Η ταινία που… μειώνει τις πωλήσεις διαμαντιών

Η ταινία που… μειώνει τις πωλήσεις διαμαντιών

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνε οι εποχές που η Μέριλιν Μονρόε τραγουδούσε πως «τα διαμάντια είναι ο καλύτερος φίλος των κοριτσιών». Οι αδαμαντουργοί τώρα, μαζί και όλοι οι κοσμηματοπώλες, τα έχουν βάλει με τον Λεονάρντο ντι Κάπριο, τον πρωταγωνιστή της ταινίας «Blood Diamond» («Το διαμάντι του αίματος»), που έχει προγραμματιστεί να προβληθεί στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες στις 25 Ιανουαρίου αλλά στον υπόλοιπο κόσμο προβάλλεται ήδη, «σαμποτάροντας» – όπως τουλάχιστον ισχυρίζονται οι ίδιοι – τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Ο λόγος; Η ταινία συνδέει το επάγγελμα των αδαμαντουργών με το λαθρεμπόριο των αφρικανικών διαμαντιών του πολέμου.

Το φιλμ που σκηνοθέτησε ο Εντουαρντ Ζουίκ προβάλλεται ήδη στην Αμερική από τις 8 του μηνός και πρόκειται για μια περιπετειώδη, εξαιρετικά βίαιη και ρεαλιστική ταινία, διάρκειας δύο ωρών, που αφηγείται την αναζήτηση ενός ροζ διαμαντιού από Νοτιοαφρικανό μισθοφόρο στη διάρκεια του πρόσφατου εμφυλίου πολέμου στη Σιέρα Λεόνε. Τροφοδοτούμενος από το λαθρεμπόριο των διαμαντιών, ο εμφύλιος πόλεμος στοίχισε τη ζωή σε 75.000 ανθρώπους, από το 1997 έως το 2000. Το μποϊκοτάζ των διαμαντιών, πολλοί φοβούνται ότι θα πάρει τις ίδιες διαστάσεις που έχει πάρει – δικαίως – και η κατακραυγή εναντίον των οίκων μόδας ή και των «επωνύμων» που φορούν ρούχα και αξεσουάρ από φυσικές γούνες.

Η βιομηχανία διαμαντιών έχει κάθε λόγο να ανησυχεί και να φοβάται τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει η ταινία στις πωλήσεις. Ολο και περισσότεροι θεατές αναρωτιούνται αν οι πολύτιμες πέτρες έχουν εξελιχτεί σε μία αιματοβαμένη επιχείρηση, όπως τουλάχιστον φαίνεται στο «Διαμάντι του αίματος». Ακόμη και η Διεθνής Αμνηστία έκανε λόγο για καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Εμποροι, χρηματιστές, κοσμηματοπώλες, έχουν ξεσηκωθεί. «Το συγκεκριμένο θέμα με τα διαμάντια των πολεμικών συγκρούσεων έχει σταματήσει να είναι επίκαιρο ήδη από το 2003», λέει ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Διαμαντιών, Ελί Ιζάκοφ. «Πρέπει να καταγγείλουμε τους μύθους που περιγράφει με τόσο ακραίο τρόπο η ταινία για να σταματήσουν να πλήττουν τη βιομηχανία μας».

Γι’ αυτό και επενδύθηκαν εκατομμύρια για το λανσάρισμα ιστοσελίδας που σχεδιάστηκε για να καθησυχάζει και να ενημερώνει τους καταναλωτές, την ίδια στιγμή που οι παραγωγοί του φιλμ έφτιαξαν το www.blooddiamondaction.org για να δώσουν την πραγματική διάσταση του προβλήματος.

Αν και όπως μαθαίνουμε το ποσοστό των «βρώμικων διαμαντιών» επί των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων μειώθηκε μέσα σε δέκα χρόνια από το 4% στο 0,7%, το λαθρεμπόριο συνεχίζεται σήμερα στην Ακτή του Ελεφαντοστού και στη Λιβερία. Ο οίκος De Beers που φημίζεται για τα διαμάντια του, έδωσε 8 εκ δολάρια για να κάνει μια διαφημιστική εκστρατεία στον αμερικανικό Τύπο, προκειμένου «να μην στιγματίσει ο Λεονάρντο ντι Κάπριο έναν ολόκληρο κόσμο από τον οποίο ζουν εκατομμύρια άνθρωποι στη νότια περιοχή της Αφρικής και αλλού». Με την απήχηση της ταινίας, το κύρος αρκετών κοσμηματοπωλών κινδυνεύει σοβαρά, αν και για την ώρα, οι πωλήσεις πάνε καλά. Στο Tiffany & Co οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί ενώ ακόμη και η Τζένιφερ Κόνελι που παίζει στο φιλμ, εμφανίστηκε με μικροσκοπικά διαμαντένια σκουλαρίκια στην πρεμιέρα του φιλμ. Ο Λίο πάντως δήλωσε πρόσφατα: «Από τότε που έπαιξα στην ταινία απαγορεύω στις γυναίκες που με συνοδεύουν να φορούν διαμάντια». Οπότε οι υποψήφιες νύφες καλά θα κάνουν να το ξεχάσουν το μονόπετρο…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή