ΚΟΣΜΟΣ

«Μεταμφιέζουν» ακυρώσεις σε καθυστερήσεις πτήσεων

Απλή «καθυστέρηση» βαφτίζουν την ακύρωση πτήσεών τους ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, για να αποφύγουν τις υποχρεώσεις τους έναντι των επιβατών, υποπτεύεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία υπόσχεται να εκδώσει, στις αρχές του ερχόμενου έτους, έκθεση για το κατά πόσον εφαρμόζονται στην πράξη όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση προβλημάτων με την πτήση τους.

Συγκεκριμένα, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ., Μ. Μαυρομμάτη, ο αρμόδιος για τις μεταφορές αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ζακ Μπαρό, σημειώνει ότι «ορισμένες ακυρώσεις ενδέχεται να μεταμφιέζονται σε καθυστερήσεις ώστε να παρακάμπτεται η υποχρέωση των αερομεταφορέων να αποζημιώνουν οικονομικά τους επιβάτες τους».

Κατόπιν αυτού, με την έκθεσή της, η Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο ορισμένες, προφανώς πολύ μεγάλης διάρκειας, καθυστερήσεις πτήσεων να καταχωρίζονται ως ακυρώσεις, με ό,τι σημαίνει αυτό για την υποχρέωση αποζημίωσης και αποκατάστασης του επιβάτη που έχει η κάθε εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι από τον Φεβρουάριο πέρυσι, οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν στους επιβάτες τους ποικίλες διευκολύνσεις σε περιπτώσεις προβλημάτων, οι οποίες φθάνουν σε αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ (επιπλέον του αντιτίμου του εισιτηρίου) σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών εταιρειών για το τρίτο τρίμηνο του 2006, στο «Ελ. Βενιζέλος» καθυστέρηση μεγαλύτερη των 15 λεπτών παρουσίασε, κατά την αναχώρηση, το 29,2% των πτήσεων και η μέση καθυστέρηση ανήλθε σε 38 λεπτά, με κύριες αιτίες να είναι οι καθυστερήσεις στη φόρτωση και εν γένει εξυπηρέτηση του αεροσκάφους καθώς και η καθυστερημένη άφιξη της προηγούμενης πτήσης.

Στην κατάσταση αυτή σίγουρα βαρύνοντα ρόλο διαδραματίζει και η περίπτωση «Ολυμπιακή». Ο αερομεταφορέας κατέλαβε, στο ίδιο διάστημα και στις πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων, μία από τις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη σε ακρίβεια δρομολογίων, καθώς περίπου μία πτήση στις τέσσερις, ποσοστό 27,7%, αναχώρησε με καθυστέρηση.