιστικής διδασκαλίας κι ως εκ τούτου δεν δικαιολογούνται τέτοιου είδους διακρίσεις, κατά την αποδήμησή τους από τα εγκόσμια. Ας σημειωθεί ότι η κηδεία κατοικίδιων ζώων είναι μια άκρως κερδοφόρα επιχείρηση στην Ιαπωνία, η οποία παρέχεται όχι μόνον από ναούς, αλλά και από ιδιωτικές εταιρείες, καθώς οι ιδιοκτήτες τους επιθυμούν να κηδέψουν τους αγαπημένους τους φίλους με όλο το βουδιστικό τελετουργικό. Το κόστος ενός τέτοιου τελετουργικού κυμαίνεται από 75 μέχρι 500 δολάρια περίπου κι εξαρτάται από το μέγεθος του ζώου και το αν πρόκειται για ιδιωτική ή συλλογική τελετή.

Μηνύματα

Οι Κινέζοι εντρυφούν όλο και πιο πολύ, όλο και πιο συχνά, με όλο και μεγαλύτερη ζέση στα δυτικά πρότυπα. Μία ακόμη ένδειξη αυτής της τάσης τους είναι και ο τρόπος που διάλεξαν να στείλουν τις ευχές τους για την έλευση του νέου σεληνιακού Ετους της Μαϊμούς. Σε δέκα δισεκατομμύρια υπολογίζονται -σύμφωνα με το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων- τα ευχετήρια μηνύματα που αντήλλαξαν οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων, καθώς η επικοινωνία με μηνυματάκια γνωρίζει ιδιαίτερη έξαρση και προσήλωση στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου. Συγκριτικά, πέρυσι εστάλησαν μόλις 260 εκατομμύρια μηνύματα και η «κινητομανία» των Κινέζων βαίνει διαρκώς αυξανόμενη.