Τα ριάλιτι μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνουν

Τα ριάλιτι μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνουν

2' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι χαμηλές θεαματικότητες των ριάλιτι σόου είχαν ενθαρρύνει πέρυσι κάποιους Ελληνες τηλεκριτικούς να κηρύξουν το τέλος του συγκεκριμένου είδους, προβάλλοντας ως επιχείρημα τον κορεσμό του κοινού και τη σταδιακή αποστροφή του συλλήβδην προς τα τηλεοπτικά σκουπίδια. Ωστόσο, η επιτυχία της ελληνικής εκδοχής του Survivor, η εισαγωγή άλλων παραφθορών της βασικής συνταγής, η υιοθέτηση τέτοιου είδους εκπομπών ακόμη και από την κρατική τηλεόραση στην Ελλάδα και η διεθνής εμπειρία ακυρώνει τις προβλέψεις τους και αποδεικνύει ότι το ενδιαφέρον των τηλεθεατών ανανεώνεται κάθε φορά που ευφάνταστοι παραγωγοί εφευρίσκουν ένα νέο concept, από την ανταλλαγή συζύγων μέχρι την πρόσληψη στελεχών από πολυεθνικές εταιρείες!

Αυτό το τηλεοπτικό γραφείο ευρέσεως εργασίας είναι η τελευταία λέξη της μόδας στον τομέα της ριάλιτι τηλεόρασης στις ΗΠΑ. Στην εκπομπή του NBC με τίτλο «O Ασκούμενος», ο Αμερικανός πολυεκατομμυριούχος Ντόναλντ Τραμπ επιλέγει από μία ομάδα 18 υποψήφιων υπαλλήλων ποιος από όλους θα βρεθεί «στη σουίτα του ή στον δρόμο». O τελικός νικητής θα κερδίσει ένα συμβόλαιο με μία από τις εταιρείες του μεγιστάνα και ετήσιο μισθό 250.000 δολάρια. Οι συμμετέχοντες παρακολουθούν τον Τραμπ να πηγαινοέρχεται με τα ελικόπτερα και τις λιμουζίνες του και αναμένουν αγωνιωδώς την ετυμηγορία του στο τέλος κάθε εβδομάδας. «Απολύεσαι» είναι η μαγική λέξη, που στέλνει με περισσή αναλγησία τον πλέον ανυπάκουο, αναποτελεσματικό διαγωνιζόμενο στα τάρταρα της ανεργίας και εξυψώνει σε επίπεδα απόλυτου κριτή τον ίδιο τον Τραμπ.

Τουλάχιστον η επίφαση δημοκρατικής ανάδειξης του νικητή στα άλλα ριάλιτι σόου (μέσω ψηφοφορίας των τηλεθεατών) ενδύει με ένα μανδύα «δικαιοσύνης» την τελική επιλογή. Στη Βρετανία, τρία εκατομμύρια άνθρωποι ψήφισαν υπέρ της πρώην τραγουδίστριας Κέρι Μακ Φάντεν στην εκπομπή «Είμαι μία διασημότητα, βγάλτε με από εδώ», ένα Survivor αστέρων, στο οποίο -προς μεγάλη απογοήτευση των απανταχού επιγόνων του πανκ κινήματος- αποφάσισε να συμμετάσχει και ο Τζόνι Ρότεν, πρώην αρχηγός των Σεξ Πίστολς.

Δεν είναι, όμως, η πρώτη φορά που τα οργισμένα νιάτα προηγούμενων δεκαετιών ανακαλύπτουν τη γοητεία των ριάλιτι σόου. Πρωτοπόρος υπήρξε ο Οζι Οζμπορν, ο οποίος άνοιξε το σπιτικό του για τις κάμερες του MTV και τους επέτρεψε να καταγράφουν κάθε του βήμα. Στη Γερμανία, μία άλλη δόξα του πενταγράμμου, ο ελληνικός καταγωγής Κώστας Κορδάλης, ο οποίος στη δεκαετία του ’80 ήταν το ίνδαλμα κάθε Γερμανίδας νοικοκυράς με τα τραγελαφικά σουξέ του για το «κρασάκι της Σάμου», επιχείρησε να αναβαπτισθεί εμφανιζόμενος στη γερμανική εκδοχή του Survivor διασήμων. Αν το εγχείρημα ελάμβανε χώρα και στην Ελλάδα, δεν θα είχαν λόγο διάφοροι ξεπεσμένοι ηθοποιοί και τραγουδιστές να είναι μόνιμοι τρόφιμοι των δελτίων ειδήσεων, με δακρύβρεχτα σούπερ «Ολοι ξέχασαν τη μεγάλη φωνή…».

Μία νίκη σε ένα ριάλιτι σόου εξασφαλίζει ανθηρά κέρδη, μέσα από τη δυνατότητα άμεσης δραχμοποίησης της 15λεπτης διασημότητας. H Μακ Φάντεν υπολογίζεται ότι θα εξασφαλίσει περίπου δύο εκατομμύρια στερλίνες από τη συμμετοχή της στο «Είμαι μία διασημότητα, βγάλτε με από εδώ». Ακόμη όμως και οι ηττημένοι μπορούν να εκμεταλλευθούν τη συμπάθεια του κοινού: ένας κινεζικής καταγωγής διαγωνιζόμενος στo αμερικανικό Pop Idol, ο οποίος κόπηκε με απαξιωτικά σχόλια για την έντονη ασιατική προφορά του, έγινε ήρωας της νεοϋορκέζικης Τσαϊνατάουν ως θύμα ρατσισμού, κάτι σαν σχιστομάτης Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Μήπως πρέπει να αρχίσουν Αλβανοί και Φιλιππινέζοι να κατακλύζουν τα ελληνικά ριάλιτι;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή