Το άγχος των εορτών μετατρέπει τη χαρά σε εφιάλτη

Το άγχος των εορτών μετατρέπει τη χαρά σε εφιάλτη

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Καθώς πλησίαζαν τα Χριστούγεννα και τα πλήθη στα εμπορικά κέντρα της περιοχής της Νέας Υόρκης στριμώχνονταν για να εξασφαλίσουν τα δώρα της τελευταίας στιγμής, ανάλογη πορεία εκτόξευσης ακολούθησε το άγχος των αγοραστών, αλλά και των εμπόρων.

Οι έμποροι από τη μεριά τους αντιμετωπίζουν τόσο άγχος, που αναγκάζονται να καταφύγουν σε τεχνάσματα και ασυνήθιστες μεθόδους για την αντιμετώπισή του. Αν και ο κάθε ένας διαθέτει τη δική του -δοκιμασμένη- στρατηγική, ο στόχος τους είναι κοινός: Να ικανοποιήσουν τον πελάτη και να αποφύγουν τους καβγάδες, που μπορούν ακόμη και να απειλήσουν τη σωματική ακεραιότητα των υπαλλήλων τους.

«Ολοι το έχουμε κάνει: Μου έχει τύχει να χάσω την ψυχραιμία μου και το ίδιο έχει συμβεί σε όλους», λέει ο Ερνεστ Εσπεράντσα, επικεφαλής μάρκετινγκ του καταστήματος παιχνιδιών ΚΒ Toys. «Αυτή την εποχή του χρόνου, όλοι ξεκινούν με τις καλύτερες προθέσεις. Είναι χαρούμενοι που αγοράζουν παιχνίδια για κάποιο μικρό παιδί. Ξάφνου, όμως, βρίσκονται στη μέση αυτού του κυκεώνα και η ευχάριστη εμπειρία τους μετατρέπεται γρήγορα σε εφιάλτη».

Σεμινάρια άγχους

Με τους αγοραστές να καθυστερούν όσο ποτέ άλλοτε τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων αναγκάσθηκαν να ενισχύσουν το προσωπικό ασφαλείας για το τελευταίο Σαββατοκύριακο πριν από τα Χριστούγεννα, ενώ πολλές επιχειρήσεις παρέδωσαν δωρεάν σεμινάρια διαχείρισης άγχους και θυμού στους υπαλλήλους τους. Αλλη μέθοδος είναι η απόσυρση αιχμηρών και άλλων επικίνδυνων προϊόντων από τα ράφια των καταστημάτων, ώστε τα αντικείμενα αυτά να μη γίνουν όπλα στα χέρια έξαλλων πελατών.

Πρόσφατη μελέτη της εταιρείας συμβούλων ComPsych, δείχνει ότι οι πελάτες έχουν γίνει περισσότερο απαιτητικοί και ανυπόμονοι, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. «Την περίοδο των γιορτών, τα καταστήματα προσλαμβάνουν εποχικό προσωπικό, χωρίς την απαιτούμενη εμπειρία των προϊόντων και του τρόπου λειτουργίας των καταστημάτων. Την ίδια ώρα, οι πελάτες είναι πιεσμένοι. Αν αθροίσουμε τα στοιχεία αυτά, θα δούμε ότι ο συνδυασμός τους είναι εκρηκτικός», λέει ο Ρίτσαρντ Χάιφετς, πρόεδρος της ComΡsych.

Σε μία προσπάθεια να εκτονώσει την εκρηκτική ατμόσφαιρα, προτού αυτή οδηγήσει σε διενέξεις, ο κ. Εσπεράντσα αποφάσισε να μην τοποθετήσει στα ράφια του καταστήματός του τα πλέον δημοφιλή παιχνίδια, επιλέγοντας αντίθετα τη σύνταξη «λίστας αναμονής» πελατών, οι οποίοι μπορούν να παραλάβουν τα αγαπημένα παιχνίδια τους στο σπίτι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή