Ο συνιδρυτής του Facebook στον Ομπάμα

Ο συνιδρυτής του Facebook στον Ομπάμα

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια μάλλον αποτυχημένη προσπάθεια να υποβαθμίσει την απήχηση του Μπαράκ Ομπάμα, ο άλλοτε «αρχιστράτηγος» της προεκλογικής εκστρατείας της Χίλαρι Ρόνταμ Κλίντον, Μαρκ Πεν είχε ευθαρσώς υποστηρίξει ότι οι οπαδοί του γερουσιαστή από το Ιλινόις μοιάζουν με το «Facebook». Για τον Κρις Χιουζ, ωστόσο, η συγκεκριμένη παρομοίωση δεν μπορεί να εκληφθεί παρά ως κοπλιμέντο. Ο 24χρονος Χιουζ ήταν, άλλωστε, ένας εκ των τεσσάρων ιδρυτών του πλέον επιτυχημένου κοινωνικού δικτύου στον κυβερνοχώρο. Στις αρχές του 2007, βέβαια, εγκατέλειψε την εταιρεία και μετακόμισε στο Σικάγο προκειμένου να εργαστεί στο τμήμα για τα νέα μίντια της προεκλογικής εκστρατείας του Ομπάμα. Ο ίδιος παραδέχεται ότι ήταν μια δύσκολη απόφαση και ότι αρκετές φορές παρακολούθησε με νοσταλγία την προώθηση νέων προϊόντων, στην ανάπτυξη των οποίων είχε καθοριστική συμμετοχή, από το «Facebook». Γνώριζε δε ότι οι πολιτικές εκστρατείες στηρίζονται στην πειθώ και στις χειραψίες και όχι στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Συγκέντρωσε 2 εκ. δολ.

Εν τέλει, ωστόσο, η συνεργασία με τον Ομπάμα ενδέχεται να έφερε τον Χιούζ ακόμα πιο κοντά στο επίκεντρο του φαινομένου που ακούει στο όνομα «των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης και γνωριμιών». Η βασισμένη στα νέα μίντια εκστρατεία για την υποψηφιότητα του Ομπάμα αναβάθμισε το ίντερνετ σε σημαντικό πολιτικό εργαλείο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο γερουσιαστής από το Ιλινόις κατόρθωσε να συγκεντρώσει δωρεές άνω των 2 εκ. δολαρίων αξιοποιώντας το «Facebook» και το «Myspace», καθώς και να κινητοποιήσει μαζικά τους οπαδούς του κατά τη διάρκεια των κρίσιμων προκριματικών γύρων. Η καρδιά αυτής της προσπάθειας είναι ο διαδικτυακός τόπος, My. BarackObama. com, μέσω του οποίου οι οπαδοί μπορούν να εγγραφούν σε τοπικές οργανώσεις, να συμμετάσχουν σε δημόσιες συζητήσεις για τα κοινά και να δημιουργήσουν τις δικές τους προσωπικές ιστοσελίδες με στόχο τη συγκέντρωση δωρεών. «Δεν ξέρω αν θα τα είχαμε καταφέρει το ίδιο καλά δίχως τα οργανωτικά εργαλεία του Διαδικτύου», λέει ο Χιουζ. Πρόσφατα δε, ο ίδιος ο Μπαράκ Ομπάμα υποστήριξε ότι πιστεύει ακράδαντα πως «η πραγματική αλλαγή έρχεται πάντα από κάτω προς τα πάνω και σήμερα δεν υπάρχει καλύτερο εργαλείο από το ίντερνετ για την οργάνωση της βάσης».

Σήμερα και ενόψει των προεδρικών εκλογών του Νοεμβρίου, ο Χιουζ και οι συνεργάτες του καλούνται να αξιοποιήσουν εκ νέου τους «ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης και γνωριμιών». Αυτή τη φορά, ωστόσο, η νεολαία που ασχολείται, κατά βάση, με τους εν λόγω ιστότοπους δεν αρκεί. Από τα τέλη του Απρίλη, η ομάδα για τα νέα μίντια του Ομπάμα επέκτεινε τις δραστηριότητές της, κάνοντας εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας διαδικτυακής τηλεφωνίας. Τον Μάιο, οι εθελοντές της εκστρατείας προσέγγισαν εκατοντάδες χιλιάδες μη εγγεγραμμένους Αμερικανούς ψηφοφόρους, ενώ τον Ιούνιο τα εκατομμύρια μέλη της mailing list έλαβαν emails με τα οποία παροτρύνονταν να «προσηλυτίσουν» του υποστηρικτές της ηττημένης, Χίλαρι Κλίντον.

Οσον αφορά τα προσωπικά του σχέδια, ο Χιουζ δεν έχει ακόμα αποφασίσει αν θα επιστρέψει στο «Facebook» μετά το πέρας της προεκλογικής εκστρατείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή