Το μέλλον της κοσμετολογίας είναι… λευκό

Το μέλλον της κοσμετολογίας είναι… λευκό

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν εξαιρέσει κανείς το φαινόμενο Μάικλ Τζάκσον που λίγο πριν από την πτώση, εμφανίστηκε αγνώριστος, πιο λευκός και από τους… λευκούς, η είδηση ότι ο απόλυτος σταρ της βιομηχανίας ειδώλων στο Μπόλιγουντ προωθεί μία κρέμα που υποτίθεται ότι αλλάζει την απόχρωση του δέρματος, έχει εξαγριώσει αρκετούς (πρώην) θαυμαστές του αλλά και πολλούς που αρνούνται τώρα να δουν οποιαδήποτε ταινία του.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δημοφιλές προϊόν που έχει φτάσει ακόμη και στα ράφια των πολυκαταστημάτων της Αγγλίας. Το φοράς και αντί να μαυρίζεις, όπως συμβαίνει με τις ειδικές λοσιόν και κρέμες χωρίς δείκτη προστασίας, ασπρίζεις. Η συγκεκριμένη διαφήμιση που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Ινδία μπορεί να διαρκεί μόλις 40 δευτερόλεπτα, όμως κανείς δεν φαντάζεται στο ξεκίνημά της τι θέλει να πει ο… διαφημιστής. Στην αρχή νομίζει κανείς ότι πρόκειται για ένα ακόμη διαφημιστικό σποτ για ξυραφάκια ή βαφές μαλλιών, αλλά μόλις βλέπεις το σωληνάριο με τη φωτογραφία του, συνειδητοποιείς το παιχνίδι.

Εμφανίζεται ένας άνδρας που δεν έχει καμία τύχη με τις γυναίκες. Το δέρμα του είναι αρκετά πιο σκούρο από αυτό των φίλων του αλλά και της κοπέλας που θέλει να φλερτάρει. Σε ένα σποτ υπερπαραγωγή, σαν αυτή που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στο Μπόλιγουντ, με τραγούδι, συγκίνηση, υπερβολή, χρώματα, χορό, ένας από τους αληθινούς καρδιοκατακτητές της μεγάλης οθόνης, ο Σαρούχ Καν, δίνει μια «μαγική» κρέμα στον άτυχο νεαρό για να ανεβάσει τις μετοχές του.

Μέσα σε μερικές εβδομάδες, ο πρωταγωνιστής της διαφήμισης εμφανίζεται με πιο ανοιχτόχρωμο δέρμα και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Περπατώντας με τον αέρα του Τζον Τραβόλα στην ταινία «Πυρετός το Σαββατόβραδο», τα κορίτσια αρχίζουν να τον πειράζουν και να του φωνάζουν, «γεια σου όμορφε». Ο Καν επιστρέφει στην οθόνη με το «θαυματουργό» προϊόν, Fair and handsome, το οποίο, απευθύνεται σε άνδρες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο, -σε ασιατικά σούπερ μάρκετ-, πλήρης σειρά και για γυναίκες.

Το σποτάκι κάνει θραύση ακόμη και στο Ιντερνετ, στο www. youtiube.com προκαλώντας συζητήσεις για το μέλλον της κοσμετολογίας και την πολιτική σε θέματα φυλετικών διακρίσεων. Ινδός ακτιβιστής που ζει στο Λονδίνο, ο Κίραν Καούρ, λέει: «Η διαφήμιση απλώς ενισχύει την ιδέα ότι πρέπει να είσαι λευκός για να πετύχεις. Μόνο έτσι θα γίνεις μια υπέροχη νύφη ή ένας ιδανικός σύζυγος, το χρώμα του δέρματος σου καθορίζει πόσο επιτυχημένος (ή αποτυχημένος) θα είσαι στη ζωή σου. Αυτές οι εικόνες ζωντανεύουν προκαταλήψεις του παρελθόντος».

Φυσικά και δεν μιλάμε για καινούργια τάση. Η βιομηχανία λεύκανσης του δέρματος μόνο στην Ινδία μετράει 143 εκατ. ευρώ και οι παραγωγοί υποστηρίζουν ότι ανταποκρίνονται απλώς στη ζήτηση, την ίδια στιγμή που διαδηλωτές έχουν καταφέρει μέχρι τώρα να απαγορεύσουν την προβολή τουλάχιστον μιας σχετικής διαφήμισης. Πολλά προϊόντα λεύκανσης για έγχρωμες γυναίκες έχουν απαγορευτεί στην Αγγλία. Η ηθοποιός Ράνι Μούρθι μεγάλωσε με την γιαγιά της να της λέει, «φρόντισε να γίνεις καλή σε κάτι, γιατί κανένας δεν θα σε παντρευτεί για την ομορφιά σου. Το σκούρο δέρμα μου αντιμετωπιζόταν σαν ασθένεια και κάθε Παρασκευή έπρεπε να κάνω μπάνιο με ειδικά αιθέρια έλαια για να… αλλάξω απόχρωση». Τώρα παράλληλα με την ηθοποιία, προωθεί καλλυντικά που βάφτισε η ίδια, «αποχρώσεις του καφέ». Σύντομα κοντά σας και οι αποχρώσεις του κίτρινου, του κόκκινου, του λευκότερου λευκού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή