Οι Κλίντον ανάγκασαν περιοδικό σε… «υποταγή»

Οι Κλίντον ανάγκασαν περιοδικό σε… «υποταγή»

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ. Πιέσεις άσκησε η προεκλογική εκστρατεία της Χίλαρι Κλίντον, με στόχο την απαλοιφή αρνητικού δημοσιεύματος, που επρόκειτο να δημοσιευθεί στο περιοδικό «GQ». Τα στελέχη της εκστρατείας Κλίντον απείλησαν μάλιστα τη διεύθυνση του περιοδικού ότι σε περίπτωση δημοσίευσης του αρνητικού άρθρου, θα διέκοπταν την πρόσβαση του περιοδικού στον πρώην πρόεδρο Μπιλ Κλίντον, ο οποίος πρόκειται να κοσμήσει το εξώφυλλο του τεύχους Δεκεμβρίου του «GQ». Το επίμαχο άρθρο αφορά τις εμφύλιες διενέξεις στο εσωτερικό της εκστρατείας της κ. Κλίντον.

Ο συντάκτης του άρθρου, Τζος Γκριν, δαπάνησε πολλούς μήνες ερευνώντας τις εντάσεις που εκδηλώθηκαν στο εσωτερικό της εκστρατείας Κλίντον. Αν και το ζήτημα είχε απασχολήσει πολλά ΜΜΕ, η μυστικοπάθεια των στελεχών της ομάδας Κλίντον καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την επιβεβαίωση φημών. Κύριος στόχος του άρθρου υπήρξαν οι επικρίσεις που δέχθηκε εκ των έσω η διευθύντρια της εκστρατείας, Πάτι Σολίς Ντόιλ. Ο Γκριν ρώτησε επίσης για την αμοιβή του διευθυντή επικοινωνίας της εκστρατείας, Χάουαρντ Γούλφσον, ο οποίος εγκατάλειψε κερδοφόρο γραφείο δημοσίων σχέσεων στη Νέα Υόρκη για να βοηθήσει στην εκλογή της Χίλαρι. Η αμοιβή του Γούλφσον έγινε αντικείμενο σεναρίων και διενέξεων στο εσωτερικό της εκστρατείας.

«Υποταγή» στην εξουσία

Η αδίστακτη στάση της ομάδας Κλίντον και η άμεση «υποταγή» του περιοδικού στις απαιτήσεις αυτές δείχνουν τη μεγάλη επιρροή που συνεχίζει να απολαμβάνει ο πρώην πρόεδρος Κλίντον στους διαδρόμους της εξουσίας. Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της συντακτικής ομάδας του περιοδικού, ο διευθυντής του, Τζιμ Νέλσον, συναντήθηκε με στελέχη της εκστρατείας Κλίντον και απεδέχθη το αίτημά τους. Το εκβιαστικό δίλημμα της ομάδας Κλίντον έγινε άμεσα αποδεκτό, καθώς ο Μπιλ Κλίντον αναμένεται να αναδειχθεί σε «Ανδρα της χρονιάς 2007» από το GQ. Ο Γκριν είχε ήδη δυσαρεστήσει την εκστρατεία Κλίντον με άρθρο του 2006, στο οποίο εμφάνιζε την Χίλαρι ως συνεσταλμένη, αλλά αδίστακτη, πολιτικό.

Ο Μπιλ «πουλάει» ακόμη

Η πρωτοβουλία των στελεχών της Χίλαρι Κλίντον δεν αποτελεί ασφαλώς καινοτόμο τακτική. Το 2004, η προεκλογική εκστρατεία του προέδρου Μπους απέκλεισε ρεπόρτερ των «New York Times» από το προσωπικό τζετ του αντιπροέδρου Τσένι, ενώ ο γερουσιαστής Μπάρακ Ομπάμα απείλησε να ζητήσει τον αποκλεισμό δημοσιογράφων του τηλεοπτικού δικτύου Fox News από τις προεκλογικές του περιοδείες.

Η περίπτωση Κλίντον είναι, όμως, μοναδική, καθώς το πρόσωπο του πρώην προέδρου Κλίντον θεωρείται «εμπορεύσιμο» κεφάλαιο από τον Τύπο. Αυτό σημαίνει ότι η φωτογραφία του Μπιλ Κλίντον στο εξώφυλλο μπορεί από μόνο του να ενισχύσει τις πωλήσεις. Το γεγονός αυτό δίνει στο ζεύγος Κλίντον ξεχωριστή διαπραγματευτική ισχύ στις επαφές του με τα έντυπα και τα τηλεοπτικά δίκτυα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή