ΒΕΡΟΛΙΝΟ. Η επαπειλούμενη γενική απεργία στους γερμανικούς σιδηροδρόμους από αύριο, Πέμπτη, ως αποτέλεσμα της άρνησης του συνδικάτου των μηχανοδηγών να αποδεχθεί την πενιχρή αύξηση μισθών της διοίκησης, προκαλεί την εύλογη ανησυχία του επιβατικού κοινού, της βιομηχανίας και της κυβέρνησης, καθώς θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη απεργία του κλάδου, στην τελευταία 15ετία.
Το GDL, το επαγγελματικό συνδικάτο των μηχανοδηγών αρνήθηκε, τη Δευτέρα, την προσφορά του φορέα των γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn (DB) για αύξηση 4,5% στους μισθούς των εργαζομένων και κάλεσε τα μέλη του σε γενική επ’ αόριστον απεργία. Υπολογίζεται ότι 28.000 επιβατικά και 5.000 εμπορικά τρένα θα παραμένουν ακινητοποιημένα κάθε μέρα της απεργίας.
Το πρακτορείο Ρόιτερς κάνει λόγο για μετωπιαία σύγκρουση δύο ισχυρών ανδρών, στο λυκόφως της καριέρας τους, του 65χρονου προέδρου της DB Χάρτμουντ Μέχντορν και του 64χρονου ηγέτη του GDL Μάνφρεντ Σελ. Ο πρώτος κατηγορεί τον δεύτερο ότι προσπαθεί να «τρομοκρατήσει» τη Γερμανία με την απεργία, παρότι δύο μεγαλύτερα συνδικάτα συμφώνησαν, τον περασμένο μήνα, σε αύξηση 4,5%. Ο Σελ, από την πλευρά του, προχώρησε ακόμη και σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς και αποκάλεσε τον Μέχντορν «Rumpelstiltskin», όπως τον μικροσκοπικό σατανικό ήρωα του ομώνυμου παραμυθιού.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η Suddeutsche Zeitung έγραφε χθες ότι πρόκειται για «κοκορομαχία… και η μόνη αμφιβολία είναι αν αυτή η μάχη θα έχει ποτέ νικητή ή μόνο χαμένους».
Στη διαμάχη παρενέβη χθες και ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Βόλφγκανγκ Τίφενζεε, καλώντας τους δύο άνδρες να επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να εγκαταλείψουν την αδιαλλαξία τους, χωρίς ωστόσο διαφαινόμενο αποτέλεσμα.
Εχουν ήδη συμφωνήσει
Δύο μεγαλύτερες συνδικαλιστικές ενώσεις σιδηροδρομικών, με 134.000 μέλη, έχουν συμφωνήσει σε αύξηση των μισθών τους κατά 4,5%. Ωστόσο, η GDL με 34.000 μέλη επιμένει σε αύξηση κατά 31%, με το επιχείρημα ότι οι Γερμανοί μηχανοδηγοί είναι από τους πιο κακοπληρωμένους στην Ευρώπη. Ο 65χρονος πρόεδρος της DB Χάρτμουτ Μέχντορν αρνείται να αποδεχθεί ξεχωριστή συμφωνία, δίνοντας το έναυσμα για την πρώτη πανεθνική απεργία από το 1992.
«Δεν είναι δυνατόν μια μικρή ομάδα εργαζομένων να τρομοκρατεί κατ’ αυτόν τον τρόπο, τη Γερμανία», είπε ο κ. Μέχντορν, ενώ ο Σελ απείλησε ότι η απεργία θα είναι «από τις σκληρότερες στην ιστορία των γερμανικών σιδηροδρόμων».
Σύμφωνα με το ινστιτούτο οικονομικών ερευνών DIW στο Βερολίνο, η απεργία εκτιμάται ότι θα κοστίσει στη Γερμανία περί τα 500 εκατ. ευρώ ημερησίως.