ΚΟΣΜΟΣ

Το ημερολόγιο ενός παπαράτσι

Παπαράτσι υπάρχουν πολλοί, αληθινοί σταρ όμως; Με αφορμή μία έκθεση και μία έκδοση, ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές της καταδίωξης με ασπρόμαυρα φιλμ, ο 74χρονος Ρον Γκαλέλα, νοσταλγεί τις εποχές που απαθανάτιζε στιγμές της καθημερινότητας με στόχο γυναίκες-μύθους και άντρες-πρότυπα. Είναι ο άνθρωπος που εξόργισε σε τέτοιο βαθμό την Τζάκι Κένεντι-Ωνάση ώστε να τον σύρει στα δικαστήρια (και να κερδίσει περιοριστικά μέτρα), ο φωτογράφος που έπαιξε ξύλο με τον Μάρλον Μπράντο.

Υπήρξαν φορές που το παρατράβηξε; «Προσπαθώ να σκεφτώ κάποιον που θα ήθελα να τον έχω απέναντί μου για να του ζητήσω συγγνώμη, αλλά πραγματικά δεν μπορώ να σκεφτώ κανένα», λέει ο βετεράνος της κρυφής κάμερας. «Συνήθως περίμενα να καταπιούν το φαγητό τους. Τις περισσότερες φορές υπήρξα τζέντλεμαν. Δεν είναι τυχαίο πως τώρα η δουλειά μου εκτίθεται σε γκαλερί και μουσεία».

Πριν από λίγες ημέρες εγκαινιάστηκε η έκθεση με «κλεμμένα» στιγμιότυπα στον οίκο Σαλβατόρε Φεραγκάμο στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης, ενώ στο τέλος του μήνα θα κυκλοφορήσει και το «Αποκλειστικό ημερολόγιο του Ρον Γκαλέλα», μία δεύτερη συλλογή με αποκλειστικές φωτογραφίες και σημειώσεις… «Οταν ξεκινούσα στη δεκαετία του ’60, υπήρχε μόνο το National Enquirer και τα περιοδικά των διαφόρων φαν κλαμπ. Το 1975 βγήκε το περιοδικό People και το Star και ο κόσμος άρχισε να διψάει για αποκλειστικότητα. Τώρα η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου. Είμαστε… υπέρβαροι. Υπάρχουν πάρα πολλοί φωτογράφοι, απίστευτα πολλοί υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων που προσπαθούν να ελέγξουν τα Μέσα και ακόμη περισσότεροι σεκιουριτάδες που προστατεύουν κι αυτοί τους πελάτες τους. Ετσι καταργούν την ελευθερία που είχα στο παρελθόν, τότε που μπορούσα να βγάλω υπέροχες φωτογραφίες. Στο φωτορεπορτάζ πρέπει να κινείσαι για να πετύχεις το καλό φως, την καλύτερη γωνία… Το ζητούμενο είναι να εντοπίσεις τον άλλον και να είναι αυθόρμητος, ανεπιτήδευτος, χαλαρός. Τώρα αν θελήσεις να καλύψεις μια πρεμιέρα, νιώθεις τυχερός αν καθήσεις στην πρώτη σειρά. Σήμερα όλοι οι φωτογράφοι παίρνουν ακριβώς την ίδια πόζα, τις ίδιες στημένες εικόνες σαν από φωτοτυπικό μηχάνημα».

Σε πρόσφατη συνέντευξή του για την προώθηση των δραστηριοτήτων του, ο απόλυτος «παπαράτσο» δίνει συμβουλές στους νεότερους: «Υπάρχουν ηθικοί κανόνες. Πρέπει να σέβεσαι τις επιθυμίες μιας διασημότητας. Δεν θα πάω στην ιδιοκτησία τους ή μέσα στο σπίτι τους. Αλλά θα τους χτυπήσω την πόρτα. Χτύπησα την πόρτα της Ντόρις Ντέι στο Μπέβερλι Χιλς και μου άνοιξε ρωτώντας: «Είστε επαγγελματίας;» Οταν της είπα «ναι», μου έκλεισε την πόρτα στα μούτρα. Κατάφερα τελικά να τραβήξω φωτογραφίες της από την πίσω αυλή του σπιτιού της, την ώρα που κολυμπούσε στην πισίνα με τον σκύλο. Ηταν πολύ απλό. Πήγα στο διπλανό σπίτι και ο κηπουρός της γειτόνισσας μου έδωσε άδεια να βγάλω φωτογραφίες από εκεί».

Ορια δεν υπάρχουν. Ούτε «όχι». Ανταποκρίνονται οι σύγχρονοι σταρ στις απαιτήσεις ενός φωτογράφου σταρ; «Οχι. Δεν μου λείπει η δουλειά. Νομίζω ότι έχω στη συλλογή μου τα καλύτερα θέματα: την Λιζ Τέιλορ, την Τζάκι Ο και την πριγκίπισσα Νταϊάνα. Για μένα, οι διασημότητες του σήμερα είναι σαν ζωντανές κούκλες βιτρίνας. Η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, οι αδελφές Χίλτον, όποια και να σκεφτείς. Τραβάνε την προσοχή με το να φοράνε σέξι ρούχα ή και καθόλου ρούχα. Εχουν γίνει από μόνες τους λαγωνικά των ΜΜΕ. Εκείνες μας κυνηγάνε πλέον, όχι εμείς».