Διστακτική υιοθέτηση υβριδικών αυτοκινήτων

Διστακτική υιοθέτηση υβριδικών αυτοκινήτων

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έσκυψε με σεβασμό αυτήν την εβδομάδα πάνω από την υβριδική τεχνολογία, με την ανακοίνωση των κορυφαίων Γερμανών κατασκευαστών ότι θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Toyota αναπτύσσοντας υβριδικά αυτοκίνητα, που συνδυάζουν τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης με τους ηλεκτρικούς.

Βαριά η σκιά του πετρελαίου

Στα παρασκήνια της έκθεσης αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όμως, μια διαφορετική εικόνα αρχίζει να σχηματίζεται: ευρωπαϊκά στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών παραμένουν καχύποπτα κατ’ ιδίαν ή ακόμη και εχθρικά, προς την υπόθεση των υβριδικών κινητήρων. «Πρόκειται για εμπορική διένεξη μεταξύ Ευρώπης και Ιαπωνίας. H Ευρώπη στήριξε την πρόταση ανάπτυξης καθαρών κινητήρων πετρελαίου ντίζελ και έχασε. H Ιαπωνία, με την υβριδική της πρόταση κέρδισε τον αγώνα», εξηγεί ο πρόεδρος της Porsche, Βέντελιν Βίντεκινγκ.

Η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων, όμως, έχει ρίξει βαριά σκιά πάνω στην έκθεση, ανανεώνοντας τις εκκλήσεις για ανάπτυξη οικονομικού και αξιόπιστου υβριδικού κινητήρα. H Porsche ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδας την κατασκευή υβριδικής εκδοχής του δημοφιλούς τζιπ Cayenne, μέχρι τα τέλη του 2010. H εταιρεία συνάπτει έτσι συμμαχία με τις ανταγωνίστριές της, Volkswagen και Audi, για την ανάπτυξη υβριδικής τεχνολογίας.

Ο πρόεδρος της Volkswagen, Μπερντ Πισετσρίντερ, υποβάθμισε στις δηλώσεις του την επένδυση της εταιρείας του στην κοινή προσπάθεια. Στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα υβριδικά οχήματα δεν πρόκειται να κατακτήσουν κορυφαία θέση στις πωλήσεις. H Toyota, η οποία υπήρξε πρωτοπόρος των υβριδικών κινητήρων, ελπίζει να έχει πωλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο τεμάχια μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Οι Ευρωπαίοι, όμως, συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα υβριδικά ως είδος πολυτελείας, που απευθύνεται σε πολύ μικρή μερίδα του αγοραστικού κοινού.

Ο πρόεδρος της BMW, Χέλμουτ Πάνκε, προέβλεψε ότι τα υβριδικά οχήματα θα αποτελούν το 2% με 3% των πωλήσεων αυτοκινήτων στις αρχές της ερχόμενης δεκαετίας. Το ποσοστό αυτό θα είναι, όμως, κατά πολύ υψηλότερο σε χώρες της Βόρειας Αμερικής και της Ασίας. H BMW σύναψε πρόσφατα συμμαχία με τις αμνερικανικές General Motors και DaimlerChrysler, με στόχο την κατασκευή υβριδικών κινητήρων. «Θα παρουσιάσουμε τέτοιο όχημα στην αγορά μέσα στην ερχόμενη πενταετία, αλλά το μοντέλο αυτό δεν θα αποτελεί την τελευταία λέξη στην τεχνολογία των υβριδικών κινητήρων», λέει ο κ. Πάνκε.

Κινητήρας υδρογόνου

Η BMW έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις για την ανάπτυξη αποτελεσματικού κινητήρα υδρογόνου, τον οποίο ο κ. Πάνκε θεωρεί ως την ενδεδειγμένη λύση για τα αυτοκίνητα επόμενης γενιάς. Ομολογεί, όμως, ότι εξαιτίας προβλημάτων ανεφοδιασμού των οχημάτων και αποθήκευσης του καυσίμου, το υδρογόνο δεν θα αποτελέσει εμπορεύσιμο καύσιμο για τουλάχιστον άλλα 15 με 20 χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, η BMW έχει δεσμευθεί ότι θα κατασκευάσει μοντέλο εκδοχή της δημοφιλούς σειράς 7, που θα κινείται με συνδυασμό υδρογόνου και βενζίνης, μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια. Το πειραματικό μοντέλο έχει πρωτοποριακό σχεδιασμό και μπορεί να φθάσει την ταχύτητα των 300 χλμ, την ώρα. Οι υπέρμαχοι των υβριδικών αυτοκινήτων ομολογούν ότι οι προηγμένοι πετρελαιοκινητήρες ντίζελ είναι πιο οικονομικοί από ό,τι οι υβριδικοί. H ιδιαιτερότητα της οδήγησης στην πόλη, όμως, με τις συχνές στάσεις και τις χαμηλές ταχύτητες καθιστά την εναλλαγή μεταξύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτρικού κινητήρα πολύ οικονομική. «H τεχνολογική πρόοδος θα κάνει πολύ σύντομα τα αυτοκίνητα αυτά φθηνά και περιζήτητα», λέει ο πρόεδρος του ερευνητικού ινστιτούτου αυτοκίνησης στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ στην Ουαλλία.

Τη μεγαλύτερη αίσθηση στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης προκάλεσε, όμως, η παρουσία των πρώτων Κινέζων κατασκευαστών. «Παράγουν ήδη τα ρούχα και τα παπούτσια μας, γιατί να μην κατασκευάζουν και τα αυτοκίνητά μας;», αναρωτιόταν ο Ολλανδός έμπορος αυτοκινήτων Π. Μπάιβελντς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή